L
Leopardo
Hoi,
Ik zag een oud topic uit 2012 waar dit ook al aangekaart werd en toen was er geen oplossing, maar wellicht is er inmiddels iets veranderd in de Mediabox waardoor het issue toch te fixen is. Mijn probleem:
Als ik video's stream via DLNA naar mijn Mediabox, dan rekt hij alles op naar 16 : 9. Dus een cinemascope, 1.35 : 1 etc beeld wat breder is dan 16 : 9 wordt vertikaal uitgerekt. En ik kan niet vinden waar ik kan instellen dat hij dat niet moet doen. En dat is jammer, de beeldkwaliteit is verder best wel goed dus ik wil er graag gebruik van maken maar niet als als hij zich niet aan de aspect ratio houdt. Ik kan ook streamen naar telefoon, tablet, chromebook etc en dat werkt allemaal wel goed. Als ik de bestanden afspeel via mijn raspberry pi dan is de verhouding ook gewoon goed.
Iemand een idee?
Groet!
Ik zag een oud topic uit 2012 waar dit ook al aangekaart werd en toen was er geen oplossing, maar wellicht is er inmiddels iets veranderd in de Mediabox waardoor het issue toch te fixen is. Mijn probleem:
Als ik video's stream via DLNA naar mijn Mediabox, dan rekt hij alles op naar 16 : 9. Dus een cinemascope, 1.35 : 1 etc beeld wat breder is dan 16 : 9 wordt vertikaal uitgerekt. En ik kan niet vinden waar ik kan instellen dat hij dat niet moet doen. En dat is jammer, de beeldkwaliteit is verder best wel goed dus ik wil er graag gebruik van maken maar niet als als hij zich niet aan de aspect ratio houdt. Ik kan ook streamen naar telefoon, tablet, chromebook etc en dat werkt allemaal wel goed. Als ik de bestanden afspeel via mijn raspberry pi dan is de verhouding ook gewoon goed.
Iemand een idee?
Groet!