H
hawvl
Is hier een techneut? Ik zou graag willen weten wat er gebeurt als ik het 720p signaal van Eén in het instellings menu op 1080i zet. Heeft dit invloed op de uiteindelijke kwaliteit of wordt de deinterlacing aangepast?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Arthur29 zei:Ik ben geen techneut maar het lijkt me niet zo erg moeilijk.
Je laat jouw mediabox dan zelf upscalen naar 1080i. In de meeste gevallen heeft dit geen positief effect op de beeldkwaliteit want de upscalers in onze mediaboxen zijn nou niet van die enorme kwaliteit dat het direct een wereld van verschil zal opleveren. Normaal gesproken is het aan te raden om de stand op Auto te laten staan voor het beste resultaat.
Maar test het gewoon even uit, kan je zelf bepalen wat voor jou het beste plaatje geeft![]()
hawvl zei:Snappu?
. Weet je wat ik haak even af als je het niet erg vindt en laat dit over aan de échte techneuten die dit forum rijk is. Ik ben meer iemand van de praktijk, ik vertrouw op mijn eigen bevindingen en laat de achterliggende techniek maar even voor wat het is 
jowi zei:Hoe weet je dat EenHD oorspronkelijk in 720p is?
Apple740 zei:Het is per definitie ongunstig om een van oorsprong 720p signaal door de HD ontvanger naar 1080i om te laten zetten. Je gaat dan namelijk het oorspronkeljke progressive signaal interlaced maken, en je televisie moet het weer de-interlacen. Een onnodige extra conversie. (tenzij je een flatscreen hebt van Hitachi of sommige oudere Philips plasma's, deze hebben een interlace panel).
Zoals Arthur al aangaf is "auto" de beste instelling. Dit is wel wat trager zappen als je van een 720p zender naar een 1080i zender zapt en vice versa, maar verzekert je wel van het meest optimale beeld.