• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beetje jammer

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HWI
  • Startdatum Startdatum
H

HWI

Goedenavond,

Nooit gedacht maar nu toch ook mijn frustratie:

Tot zojuist altijd te spreken geweest over UPC zowel qua aanbod als service.
3 jaar geleden ben ik naar een andere woonplaats verhuisd en op mijn huidige adres kan ik geen UPC krijgen aldus UPC. Lastig verhaal dat er niet echt toe doet, dit terzijde.
Jammer maar is niet anders!
Nadat duidelijk werd dat ik geen aansluiting kon krijgen netjes de mediabox retour gedaan (meer dan 2 jaar geleden!) en dacht dat alles geregeld was. Afgelopen mei werd mij de mededeling gedaan dat ik de mediabox nog niet geretourneerd had. Stom van mij maar ik heb dat verzendbewijs niet zo lang bewaard, maar ik had immers nooit meer wat gehoord.
Heb het verhaal in mei netjes aan de medewerker uitgelegd en het was OK. Prima service zou je denken. Niet dus; ligt er vandaag een brief van de deurwaarder met de mededeling dat ik meer dan 200 Euro moet betalen.
Voor die mediabox dus, bijna zes maanden later nadat mij verteld was dat het geregeld zou zijn!
Meteen gebeld en het enige dat ik te horen kijg is dat men verzendbewijs wil zien omdat het anders systeemtechnisch niet afgehandeld kan worden. Nu moet ik dus meer dan 200 Euro aftikken. (Voor een kapotte, antieke mediabox overigens)
Beetje jammer en wat een klote service. Natuurlijk is het ook stom van mezelf dat ik dat bewijs niet langer dan 3 jaar!!!!! bewaard heb!


Mijn frustratie is er uit. Probeer deze week nog een keer te bellen als ik wat afgekoeld ben, mocht er geen oplossing komen dan nooit meer UPC!!

Groet, :'(
 
thja van upc kan je alles verwachten :o

ik heb alle papieren nog van 1998 tot nu ;D


Mod edit:
Citaat verwijdert.
Alleen citeren als het voor de duidelijkheid van het antwoord nodig is.
Misbruik de citaat knop niet voor de antwoord knop.
 
Even een tip stuur anders even een persoonlijk mailtje naar 1 van de webcare medewerkers van Upc met name Wassily is gespecialiseerd in de administratie.

Gr Orphanmountain veel succes.

P.s Hou er rekening mee dat het soms een aantal dagen duurt voor dat je reactie krijgt via mail of telefoon/gsm.


Mod edit:
Citaat verwijdert.
Alleen citeren als het voor de duidelijkheid van het antwoord nodig is.
Misbruik de citaat knop niet voor de antwoord knop.
 
Ik zou zeker contact opnemen met een webcare medewerker.
Het lijkt me niet redelijk om consumenten zo lang een bewijs van verzenden te laten bewaren.
Helaas geldt hier vermoedelijk een contractuele verjaringstermijn van 5 jaar (de verjaringstermijn van consumentenkoop is slechts 2 jaar).
Echter is UPC ook nalatig geweest omdat kennelijk in al die tijd geen herinnering of vordering is gestuurd, terwijl ze al die tijd niet konden beschikken over de mediabox. Hieruit zou je toch als consument mogen afleiden dat de mediabox reeds door UPC ontvangen is.
Daarnaast vraag ik me ook af of 200 Euro vervangingswaarde voor een (oude, afgeschreven?) mediabox redelijk is.

Als contact met een medewerker niets oplevert, dan hoop ik dat je een rechtsbijstandverzekering hebt. Er zal ongetwijfeld jurisprudentie zijn over vergelijkbare zaken, waaruit snel blijkt in hoeverre UPC hier nog een zaak heeft. Even bellen met Consuwijzer kan natuurlijk ook.

Er is kennelijk ook een geschillencommissie, maar daarvoor is het misschien te laat.
Voor klachten met betrekking tot de dienstverlening van UPC, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Als uw klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, kunt u een geschil indienen bij de geschillencommissie elektronische communicatiediensten (ECD). Dit kunt u doen tot drie maanden na het ontstaan van het uit de klacht voortkomende geschil. De adresgegevens van de geschillencommissie ECD zijn: Postbus 90600 2509 LP Den Haag , telefoon 070-3105310 , fax 070-3658814. Verdere gegevens zijn te vinden op de website van De Geschillencommissie. Op de behandeling van de klacht is het reglement van De Geschillencommissie Telecommunicatie van toepassing.

(Ga zelf nu even de track en trace informatie voor het retour afzender sturen van de Thomson uitprinten en in de map stoppen voor tenminste 5 jaar ;) )
 
Flitser zei:
Ik zou zeker contact opnemen met een webcare medewerker.
Het lijkt me niet redelijk om consumenten zo lang een bewijs van verzenden te laten bewaren.
Helaas geldt hier vermoedelijk een contractuele verjaringstermijn van 5 jaar (de verjaringstermijn van consumentenkoop is slechts 2 jaar).
Echter is UPC ook nalatig geweest omdat kennelijk in al die tijd geen herinnering of vordering is gestuurd, terwijl ze al die tijd niet konden beschikken over de mediabox. Hieruit zou je toch als consument mogen afleiden dat de mediabox reeds door UPC ontvangen is.
Daarnaast vraag ik me ook af of 200 Euro vervangingswaarde voor een (oude, afgeschreven?) mediabox redelijk is.

Als contact met een medewerker niets oplevert, dan hoop ik dat je een rechtsbijstandverzekering hebt. Er zal ongetwijfeld jurisprudentie zijn over vergelijkbare zaken, waaruit snel blijkt in hoeverre UPC hier nog een zaak heeft. Even bellen met Consuwijzer kan natuurlijk ook.

Er is kennelijk ook een geschillencommissie, maar daarvoor is het misschien te laat.
(Ga zelf nu even de track en trace informatie voor het retour afzender sturen van de Thomson uitprinten en in de map stoppen voor tenminste 5 jaar ;) )

Dit is erg kort door de bocht...

De algemene verjaringstermijn
Het Burgerlijk Wetboek, art 3:306 BW, bepaalt dat in beginsel na 20 jaren de wettelijke verplichting om een rechtsvordering na te komen, is komen te vervallen. Deze algemene verjaringstermijn geldt dus ook voor de slapende rekeningen bij de banken. Overigens geldt na deze 20 jaar nog een morele verplichting om zaken na te komen, maar die is niet afdwingbaar. De verjaringstermijn van 20 jaar geldt ook voor een vonnis van een rechter in een handelszaak, wanneer een bepaalde hoofdsom moet worden terugbetaald. De terug te betalen wettelijke rente daarentegen kent een verjaringstermijn van vijf jaar.
Verjaringstermijn voor contractuele vorderingen
Naast de algemene verjaringstermijn van 20 jaar, zijn er ook een aantal bijzondere verjaringstermijnen. Zo bedraagt de verjaringstermijn voor contractuele vorderingen slechts 5 jaar, art 3:307 BW. De wet spreekt hier over een verbintenis uit overeenkomst. Hierbij moet u niet alleen denken aan een geldvordering, een niet betaalde lening of een huurvordering, maar elke verbintenis die u aangaat. De wederpartij kan dan juridisch niets meer ondernemen om betaling van de vordering af te dwingen. De verjaringstermijn gaat in na de aanvang van de dag volgende op die waarop de vordering opeisbaar is geworden. Dit op basis van BW3 art. 307, lid 1:

Een rechtsvordering tot nakoming van een verbintenis uit overeenkomst tot het geven of een doen verjaart door verloop van 5 jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waarop de vordering opeisbaar is geworden.
Een consumentenkoop
Onder een consumentenkoop verstaan we een overeenkomst, waarbij:
De koper een particulier is, die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf.
De verkoper wel handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.

De verjaringstermijn bedraagt slechts 2 jaar, art 7:28 BW. Niet elke koopovereenkomst valt onder het begrip consumentenkoop. De regels van consumentenkoop gelden alleen voor producten als levensmiddelen, wasmachines, auto's en niet voor diensten, zoals het afsluiten van een verzekering, het boeken van een reis of het afsluiten van een lening. Verder moet het gaan om zogenaamde roerende zaken, voorwerpen die u kunt oppakken en dus bijvoorbeeld niet de aankoop van een huis.
Opschorten van verjaring
De verjaring kan wel worden opgeschort. In juridisch jargon: de verjaring wordt gestuit. U kunt daarvoor vele acties ondernemen en procedures starten. Deze procedures hebben pas een opschortende werking, als ze schriftelijk aantoonbaar zijn, bijvoorbeeld via een aangetekende brief. Denk aan bijvoorbeeld:
Het sturen van een aanmaning.
Het sturen van een klacht, liefst aangetekend.
Het sturen van een incasso. De kosten van een incasso zijn vaak hoog.
Een onderhandeling tussen debiteur en crediteur over de vordering.
Een gerechtelijke procedure.

Het modem is onderdeel van een dienst en als zodanig niet behandelbaar als zijnde onroerend goed.
Niet geheel onbelangrijk er is geen aanmaning gestuurd als zijnde ingebreken stelling, een reply verzenden met als grondslag als Thread starter aangeeft te hebben verzonden. En afwachten wat wat tegenpartij geeft als weerwoord. En aangeven "eiser die bewijs" u hoeft niet niet te bewijzen in dit geval dat het is verzonden na 2 jaar lijkt redelijk imo.
 
gewoon een berichtje zetten op het upc forum van de upc website daar heb ik erg goede ervaring mee.
 
ruud68 zei:
gewoon een berichtje zetten op het upc forum van de upc website daar heb ik erg goede ervaring mee.

Of je stuurt een PM naar een van de leden van de webcare team.

https://ziggoforum.nl/topics/17317/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan