• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bekabeld internet probleem Ubee evw3200

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Goldenass

Van alles in 1 basis hebben we de plus aangeschaft. Er waren eerst wat problemen met de wifi maar ondertussen is het opgelost door via wireless kanaal te veranderen. Normaal gesproken moet ik zeker boven de 55mb snelheid en boven de 5mb upload uit moeten komen maar als ik de Ziggo speedtest doe gaat het van 20mb snel terug naar 3.0 mb en dan valt het langzaam terug naar 500k. dit probleem is ontstaan sinds ik de plus pakket heb. Had vandaag de modem 1 meter geschoven en testte de ziggo speedtest opnieuw kwam ik uit op 55mb en rond de 5 upload. Voor de zekerheid herstarte ik de test en was het weer de zelfde probleem. Zou dit iets te maken hebben omdat ik iets moet veranderen in de wireless of komt dit door een ander probleem? Via de ziggo forum eu speedtest kom ik namelijk wel uit rond de 59mb en 5.6 upload ( germany server ).
 
Je gaat bij het concurerrende forum testen en verwacht hier dan antwoord :-P

Oke, serieus nu. Je geeft aan dat de snelheid daar wel goed is, dus het ligt waarschijnlijk niet aan je verbinding maar aan de testtool.

Als je via deze site: https://www.bbned.nl/speedtest een bestand van 100 MB download, wat is je downloadsnelheid dan.
 
Altijd bekabeld testen. Dat de ziggo speedtest inzakt duidt op problemen met de pc, indien speedtest.net dat niet doet.
Aan de wireless snelheid kun je niet zoveel doen behalve :
- Afstand verkorten
- Andere opstelling van de wireless router
- Controleren of je op een vrij kanaal zit met SSID-er
- Knutselen : modem opbreken en nieuwe antennes er op zetten (zoek op dit forum).
 
Ik zit hier van alles met een ps3 te regelen omdat me computer stuk is, heel irritant allemaal maar vanavond zal ik even de laptop van me zus lenen en ssid downloaden, en ook via speedtest.net testen want met ps3 vraagt ie om flashplayer 10. Heb wel hulp nodig bij de ssid geen idee hoe je die kanalen vrij ziet wel een videotj van bekeken snap er nog steeds geen ene zak van. Hoop eigenlijk dat ik de verkeerde kanaal heb gekozen en met behulp van ssid alles verholpen word. Als het ook allemaal niet werkt bel ik ziggo morgen vroeg wel op maar heb geen enig idee hoelaat ze de telefoon lijn openen. TheGrouch, tja na 2 dagen wachten op hulp waarop niemand reageert heeft niet zoveel nut dus dan maar hier waar ze wel stukke sneller reageren op je vraag en helpen ( niet negatief bedoeld hoor voor de ziggo eu forum :p ) @ mesa57 even vergeten te zeggen, heb met de modem van alles geprobeerd, 40mhz 5ghz van alles veranderd maar dan krijg ik juist helemaal geen internet. En dan knutsel gedoe durf ik niet zo echt, bang dat ik iets verkeerds ga doen en de modem ineenkeer helemaal niet meer gaat doen. @ TheGrouch, zal ook even op je link klikken als ik de laptop heb :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziggo kan weinig aan je wifi doen hoor. Ze verwijzen dan naar de probleemoplosser op hun site. En vertellen dat je alleen met een schone PC en bedraad op hun speedtest moet testen. En dan ook nog het modem met een korte draad op het AOP.
 
Wifi is in orde daar heb ik er geen problemen mee alleen de mb download snelheid is laag, en wil ik wel de snelheid hebben waarvoor ik betaal. Moet toch wel een oplossing ervoor zijn? Als ze het niet via telefonisch op kunnen lossen wil ik dat ze een monteur gaan sturen maar ik ga dan echt niet de monteur betalen dit is niet mijn fout. Ziggo moet er de verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen fout. Vorige week woensdag kwam de monteur basis pakket installeren en samen toch de plus pakket aangeschaft en zei dat ik deze week een brief zou krijgen wat nog steeds niet is gebeurd dus had ik zelf via 'mijn ziggo' de plus pakket aangeschaft en kreeg het binnen een uur. De monteur zei dat ik de eerste 6 maanden 30 euro moest betalen, had ziggo erover ge-emaild en dat ik kon kiezen tussen 6 maanden 30 euro betalen,samsung tablet of hd recorder en zei dat ik voor de recorder gekozen had heel vaag dit allemaal. En toen de monteur wegging was de wifi gelijk naar de klote maar heb ik naderand zelf opgelost door me kanaal te wijzigen. Kan wel een beetje onbeschoft klinken hoe ik nu ga praten maar sinds ik de plus pakket heb is heel me internet bekakt. Bij de basis pakket liet de speedtest van ziggo zelf me juiste snelheid en upload zien, snap er helemaal niets van eerlijk gezegd.
 
Je constateert een snelheids probleem op je PS3 via ziggo speedtest en niet via speedtest.net en dan ook nog via wifi.
Dat eerste kan, want ziggo speedtest maakt gebruik van flash en speedtest.net niet. Via Wifi is de snelheid bijna altijd lager (voor abonnementen hoger dan 10 Mb). Dus op een PC bekabeld verbonden met de router moet je via speedtest van Ziggo de snelheid krijgen waar je voor betaalt. En als dat niet zo is kun je uiteraard de helpdesk bellen. En dat mag trouwens altijd hoor.
 
Niet via wifi maar bekabeld. als ik de internet verbinding zelf van me ps3 test komt het uit op maximaal 27mb snelheid en 4.7 upload. Maar zoals ik al zei neem de laptop vanavond mee na huis en ga ik het met ssid de kanaal nakijken ookal heb ik geen idee hoe die programma werkt, en de speedtest doen en de link van TheGrouch testen. Als het nog steeds niet lukt ga ik morgen ziggo bellen. Hoe werkt dat inSSIDer programma eigenlijk?
 
Me zus heeft een lynks router en nu heb ik daar de programma geinstalleerd, bij 2.4 networks heeft het kanaal 9 t/13 met een linkscore van 27/30, cho- channel 7, overlaping 6 networks, signaal tussen de 50/65. is dat goed of slecht?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan