• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

beeldresolutie aanpassen van STB

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

werkh012

Een week geleden nieuwe full hd televisie aangeschaft. Met hulp van mannetje van Ziggo STB gereset waarbij verbinding TV - STB bestond uit Scart kabel. Later Scart kabel vervangen door HDMI kabel. Probleem is echter dat bij keuze van HDMI1 ik bij verbinding met STB een beeldresolutie te zien krijg van 576p terwijl dat minimaal 720p moet zijn. Deze lage resolutie heeft een desastreus effect op de beeldkwaliteit. Geprobeerd beeldresolutie te wijzigen maar niet gelukt. Navraag bij Ziggo was dat dit niet kon en gewijzigd moet worden bij de TV. Volgens mij niet. Wie heeft hier gelijk?
 
Geprobeerd beeldresolutie te wijzigen maar niet gelukt.

Volgens de handleiding van de H380 moet dat met de knop rechtsboven van de AB. Werkt dat niet? Misschien moet je ook eerst de uitvoer expliciet op HDMI zetten (knop er naast), mogelijk blijft anders de uitvoer beperkt tot SD-resoluties.
 
Heb ik geprobeerd maar ik kan alleen maar kiezen tussen RGB en Composiet. Ik denk zelf dat bij het resetten van de STB ,toen de verbinding met de TV nog via de SCART ging, de beeldresolutie is vastgelegd op 576p en opgeslagen. Verandering naar HDMI, en een andere beeldresolutie, is alleen mogelijk na opnieuw resetten van de STB vrees ik. Of zijn er nog andere mogelijkheden?
 
Ja die knop rechtsboven (waar resolutie bij staat)!
 
Resolutie nu inderdaad aangepast en gehoopt dat de beeldkwaliteit een stuk zou verbeteren maar helaas ik zie geen verschil in beeldkwaliteit. Achtergrond lijkt te bewegen, soms een nabeeld van een beweging en verticale strepen die vooral bij een egale achtergrond (voetbalwedstrijd) heel duidelijk te zien zijn. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om er achter te komen wat nu de oorzaak is van dit slechte beeld, te weten een slecht signaal van Ziggo of een mankement/eigenschap van de TV. Het gaat hierbij om een Sharp
LC 32LD 164E LED
 
Een ander bronsignaal op de tv aansluiten. Mediaspeler, dvd/blurayspeler.
Signaalkwaliteit van ziggo kun je ook in het menu bekijken. Ber moet 0 zijn.
Maar wat je beschrijft lijkt me eerder een defect aan de tv.
Je kunt ook nog een andere hdmi-kabel proberen.
 
Ik zou de decoder naar de fabrieksinstellingen terugzetten.
Verder kan een tv een 576p signaal wat binnenkomt natuurlijk geen 1080 signaal van maken dus daar moet je het niet zoeken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zorg ervoor dat je STB enkel via HDMI is aangesloten op de TV en niet óók met een Scart. Daarnaast moet je om de kwaliteit goed te kunnen testen de STB afstemmen op een HD kanaal. Indien je op een SD kanaal bent afgestemd zul je inderdaad 576P zien.
 
Beste werkh012,

Zou je ons kunnen aangeven waar de video output op staat ingesteld? Deze staat waarschijnlijk momenteel nog op SCART.

Met vriendelijke groet,
Jaime
Samsung Webcare
 
Als ik bij de STB onder Menu bij Setup kijk ben dan Video UIT kan ik alleen maar kiezen uit RGB en Composiet. Geen Scart of Hdmi dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan