• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Belkin router: WIFI valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

koopman4

Forum Gebruiker
Berichten
1.965
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Heb al ruim 3 jaar mijn Belkin router 54G f5d-7230.
Nooit problemen via UTP LAN mee gehad. Nu we een ipad 2 (nieuwe maar oud model) hebben ligt het signaal er steeds na een paar uur uit. Je kan dan resetten d.m.v. de stekker, maar dit moet toch niet nodig zijn.
Belkin Helpdesk gebeld die zeggen de bandbreedte van Channel 1 t/m 13 uit te proberen cq. te wijzigen. Heb nu de helft van de Channels uitgetest en ik betwijfel of dit helpt. Volgens Belkin zijn de specificaties van de router nog voor nu prima te gebruiken. Heb wel altijd goede helpdesk wat je van vele andere merken maar zelf moet uitzoeken.

Er zijn ook mensen die zeggen dat het aan (Signaal) van Ziggo ligt, bij XS4ALL zou je hier geen last van hebben. Belkin zei echter dat het alleen de router kon zijn.

Weet iemand hier een antwoord op, zijn er nog andere instellingen?

Gerard.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het feit dat je wifi (en dus ook je router?) vast loopt staat los van je provider en ligt dus niet aan Ziggo.

Twee dingen vooraf; Apple producten zijn soms kieskeurig met Wifi als de "WMM" juist aan of uit staat. Mocht je router die optie ergens hebben, dan zou ik eens switchen. Wifi kanaal; blijf weg bij 12 en 13 en ook 1 en 11 zou ik vermijden. Beste neem je tussen 4 en 7, gebruik daar bij voorkeur geen "auto".

Het probleem van het verbreken van je verbinding kan ontstaan door je iPad of doordat je router een verkeerde configuratie heeft. Je zou bij voorkeur eens de iPad moeten uitzetten en met een laptop (via Wifi) moeten vergelijken.

Welke encryptie gebruik je? WEP / WPA / WPA2? Kun je een bepaalde DHCP lease tijd instellen? Is de interval van verbreken altijd hetzelfde?
 
Het feit dat je wifi (en dus ook je router?) vast loopt staat los van je provider en ligt dus niet aan Ziggo.

Twee dingen vooraf; Apple producten zijn soms kieskeurig met Wifi als de "WMM" juist aan of uit staat. Mocht je router die optie ergens hebben, dan zou ik eens switchen. Wifi kanaal; blijf weg bij 12 en 13 en ook 1 en 11 zou ik vermijden. Beste neem je tussen 4 en 7, gebruik daar bij voorkeur geen "auto".

Het probleem van het verbreken van je verbinding kan ontstaan door je iPad of doordat je router een verkeerde configuratie heeft. Je zou bij voorkeur eens de iPad moeten uitzetten en met een laptop (via Wifi) moeten vergelijken.

Welke encryptie gebruik je? WEP / WPA / WPA2? Kun je een bepaalde DHCP lease tijd instellen? Is de interval van verbreken altijd hetzelfde?
Allereerst bedankt voor je antwoord en dat je me wilt helpen.
Al het gedoe rondom de router instellingen is best moeilijk zodra het om draadloos netwerk gaat.

Wat bedoel je met WMM, waaronder kan ik dat vinden in de router instellingen.

De router schijnt drie bandbreedten te hebben, die van breed naar smal en lange afstand werken, opgedeeld in kanaal 1 t/m 13.
De router heeft zolang ik hem heb op kanaal 5 gestaan. Nooit of eigenlijk weinig problemen met LAN gehad.
Op advies van de Helpdesk van Belkin (Nederlands) kanaal 1, 6, 11 uitgetest. Als dit niet hielp, moest ik de hele band afgaan.
Ik ben toen bij 13 gestart en nu bij kanaal 4 aangekomen.
Heb met ruime tussentijd van 1 tot 1½ dag van kanaal gewisseld,
De meeste kanalen bleven gemiddeld 4 uur continue signaal op de ipad te geven, kanaal 8 deed dat 6 uur, maar dit kan natuurlijk suggestief zijn.
Bedoel je dit met interval?

Het vreemde is dat bij de LAN die op het Notebook zit aangesloten, het signaal niet wordt verbroken, op het moment wanneer het WIFI signaal uitvalt.

De router staat op WPA2, heel in het begin heeft hij op WEP en WPA gestaan, dit is toen vroeger met de helpdesk uitgezocht.
DHCP leasetijd is instelbaar, maar staat altijd op FOREVER.
ESSID Broadcast staat op Disable, volgens helpdesk moet dit enable zijn, maar omdat ik verbinding krijg zeggen ze, "laat maar staan".

Wat bedoel je met configuratie, is dat de ontvangst kwaliteit van de ipad of dat deze niet goed communiceert met dit type router.
Op google lees je idd veel problemen met ipad/iphone WIFI verbindingen.
Maar wat is waar en wat kun je ermee. Men praat over een repeater, is dit een oplossing, hoe moet je het downloaden/installeren en werkt het beter.

Trouwens is er verschil in signaal bij de verschillende type ipads en misschien dat de assemblage die van deze in China is, vroeger elders, met misschien betere kwaliteit WIFI antennesignaalversterker.

Ook heb ik de router weleens gereset vanuit de Setup Utillity. De MAC adressen wisselen dan soms van IP adres eindijfer, de PC blijft op 2 terwijl andere apparaten wisselen,maar dit is niet het geval in b.v. Server Twonky, waar ik ze ook kan aflezen en alle verbindingen blijven op hetzelfde IP adres te staan als ik ermee werk.

Ik ga zeker nog de WIFI test op de PC doen. Als dan nog uitval blijkt, is dan de router niet geschikt?

Hopelijk kan je wat met deze gegevens en wil je me spoedig op de hoogte stellen, voor advies, alvast bedankt.

P.S. Zojuist channel 3 en 2 nog geprobeerd, helemaal geen verbinding.
Nu maar weer op 8 gezet.

Gerard.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan