• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

beneden alle zenders en boven 1 zender niet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rocado
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rocado

Beste forum leden,

Ik heb een aansluiting van Ziggo met in de huiskamer het AOP met UMU.
Hierop zit een ubee modem en een humax hd decoder. tussen modem en aop/umu een korte bijgeleverde kabel. Beneden werkt dan ook alles goed.

ga ik naar de eerste en de zolder.
Dan heb ik alleen zender 10 niet. hierbij blijft hij aangeven geen signaal.
als ik de Coax-kabel van de zolder eruit haal en met de aardemantel( buitzen zijde van de stekker) tegen de splitter aan leg. heb ik op de 1ste etage wel kanaal 10. maar druk ik hem in het splitter heb ik hem niet meer.

help. waar kan dit aan liggen.

groetjes Rob
 
Beste forum leden,

Ik heb een aansluiting van ziggo met in de huiskamer het AOP met UMU.
Hierop zit een ubee modem en een humax hd decoder. tussen modem en aop/umu een korte bijgeleverde kabel. Beneden werkt dan ook alles goed.

ga ik naar de eerste en de zolder.
Dan heb ik alleen zender 10 niet. hierbij blijft hij aangeven geen signaal.
als ik de Coax-kabel van de zolder eruit haal en met de aardemantel( buitzen zijde van de stekker) tegen de splitter aan leg. heb ik op de 1ste etage wel kanaal 10. maar druk ik hem in het splitter heb ik hem niet meer.

help. waar kan dit aan liggen.

groetjes Rob

Hoe het precies zit met de aardemantel wat je beschrijft weet ik niet precies maar ik zal je proberen te helpen:
Ten eerste moet je nagaan hoe lang je kabel is vanuit je AOP naar de zolder. Als de kabel vrij lang is heb je kans dat je met een versterker moet gaan werken.
Testje kan je ook even doorvoeren door met een zo kort mogelijke kabel (vanaf AOP)even te testen of je dan wel beeld hebt. Als dat zo is weet je dat het aan de bekabeling ligt.
Connectoren vervangen..bijv door hirschmann connectoren dat is een start..
Dan kijken of het probleem voorbij is. Zo niet even kijken of je een versterker nodig hebt ivm met de lengte van je kabel.
Probleem moet makkelijk te verhelpen zijn komt allemaal goed..:)
 
bedankt voor de reactie, ik heb sinds gisteren een extra aop met umu gekregen van een ziggo monteur die toevallig voor de deur bezig was. en als ik het knopje om aan zet geeft het geen verschil. ik zal eens kijken, volgens mij heb ik nog van de gehele metalen connectoren. je hoort van me...
gr. rob
 
bedankt voor de reactie, ik heb sinds gisteren een extra aop met umu gekregen van een ziggo monteur die toevallig voor de deur bezig was. en als ik het knopje om aan zet geeft het geen verschil. ik zal eens kijken, volgens mij heb ik nog van de gehele metalen connectoren. je hoort van me...
gr. rob


Graag gedaan. Is toch al verstandig dat je begint met je connectoren te vervangen.
Verder ook even kijken hoe lang die kabel is ...anders heb je kans dat je een versterker nodig hebt.
Testje is simpel met een zo kort mogelijke kabel even testen vanuit het AOP..ik denk dat je dan wel beeld hebt en dan weet jij ook dat het aan jouw opstelling ligt.
Beginnen met de connectoren en dan even verder kijken.. probleem wordt wel opgelost weet ik zeker.
Haal alle splitters er even uit en test ook even rechtstreeks vanuit je AOP naar de zolderaansluiting..kijk of je dan beeld hebt.
Als het dan wel goed is zal je dus wederom wat aan je opstelling moeten veranderen.. bijv splitten dmv een goede versterker.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ga ik naar de eerste en de zolder.
Dan heb ik alleen zender 10 niet. hierbij blijft hij aangeven geen signaal.
als ik de Coax-kabel van de zolder eruit haal en met de aardemantel( buitzen zijde van de stekker) tegen de splitter aan leg. heb ik op de 1ste etage wel kanaal 10. maar druk ik hem in het splitter heb ik hem niet meer.

help. waar kan dit aan liggen.

groetjes Rob
De coax kwaliteit?
De splitter lijkt bij jou dan wel de doorslag te geven (die verspeelt ook dB), maar het signaal wordt "onderweg" drie keer afgetapt.
Goede kwaliteit coax kan over aardig wat meters signaal doorgeven voordat er een versterker nodig is.

Goede kwaliteit splitters (merk) zijn erg belangrijk als je het AOP signaal naar meerdere tv's splitst.
 
dat snap ik :) maar hoe kan het komen dat het maar 1 zender betreft. dat stukje snap ik niet
 
dat snap ik :) maar hoe kan het komen dat het maar 1 zender betreft. dat stukje snap ik niet
Het zal meestal ook niet slechts 1 zender betreffen, tenzij er slechts 1 zender op een frequentie zit. Maar bij digitaal zitten er doorgaans meerdere zenders bij elkaar op 1 frequentie. Dus meerdere zenders op die frequentie komen dan niet door.
De hoogte van de frequentie is bepalend voor de afstand die het kan afleggen.
Op een gegeven moment kan een frequentie onder een bepaalde "drempel" raken waardoor de zenders niet meer doorkomen.

Daarom is de kwaliteit van de coax zo belangrijk, plus het feit dat je zo weinig mogelijk splitters gebruikt.

Naast de kwaliteit van de bekabeling speelt de gevoeligheid van de ontvanger natuurlijk ook een rol.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan