• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ben het echt zat nu

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Noxs
  • Startdatum Startdatum
N

Noxs

Al maanden problemen met de horizon. Telkens een vastloper/schokkerig beeld. Telkens Helldesk bellen om te horen te krijgen dat het wel aan mijn kabels-aansluiting zal liggen.( De aansluiting is door een UPC monteur gedaan in aanwezigheid van een kwaliteits controleur.) Het enige wat je te horen krijgt is dat het toch daaraan kan liggen. Alles diverse keren nagekeken en de aanwijzingen opgevolgd. Natuurlijk help het niets. Weer bellen om weer het zelfde te horen. Vandaag het toppunt, uit de horizon een flinke harde tik. Beeld valt weg en niets meer te zien. Box reset, alleen een vrolijk lopend balkje, verder helemaal niets meer. Weer helpdesk gebeld, heeft dat mens ook nog de gore moed om te zeggen dat als zij een monteur stuurt het waarschijnlijk veel geld gaat kosten en dat ik daar wel rekening mee moet houden.
(hier veel harde en bijzonder lelijke woorden)
Ik betaal veel geld om ongestoord en probleemloos gebruik te kunnen maken van dat waar ik voor betaal. Ik krijg een storende ellende box, word afgescheept met *&#$%@ verhalen, dan klapt het ding uit elkaar en krijg dan ook nog een mens aan de telefoon die mij bedreigt met hoge kosten ook.
Gaat echt lekker bij UPC zo. Heb tegen die muts aan de telefoon doorgegeven dat ze maar binnen zeer korte termijn zorgen dat ik gewoon krijg waar ik voor betaal. En dat is probleemloos gebruik maken waar ik voor betaal. De zooi is hier aangelegd en aangesloten door hun monteur. Als daar iets niet in klopt is het hun fout, niet die van mij. Ik wil dus helemaal niet iets horen van extra kosten omdat er een stekkertje of iets anders verkeerd zit. Of het in huis of buiten het huis niet goed gaat is hun probleem. Ik wacht gewoon 2 tot 3 dagen af, is het dan nog niet 100% in orde dan ben ik weg bij UPC.
 
Is nu eenmaal zo dat als het aan jou kabels zou liggen dat het je gewoon geld kost(wat logisch is) meschien had ze dit alleen anders kunnen/moeten zeggen.

Voor de rest idd dikke pech dat je zoveel ellende er me hebt, ik zou als ik jouw was gewoon de webcare een pm sturen die kunnen je zeker wel helpen, en vaak beter dan de HD.

Hier kan je ze vinden: https://ziggoforum.nl/topics/17317/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Devil-Strike.net zei:
Is nu eenmaal zo dat als het aan jou kabels zou liggen dat het je gewoon geld kost(wat logisch is) meschien had ze dit alleen anders kunnen/moeten zeggen.

Voor de rest idd dikke pech dat je zoveel ellende er me hebt, ik zou als ik jouw was gewoon de webcare een pm sturen die kunnen je zeker wel helpen, en vaak beter dan de HD.

Hier kan je ze vinden: https://ziggoforum.nl/topics/17317/

Dat is dus NIET logisch. Ook als het aan mijn kabels zou liggen is het hun probleem. Zijn goedgekeurde kabels, door hun monteur aangelegd en aangesloten. Als die kabels niet goed zouden zijn dan had die monteur ze niet moeten gebruiken en dat moeten aangeven. Zijn woorden waren "dit zijn echt goede kabels, veel beter zijn ze niet te krijgen. Ook de controleur die er bij aanwezig was gaf dat aan.
Met webcare onlangs ook aan de telefoon gehangen, inmiddels alles uitgevoerd wat hij aangaf. Probleem bleef hetzelfde.
Maar een zeer harde tik uit de box die daarna niet meer werkt en dan het lef hebben te dreigen met zeer hoge kosten is voor mij echt de druppel. sorry hoor, maar ik kan dit echt geen pech noemen. UPC levert gewoon niet waar ik voor betaal, dat is geen pech maar wanprestatie. En dat mens van de helpdesk had het misschien niet anders moeten zeggen, maar gewoon moeten oplossen. Daar krijgt ze een loon voor betaald!
Het is toch eigenlijk niet normaal dat je met een speciale afdeling (webcare) aan de gang moet gaan omdat een helpdesk niet in staat is om normaal en op een fatsoenlijke wijze hun werk te doen. Gooi die helpdesk dan de straat op, en neem dan mensen aan die wel fatsoen hebben en hun werk doen. En lopen zat mensen thuis die heeeeeeel graag die baan willen hebben hoor ;-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goh wat zal jij je lullig voelen als het inderdaag aan de kabels lag. Tegen mij mogen ze dat gerust zo zeggen, hou van duidelijkheid.
 
Sjah zei:
Goh wat zal jij je lullig voelen als het inderdaag aan de kabels lag. Tegen mij mogen ze dat gerust zo zeggen, hou van duidelijkheid.

Ik hou ook van duidelijkheid, daarom heb ik het ook niet zelf aangesloten, maar door UPC laten doen. Het kan dus nooit mijn fout zijn.
Nee hoor hoezo zou ik mij lullig voelen? Ik heb het niet aangelegd en aangesloten. Ook ik heb het niet goedgekeurd, dat heeft die kwaliteits controleur gedaan. Ze mogen ook tegen mij zeggen dat het aan mijn kabels ligt, als ze dan ook maar een antwoord geven op de vraag hoe het dan kan dat het door een UPC monteur is gedaan en het is goedgekeurd door een controleur. En daarna natuurlijk hun eigen fout kosteloos opknappen.

Of is het tegenwoordig normaal dat ik extra moet betalen voor de fout die door iemand anders is gemaakt en ook nog door een ander is goedgekeurd? Dat denk ik niet toch?
 
Jij maakt een denkfout.
De kabels zijn door een monteur aangelegd, werkend opgeleverd en daarna jouw eigendom geworden en dus vanaf dat moment jouw verantwoording.
UPC meld dat er kosten kunnen komen als blijkt dat de storing is veroorzaakt door kabels die niet (meer) goed zijn. Bijvoorbeeld omdat ze door huisdieren of tijdens poetsen zijn beschadigd of los zijn komen te zitten.
Blijkt de fout echt in de Horizon box te zitten zonder schuld van jouw bekabeling (omdat die in orde is) komt er echt geen rekening.
Dat verhaal is gewoon een waarschuwing voor mensen die om wat voor reden dan ook hun bekabeling niet in orde hebben en daardoor een probleem hebben, een monteur laten komen en dan verschieten dat ze een rekening krijgen.


UPC is verantwoordelijk voor modems en mediaboxen, het AOP binnen en het netwerk (de kabels) buiten en uiteraard het signaal zoals het word aangeleverd op het AOP.
 
Heb je ze door UPC aan laten leggen of heeft een monteur die UPC heeft gevraagd voor de controle van de BOX dit zelf gedaan ?

De reden dat ik dat vraag is omdat UPC monteurs inhuurt van diverse bedrijven en deze bedrijven nog wel eens extra dingen willen verkopen dan waar ze opdracht voor hebben vanuit UPC. Wij hadden ooit eens iemand van Planhold hier die een kaartje achter liet voor als we eens onze bekabeling wilde laten doen. Dat is dan wel voor eigen rekening en kwam niet van UPC.
 
Ik begrijp je frustratie. Als UPC monteurs dit aangelegd hebben, en werkend(!) opgeleverd, dan mag je ervan uit
gaan dat e.e.a. naar behoren werkt. Heb je die problemen dan al vanaf het begin?
UPC gaat tot het AOP, daarna is het je eigen verantwoordelijkheid hoe sneu ook.
Heb dat zelf ervaren, werkend opgeleverd door monteur, en na enkele maanden blokkerig beeld.
De eerste reactie is dan:UPC, maar na wat speurwerk zat de "fout" hem in kabeltje tussen WCD en Horizon.
Probeer de box eens rechtstreeks aan te sluiten op het AOP. Heb je dan nog problemen dan heb je recht
van klagen t.o.v. UPC. Werkt het wel, dan zul je even verder moeten zoeken in je binnenbekabeling.
 
Wat een onzin verhalen weer.
Als je kabels na het AOP zijn aangelegd door een al of niet UPC monteur mag je hoe dan ook garantie verlangen.
Minstens 2 jaar volgens Europese afspraken.
En zelfs op materialen, waarvan je een technische levensduur van ca. 30 jaar mag verwachten, veel langer.
En ja als een konijn of rat je kabel heeft doorgeknaagd dan niet.

Dus laat je gek maken door de onzin hier. :'(
 
Ja, maar het is een overeenkomst tussen jou en de aanlegger, Upc heeft daar niet zoveel mee te schaften. Komt, bij na die 2 jaar sta je al niet meer zo sterk zoals je zelf aangeeft. Vind dat TS beetje grote broek aantrekt "omdat die het goed heeft geregeld" .
 
Terug
Bovenaan