• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bellen in UK lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Securifire

Forum Gebruiker
Berichten
4
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Tijdens vakantie in Engeland proberen te bellen naar mijn B&B om mijn aankomst door te bellen. Op het netwerk van Vodafone UK lukt het niet.
Handmatig ander netwerk gezocht en daar krijg ik een mededeling nummer klopt niet.
Vrienden gebeld waarbij op zeker het nummer goed is ingevoerd zelfde melding.
Gebeld worden vanuit Nederland en bellen naar NL lukt.
Iemand een idee?
 
misschien een open deur: heb je het landnummer wel juist ingevoerd en de 0 voor het netnummer weggehaald? ook is niet overal 00 het internationale toegangsnummer, veiliger is + te gebruiken, het vreemde netwerk vervangt die + dan automatisch door het juiste internationale toegangsnummer voor het eigen land.
bv als je nummer 0123456789 in de UK wil bellen voer dan +44123456789 in.
 
Hallo Peter,

Bedankt voor je reactie. Alles staat zoals het hoort. Gecheckt en dubbel gecheckt. Ook op de webpagina van Ziggo mobiel alles goed aangevinkt, bellen in het buitenland.
Als ik op internet zoek is het een probleem wat vaker voorkomt bij diverse providers.
 
Als bellen naar nederland wel werkt, maar bellen naar een engels nummer terwijl je in engeland bent niet werkt dan kan er eigenlijk alleen maar iets fout zijn met de verwerking van het nummer zelf.

Als je in nederland bent hoef je het landnummer niet te gebruiken, je kunt dan gewoon 020-xxxx bellen, maar +3120xxxxx werkt ook. Als je in het buitenland bent moet je +31 ervoor gebruiken.

Hoe heb je dat engelse nummer gebeld ? Met +44 ervoor of ook zonder +44 ?
 
Hallo Cees,

Gebeld op beide manieren. Zowel met als zonder de plus 44.
Vandaar dat ik heel vreemd vind.

Marcel
 
De standaard helpdesk van Ziggo weet hier vast geen antwoord op. Je kunt misschien proberen om bij Ziggo Webcare te vragen of die het uit kunnen zoeken. Misschien is het een probleem wat meer mensen hebben. Je schreef dat je meer gevallen gelezen had op internet. Was dat altijd bij Vodafone UK roaming of ook in andere gevallen (heb je wat links?)
 
Hallo Cees,

Volgende week ben ik weer terug. Zal dat wel voorleggen bij de mensen van webcare. Op internet diverse providers. Ik zelf heb het eerder met Vodafone gehad. Kan zo een twee drie geen linkje toevoegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan