F
Floppus.
Enkelen zullen al wel begrepen hebben dat ik redelijk overhoop lig met UPC op dit moment. Via PM's van de forum-UPC-lui hier heb ik opmerkelijke edoch belangrijke informatie ontvangen:
Als je probleem dus inderdaad niet 1-2-3 standaard op te lossen is, maar je een echt probleem hebt waar enkel nog uit te komen is door UPC in gebreke te stellen en er een zaak van te maken, stopt alles. Hoe raar misschien ook, omdat je van een redelijk bedrijf zou verwachten dat ze juist proberen hun gebrek om te keren, omdat nadrukkelijk negeren bij een ingebrekestelling geen goed uitgangspunt biedt in een rechtszaak, kiest UPC er dus nadrukkelijk voor je niet meer van dienst te zijn en de zaak af te wachten.
Nu kan ik me daar in alle verwondering wel over verheugen, want wat mij betreft kan UPC de gang naar de rechter krijgen als inderdaad geen actie meer volgt uit de ingebrekestelling (met redelijke termijn), maar het lijkt me waardevol te vermelden voor degenen hier die een dergelijke gang niet zien zitten.
Diegenen die al maanden met een slepende zaak zitten, waarbij redelijkerwijs aannemelijk te maken is dat UPC haar volgens contract redelijkerwijs te verwachten verplichtingen niet nakomt (Ja, UPC dekt zichzelf op mooie manier in over garanties, maar via wat redelijkerwijs verwacht mag worden en marketinguitspraken doen ze dat teniet) kunnen wat mij betreft een PM sturen om gegevens uit te wisselen. De aangedragen gegevens neem ik dan zonodig mee, wat wellicht ook weer nieuwe mogelijkheden voor hen biedt.
Degenen die graag wat meer willen weten over verbintenissen en het niet nakomen ervan:
https://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/s35998569.html
Ernie-UPC zei:Omdat jij hebt aangegeven er een zaak van te maken, moeten wij ons terugtrekken. (Dit is conform de regels die daarvoor gelden binnen UPC). Dus dit is de laatste keer dat we in contact treden over betreffend onderwerp
Als je probleem dus inderdaad niet 1-2-3 standaard op te lossen is, maar je een echt probleem hebt waar enkel nog uit te komen is door UPC in gebreke te stellen en er een zaak van te maken, stopt alles. Hoe raar misschien ook, omdat je van een redelijk bedrijf zou verwachten dat ze juist proberen hun gebrek om te keren, omdat nadrukkelijk negeren bij een ingebrekestelling geen goed uitgangspunt biedt in een rechtszaak, kiest UPC er dus nadrukkelijk voor je niet meer van dienst te zijn en de zaak af te wachten.
Nu kan ik me daar in alle verwondering wel over verheugen, want wat mij betreft kan UPC de gang naar de rechter krijgen als inderdaad geen actie meer volgt uit de ingebrekestelling (met redelijke termijn), maar het lijkt me waardevol te vermelden voor degenen hier die een dergelijke gang niet zien zitten.
Diegenen die al maanden met een slepende zaak zitten, waarbij redelijkerwijs aannemelijk te maken is dat UPC haar volgens contract redelijkerwijs te verwachten verplichtingen niet nakomt (Ja, UPC dekt zichzelf op mooie manier in over garanties, maar via wat redelijkerwijs verwacht mag worden en marketinguitspraken doen ze dat teniet) kunnen wat mij betreft een PM sturen om gegevens uit te wisselen. De aangedragen gegevens neem ik dan zonodig mee, wat wellicht ook weer nieuwe mogelijkheden voor hen biedt.
Degenen die graag wat meer willen weten over verbintenissen en het niet nakomen ervan:
https://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/s35998569.html