• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beetje hoge rekening, maar snel gecorrigeerd

M

MrFloris

Maandje terug overgestapt van Chello Light internet met FreeTime VOIP Telefonie en Analoge TV naar Chello Extreme met hierbij FreeTime VOIP Telefonie en Digitale TV + Extra channel pakket. Ik heb alles snel ontvangen en binnen korte tijd ook de mediabox. Deze box was kapot er de maandag erop zou monteur komen: prima op tijd en met nieuwe mediabox. Snelle overstap en goed geregeld UPC.

Nu de rekening gehad en hierop is de vorige maand + april + freetime + digitale tv + gemaakte kosten en kortingen en eenmalige kosten. OOPS beetje duur!

De monteur is zonder het te melden dat dit geld zou kosten eenmalig neergezet als ' afmaken installatie ' , terwijl de afspraak was om het boxje te switchen nadat monteur zou bevestigen dat het daar aan lag. En op de rekening is freetime als abbo vermeld en volledig bedraf neergezet. Das toch bijna 14 euro.

Dus even bellen :)

In maart heb ik al 65 euro betaald voor o.a. light, en nu in april dus maart extreme + april extreme .. en 21 korting voor beindigen van light. Ok, gesnapt. Daarom is deze iets duurder. Ondanks dat het op de specifiatie staat is het lastig vinden. Er staat zoveel!

De monteur was opgezocht in het systeem en gevonden dat het een switch was, de volgende rekening wordt gecrediteerd (32,77): prima service! Bedankt. Daarna doorverbonden met iemand anders die veel moeite voor me gedaan heeft, ze was geweldig: dus bedankt. Ze heeft uitgevogeld dat de combi/pakket korting niet doorgevoerd was en ik krijg die 14 euro terug op de volgende rekening en vanaf de volgende rekening moet het goed staan in het systeem nu, evenals digitale tv + korting. Ik had blijkbaar te weinig korting gekregen hierop > bedankt voor het opmerken: Wederom prima service dus.

De dtv signaal versterker aangevraagd bij haar en ze vond dit geen probleem om te doen. Maar ze wist niet of het geld zou kosten. Ze vraagt het aan en als het dan geld kost dan belt ze terug, en anders niet (en dan komt ie vanzelf in de post). Ongekende service: bedankt!

Ondanks dat de rekening hoog was door verrekening van vorige maand en foutje van kosten monteur + pakketkorting .. is het afgerond en heb ik er goed gevoel over.

Zo zie je maar dat beetje goeie mensen binnen het bedrijf en persoonlijke klantenservice veel uit kan maken. Dit gaat de goeie kant op UPC!

Op de rekening was trouwens inderdaad de 3 gratis films ter compensatie verrekend. Erg prettig. De films die ik gehuurd heb zijn ook in mindering gebracht, dus dat is fijn. Ik heb nog 1 gratis film over (heb er twee besteld) en hoop dat de volgende rekening deze dan ook niet in rekening brengt.

Ik vind het erg jammer dat het niet meteen goed gegaan is, slordig zelfs. Maar wel prettig dat de mensen die het oplossen van de HD/TD/etc hun best hebben gedaan om het ook netjes op te lossen, daarvoor dank.
 
Ik heb nog steeds de pakket korting niet(al half januarie abonnement omgezet).
wel weer een volle rekening waarop ik weer eens besloot om upc te sponsoren in de vorm van een telefoontje.Ook kon ik weer faktuur online invullen,iets wat ik al had aangevraagd.
Afwachten maar weer de volgende maand,de medewerker kon mij wel vertellen dat mijn aanvraag inderdaad in behandeling is.
Jammer dat het bij mijn rekening niet zo snel is gecorrigeerd...
 
mja te hoge facturen ken ik ook ( te veel facturen ook)
Helpdesk is zeker behulpzaam, daar mag geen misverstand over bestaan !!!
Echter gaat het hopeloos verkeerd achter de schermen....

wacht eerst met jubbelen totdat je een correcte factuur ontvangen heb :S
 
Ik zou ook zeker even wachten met jubelen.

Sinds ik de mediabox van UPC heb (nu 4 maanden) is mijn rekening geen enkele keer meer goed geweest. Elke maand gebeld en te horen gekregen dat er gecorrigeerd zou worden. Elke volgende maand weer opnieuw gebeld dat de correctie niet goed was en dat er opnieuw nieuwe of oude fouten op de nieuwe rekening stonden.

Gisteren de mediabox maar teruggestuurd en nu maar hopen dat de rekeningen weer goed worden.

Waarom heb ik daarover toch zo mijn twijvels ?????????
 
Tot nu toe ben ik gewoon blij, als het volgende maand fout gegaan is dan krijgen ze hiero een wat negatievere response van me, das all :)
 
Dat is je wel gegund hoor :)
Ik hoop dat ik binnenkort ook weer blij ben.

Voor de rest vind ik ook dat het vooral achter de schermen steeds fout gaat,iets waar de HD niets aan kan doen behalve noteren en doorgeven.
 
Het is wel jammer dat het fout gaat, want ik stond opeens rood op mijn bankrekening omdat incasso er bijna 180 euro afgetrokken had. Volgende rekening zou dus 80 euro, min 34, min 14, == 34 ongeveer moeten zijn. We zullen zien. Deze maand dus dure maand, volgende maand weer goedkoop.
 
Klinkt bekend in de oren....

Ook ik ben begin Januari overgestapt van Classic naar Extreme&digi. telefonie.
Na een maand valt de eerste rekening op de mat....
Huuuhh beetje veel volgens mij...en inderdaad...Extreme en telefonie allebei
als apart abonnement!
FF HD bellen...ja mijnheer U moet pakketkorting aanvragen!
Pakketkorting??
Ik bestel bij jullie een pakket (internet+telefonie ) voor 59,95 (nog extra nagevraagd
tijdens de bestelling) en moet dan achteraf zelf pakket korting aanvragen?
Ja mijnheer via een formulier...
Waarom sturen jullie dan geen formulier mee met het instalatiepakket, of een begeleidend
schrijven over korting?? Tjaaa...
Na een week valt formulier in de bus en dus aangevraagd...
Volgende rekening weer geen korting...
Weer bellen...Ja U heeft 2 klantnummers bij ons????
Televisie en internet...dus kunnen we geen korting verwerken...
Dan maak je er maar 1 nummer van ,en geef mij nu eens eindelijk die korting!
Volgende rekening...weer GEEN korting! Mwwwaaaahhh

Weeeeeer bellen...Ja U heeft pakketkorting maar die is pas 1 dag na het
aanmaken van de rekening in werking...Das lekker!!
Krijg ik die vorige maanden nog gecrediteerd?
Nee hoor, U heeft nu pas pakketkorting en ik mag U niet crediteren!

Dan maar het Hoofdkantoor inschakelen...
Na een meeltje werd ik dezelfde dag teruggebeld.
Krijg (volgens zeggen) bij de volgende rekening, de eerste
3 maanden gecrediteerd!
Nou zal mij benieuwen!
Wat een organisatie...ben dus al bijna 4 maanden verder!
En maar betalen...mijn telefoonrekening bestaat voor 75%
uit 0900-1580...

Hopelijk wordt het nu opgelost...wordt er een beetje moe van...


Caesar
 
Bij mij waren ze dat ook vergeten, ik heb de helpdesk gebeld en het werd direct aangepast. Ze vertelde dat ze dat alleen direct doen als je al online rekening hebt en betaald via autoimatische incasso, als je dat niet hebt moet je het alsnog aanvragen via zo'n pakket korting formulier. Mijn volgende rekening was weer goed.

Trouwens waarom zouden ze de eerste drie maanden crediteren? De eerste twee maanden heb je zo-wie-zo gratis digi-tel. Wel zo coulant van ze :6
 
Dat had ik toen ik gedowngrade had van classic naar light en daarna freetime telefoon genomen had. Online staat dat je combi pakket besteld en er stond niets over apart bestellen, dus lekker rekening dokken. Bellen en dan beweren dat het ergens in de kleine letters staat (ja, leuk voor consument hoor). Naja, iig week wachten en toen formulier ingevuld en opgestuurd en ben dus geforceerd naar auto incasso gegaan terwijl ik toch voorkeur voor acceptgiro heb, maar ok.. we pikken dat ook nog maar. Ik weet trouwens niet of ik toen nog met terugwerkendekracht genoten heb van die kortin, zal me niet verbasen als het niet zo is.

Nu maar eerst de komende rekening afwachten, maar heb het idee dat het goed gegaan is nu.
 
Terug
Bovenaan