• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beeldverhouding en Dolby Digital...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter luka
  • Startdatum Startdatum
L

luka

2 vraagjes :)


-1 Is er eigenlijk een optie om standaard de Dolby Digital stream te pakken?

(bij NG HD bijv. pakt ie altijd "nederlands" standaard en niet "nederlands DD")

erg irritant om dit elke keer weer aan te zetten. :/


-2 (Dit is denk ik redelijk afhankelijk van je TV, maar toch) (samsung hier)

Als ik van Nederland1 (anamorph) overschakel naar een HD zender zie ik eens stuk van het beeld niet, en moet ik handmatig via de TV remote "alleen scannen" aanzetten.

Zou dit via een pulssignaal bij UPC nog zijn op te lossen of heeft iemand met een samsung tv nog een makkelijke oplossing?



Edit:

Ja 1080i zou een oplossing zijn...

UPC zou eigenlijk een optie moeten hebben om de SD zenders naar 720p Upscale en de HD zenders 720p/1080i 1 op 1 doorgeven...

OF :) alles 1080p OF :) SD 1080P en HD zenders 1 op 1 :)

dankjewel UPC..
 
Terug
Bovenaan