• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

BEFW11S4 Router verder fijnstellen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ronaldm1979
  • Startdatum Startdatum
R

Ronaldm1979

Hoi,

nu eindelijk me router werkt. wil ik hem gaan afstellen zodat anderen mensen
niet in me pc kan komen, ik heb daar straks Panda firewall geinstalleerd. maar dan heb ik geen internet meer.

in de router zelf zit ook een secuirity. maar wat moet ik daar allemaal instellen, wil ik ongewenste mensen erbuiten houden.

greets ronald,
 
Misschien het security level op z'n allerhoogst gezet. Dan blokkeert een firewall namelijk alles en dus ook gewoon het surfen. Zet dat op gemiddeld dat is meer dan genoeg voor een normale thuis pc. In de router kun je de ingeboude firewall gewoon aanzetten, maar ik zou daarnaast wel gewoon panda blijven gebruiken
 
Ronaldm1979 zei:
Hoi,

nu eindelijk me router werkt. wil ik hem gaan afstellen zodat anderen mensen
niet in me pc kan komen, ik heb daar straks Panda firewall geinstalleerd. maar dan heb ik geen internet meer.

in de router zelf zit ook een secuirity. maar wat moet ik daar allemaal instellen, wil ik ongewenste mensen erbuiten houden.

greets ronald,

Je zou is gebruik kunnen maken van de geintegreerde help functie in je router, is echt bijzonder handig , en duidelijk..op internet bij Linksys kan je ook eenhelp pdf downloaden
 
Mijn ervaring met de linksys router is dat ik geen firewall moet gebruiken(zit idd al hardware matig in de router).Wel een goede antivirus met liefst real time scanning.
Het verder afstellen in de zin van toegang voor de andere computers heb ik wel een poging gegeven.De diverse beveiligings methodes voor draadloos heb ik inmiddels ook uitgetest en gesettled voor wep128.Doe ik iets anders dan weigert de laptop simpel om connectie te maken.
Je zou kunnen kijken welke online software je gebruikt en of die UPnP toepast,zo niet dan kan je bepaalde poorten open zetten.Het port forwarden vind ik ook een iets wazig verhaal en komt iig op mijn router niet duidelijk naar voren.

Verder de tips van anarchist , dit heb ik nml ook gedaan.
 
In de Linksys-routers zit inderdaad (zoals bij mijn weten tegenwoordig in de meeste routers) al een firewall igebakken. Windows XP heeft er trouwens ook standaard eentje aan boord. Maar beide hebben dezelfde beperking, waardoor ze niet alles dekken. Beide firewalls houden nl. alleen ongewenst inkomend verkeer tegen, en dat doen ze naar verluidt ook wel goed. Zolang je geen spyware of andere ongerechtigheden zoals Trojaanse paarden aan boord hebt is er dan ook niets aan de hand. Maar ben je een online spelfanaat, of één van je kinderen is het, dan is het gevaar niet denkbeeldig dat je vroeg of laat iets download waar zo'n ongerechtigheid ongemerkt meelift. En dan kan zoiets voordat je het ontdekt behoorlijk vervelend doen.

Het achteloos zomaar overal op klikken laat ik maar buiten beschouwing, want daar is geen enkel kruid tegen gewassen. Maar dat mag algemeen bekend worden geacht.
 
Terug
Bovenaan