• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Belachelijk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter tweakers
  • Startdatum Startdatum
T

tweakers

Het is ronduit schandalig dat UPC nog extra geld moet trekken voor een CI+ Module , je koopt al een dure tv , zit je vast aan ........ UPC vragen ze nog eens extra geld.

Ik hoop dat iedereen het met me eens is en allemaal overstapt naar Ziggo daar is tenminste alles gratis kwa CI+

UPC CI+ € 10,- per maand extra x 12 maanden = 120 euro x 10 jaar ? 1200 euro dat je meer betaald dan een ZIGGO gebruiker

Belachelijk!!!!!!
 
tweakers zei:
Ik hoop dat iedereen het met me eens is en allemaal overstapt naar ZIGGO daar is tenminste alles gratis kwa CI+

Succes met het overstappen naar Ziggo, maar dan moet je wel eerst gaan verhuizen lijkt mij.

73's
 
een extra CI+ module kost 4 euro per maand hoor.

zie https://www.upc.nl/televisie/digitale-ontvanger/extra-ci-plus/
 
tweakers zei:
Het is ronduit schandalig dat UPC nog extra geld moet trekken voor een CI+ Module , je koopt al een dure tv , zit je vast aan ........ UPC vragen ze nog eens extra geld.

Ik hoop dat iedereen het met me eens is en allemaal overstapt naar ZIGGO daar is tenminste alles gratis kwa CI+

UPC CI+ € 10,- per maand extra x 12 maanden = 120 euro x 10 jaar ? 1200 euro dat je meer betaald dan een ZIGGO gebruiker

Belachelijk!!!!!!

Hmmzzzz, als je daadwerkelijk onderzoek had gedaan had je geweten dat je voor een CI+ cam €4,- per maand kwijt bent, hetzelfde als een decoder zonder HDD. En bij Ziggo heb je een eenmalige uitgave van €45 (jaja kan goedkoper, richtprijs dus geen discussie!) voor die CI+ cam + de eenmalige kosten van een decoder? Misschien verhuizen? Wel even uitzoeken waar Ziggo de aanbieder is ;)

Sorry dat ik het zo zeg, maar het komt een beetje trollerig over.
Je weet dat je bij UPC zit en?

ADSL? Glasvezel?

Weer een borrelpraatje voor niks...

EDIT: niet verkeerd bedoeld, maar, dit had je toch kunnen weten?
 
De kabelmarkt is nu open dus overstappen zal heel gemakkelijk gaan.

Als je ziggo klant bent kun je gewoon in een winkel een CI+ module halen waar de ziggo kaart in kan dit kan niet bij UPC omdat hun de kaart hebben gecodeerd dat is gewoon belachelijk

CI+ kost 4 euro maar ik heb het duurste pakket dus kost het mij 10 euro extra voor de CI+ Module belachelijk dus..

ik zou in 10 jaar 1200 euro meer betalen dan een ziggo gebruiker....

We pikken al veel te veel van providers we moeten samen een blok vormen dan zullen ze de prijzen moeten verlagen zo ook CI+ gratis maken. ;)
 
tweakers zei:
De kabelmarkt is nu open dus overstappen zal heel gemakkelijk gaan.

Als je ziggo klant bent kun je gewoon in een winkel een CI+ module halen waar de ziggo kaart in kan dit kan niet bij UPC omdat hun de kaart hebben gecodeerd dat is gewoon belachelijk

CI+ kost 4 euro maar ik heb het duurste pakket dus kost het mij 10 euro extra voor de CI+ Module belachelijk dus..

ik zou in 10 jaar 1200 euro meer betalen dan een ziggo gebruiker....

We pikken al veel te veel van providers we moeten samen een blok vormen dan zullen ze de prijzen moeten verlagen zo ook CI+ gratis maken. ;)

De kabelmarkt is nog niet open hoor, er moet eerst nog gechecked worden of het juridisch haalbaar is en dan moet de 1e kamer het ook nog goedkeuren.

Bron: https://webwereld.nl/nieuws/107085/nieuwe-wet-breekt-kabelmarkt-toch-open.html
 
Je hoeft het niet tenemen hoor er zijn zat andere concurenten zoals sat iptv digitenne, dus waarom opengooien als er genoeg is, tuurlijk kan altijd beter maar de regering en opta zitten weer over analoge tv tekloten zo kan je al zien dat bijde totaal geen verstand van tv hebben, als ze dit wel hadden ging het wel over dtv maar daar woord 0,0 iets over gezecht.
 
tweakers zei:
De kabelmarkt is nu open dus overstappen zal heel gemakkelijk gaan.

Als je ziggo klant bent kun je gewoon in een winkel een CI+ module halen waar de ziggo kaart in kan dit kan niet bij UPC omdat hun de kaart hebben gecodeerd dat is gewoon belachelijk

CI+ kost 4 euro maar ik heb het duurste pakket dus kost het mij 10 euro extra voor de CI+ Module belachelijk dus..

ik zou in 10 jaar 1200 euro meer betalen dan een ziggo gebruiker....

We pikken al veel te veel van providers we moeten samen een blok vormen dan zullen ze de prijzen moeten verlagen zo ook CI+ gratis maken. ;)

Ik wil ook niet vervelend doen, maar met zo'n forum naam zou je verwachten dat je het betreffende forum ook wel zou lezen en dan had je kunnen zien dat het niet zo vanzelfsprekend nog is dat er een open markt komt.

https://tweakers.net/nieuws/75266/verhagen-doorbreken-monopolie-ziggo-en-upc-juridisch-twijfelachtig.html
 
De praktijk:

- de kabel gaat open
- provider X gaat bij UPC signaal inkopen om door te verkopen aan consument
- Provider X moet bijna €9 daarvoor betalen (is vastgesteld door OPTA)
- Hee, provider X wil ook winst maken en zijn kosten dekken dus gooit er €4 marge op
- Hee, de Staat wil ook wat verdienen en gooit er 19% BTW bovenop
- Ik neem bij provider X kabel-tv af en betaal dus € 15,50

Het hele verhaal scheelt mij ten opzichte van mijn huidige provider dus een geweldige € 1,50 per maand, ik krijg geen enkele zender anders dan dat ik nu krijg en de signaalkwaliteit is ook gelijk, het is en blijft tenslotte hetzelfde signaal.

Maar nu komt er een signaal-probleem en ik bel Provider X op zijn servicenummer. "Nee meneer, wij doen eigenlijk alleen administratie, dit is de schuld van de signaal-leverancier, belt u die maar even".
Ik bel de signaal-leverancier: "Nee meneer, u bent geen klant van ons, u bent klant van Provider X"......

4 telefoontjes verder een een bak frustratie rijker is mijn 'besparing" verdampt in telefoontjes naar servicenummers.

Tja, jullie raden het misschien al: Ik persoonlijk zie de zo geweldige voordelen van het openstellen van de kabel niet, om het maar zachtjes uit te drukken.
 
Devil-Strike.net zei:
Je hoeft het niet tenemen hoor er zijn zat andere concurenten zoals sat iptv digitenne, dus waarom opengooien als er genoeg is, tuurlijk kan altijd beter maar de regering en opta zitten weer over analoge tv tekloten zo kan je al zien dat bijde totaal geen verstand van tv hebben, als ze dit wel hadden ging het wel over dtv maar daar woord 0,0 iets over gezecht.

De OPTA vindt nu bij nader inzien het openbreken van de kabel voor analoge TV niet nodig, aangezien analoge TV een aflopende zaak is en er bovendien al voldoende mogelijkheden voor de concurrenten aanwezig zijn (DVB-T, via ADSL of via satelliet en glasvezel). In de mediawet die deze week door de Tweede Kamer is aangenomen is via een amendement vastgelegd dat de kabel wel moet worden opengesteld voor aanbieders van buitenaf. Verhagen stelt zich voorlopig op het standpunt dat de Tweede Kamer hier wettelijk gezien niet over gaat. De beslissingsbevoegdheid ligt bij de OPTA, dit is al jaren geleden vanuit Brussel bepaald. Een en ander zal door Verhagen nog nader worden onderzocht.

Bron: https://tweakers.net/nieuws/75266/verhagen-doorbreken-monopolie-ziggo-en-upc-juridisch-twijfelachtig.html
 
Terug
Bovenaan