• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bepalen ook de connecties de snelheid??

  • Onderwerp starter Onderwerp starter brutus
  • Startdatum Startdatum
B

brutus

Hoi,

Ik ben voorals nog een Versatel 20 Mb gebruiker en wil i.v.m downen een sneller abo hebben.

Ik woon in Almere, let op met glasvezel aansluiting en helaas kan Versatel mij geen glasvezel aanbieden. Wel grappig als je de advertentie op de site ziet van Versatel https://se.Tele2.nl/ib/2855.html helaas niets voor mij.

Dus ik ben verder gaan zoeken en kwam bij UPC. Van die advertentie ging mijn hart wat sneller kloppen, heel veel sneller. Ik meteen zoeken op forums daar vind je over het algemeen de experts en ervaringsdeskunige.

Informatie zat heb ik gevonden en met mijn informatie in mijn achterhoofd hup naar UPC in Almere.

Mooie winkel trouwens wel redelijk lang wachttijd. maar eindelijk aan de beurt.

B Eehhhhhhhhhh ff denken hoor, ik zou graag een sneller abo willen hebben.
UPC Dat kan, dan bent u hier aan het goede adres. Wij hebben diverse abo 25 30 40 wel tot 120 Mb.
B Ik wil nogal veel downloaden
UPC dan is 120 Mb een mooi abo voor u.
B Eeehhhh mag ik wat vragen hoe snel download ik dan.
UPC Giechel giechel, 120 Mb natuurlijk.
B Ow dat krijg ik ook zwart op wit, dan wil ik het wel. Ik heb namelijk op diverse forums gelezen dat usenet gebruikers geknepen worden.
UPC Huh usenet gebruikers????????????? Dat moet ik even navragen.
En vriendelijke marokaanse heer, waarschijnlijk manager begint zich er mee te bemoeien. De winkel was inmidddels behoorlijk vol aan het lopen.
B Als ik internet lees dan is die snelheid om te downloaden
UPC nee zegt de goede man voornamelijk om te streamen
B Streamen? jij verkoopt iemand een abo om te streamen, hoeveel mensen nu in deze winkel weten wat streamen is ik denk geen een.
B Upc biedt gewoon een product aan welk ze eigenlijk niet kunnen leveren.

UPC nee zegt de niet zo vriendelijke man, jij moet gewoon een betere betaalde server nemen sommige payservers hebben maar 8 lijnen en andere hebben er 25 of soms wel 50 en die hebben er geen last van.

Mijn vraag is dan ook bepalen de aantal conncties de snelheid of maakt dat niet uit?

mvg Bert
 
Wat ik altijd begrepen heb is dat het aantal connecties niet de snelheid bepale.
Maar de verbinding wordt er wel stabieler van.
Valt er bijvoorbeeld 1 lijntje uit door een connectie foutje (gebeurd wel eens),
dan lopen die andere lijntjes gewoon door.
Als je dus maar 1 lijntje heb en er is een fout dan heb je dus niks, totdat de verbinding weer is herstelt.
Dus in theorie maakt het voor de snelheid niet zoveel uit, voor de stabiliteit wel.
 
De threads (connecties) zijn alleen van invloed, als er een speedlimit per thread gehanteerd wordt.

De aantal threads die je insteld is puur afhankelijk hoe (stabiel) je snelheid is. Als je snelheid stabiel is, heeft meer threads instellen geen enkele voordeel, eerder een nadeel.
 
%@$#%@#$% ik weet gewoon niet wat te doen. Wel UPC niet UPC ze ziet niet echt veel positieve dingen op de forums.

Bijna overal kirjg je onjuiste informatie.


Bert
:'(
 
Niemand kan voor jou de beslissing nemen, maar wel even een paar punten op een rijtje zetten.
Zoals hierboven al gemeld zijn er nieuwsgroepproviders die de snelheid per thread beperken. Om de maximale snelheid van je usenetabonnement te halen moet je dan alle threads gebruiken.
Bij andere zoals XSnews (dus ook news Chelloo.nl) kan theoretisch een thread al de maximale snelheid leveren.
Het gebruik van meerdere threads maakt de snelheid stabieler en daarmee sneller.

Enkele weken terug was het gebruik van usenet bij UPC een ramp. De al langer toegepaste trafficshaping was dusdanig afgeregeld dat er van de 24 uur per dag er gedurende 12 uur werd geknepen tot een downloadsnelheid van ± 33 %
Intussen heeft UPC weer zaken aangepast en halen de meesten weer goede snelheden.
Ook bij degene waar het nog niet optimaal werkt, zou het de komende tijd weer goed moeten komen.
De precieze tijd is niet bekend.

Als je bij Versatel per maand kunt opzeggen, kun je misschien nog een tijdje wachten totdat je weet hoe het met de snelheid in Almere zit.
 
Hoi Johnny,

Je kan er gewoon geen brood van bakken of ze prijzen de provider de hemel in of branden helemaal af.

Over tele2 staat ook genoeg negativiteit geschreven terwijl ik nog nooit een slechte ervaring heb na 4 jaar. Ik vind alleen dat ik teveel betaal.

ik betaal 54 euro voor voetbal internet en bellen (voetbal kijk ik haast nooit meer)
vandaar dat ik voor 58 euro een goed alternatief zie in het 3 in 1 van 60 Mb.
Het is dus een duur gokje.


mvg Bert
 
Hoi Bert,

zit zelf ook in almere, met de 120Mbit. Zal je mijn ervaringen vertellen.

Ik ben een van de eerste die deze snelheid had en in het begin totaal geen problemen gehad.
Een paar maanden geleden begon internet steeds vaker uit te vallen, monteur erbij gehaald die alle kabels gechecked heeft en een paar vervangen. Toen ging het goed (uiteraard).
Maar...de problemen kwamen weer terug. Versterker er tussenuit en er weer tussen hielp dan vaak wel, maar nooit voor lang.

Toen kwamen de knijpacties... ik had tot die tijd altijd volle bak bij xsnews met 12 en later 18 connecties.
Was iig wel makkelijk om de klok er gelijk op te zetten :)

Op dit moment loopt alles goed, al meer dan een week continu internet (klopt even op hout) en usenet ook weer snel.
Niet altijd de volledige 120Mbit, maar wel rond de 100, 110 wat normaal is.

Vertrpuwen heb ik er echter allemaal niet in en zodra er een goede aanbieder op de glasvezel is (die al in de meterkast zit), ga ik eens even hard nadenken :)


Kortom, zolang het loopt is het prima bij UPC, maar owee als je met hun administratie te maken krijgt.......
 
de kpn kan in almere als enige op het glasvezel.

Bij verlies van 10 a 20 mb maak ik me niet zoveel zorgen. Daar zou ik tevreden mee zijn. niet dat ik een 120 abo neem dat is me net weer even te kostbaar.

misschien moet ik dan het gokje maar nemen. Nu blijf ik er aandenken en het schiet niet echt op zo. :drunk:

mvg bert
 
KPN via glasnet is op dit moment te duur tov UPC

Zodra er andere aanbieders komen (online ??? ) wordt het wellicht interessanter.

Ik blijf voorlopig iig mijn goedkope adsl lijntje naast UPC houden. Gaat nooit plat, dus daar gaat al mijn emailverkeer overheen :) , maar dat is offtopic allemaal.
 
Terug
Bovenaan