• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beeldkwaliteit

  • Onderwerp starter Onderwerp starter peppes
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

peppes

Hallo.

Heb zaterdag ook de cisco opgehaald. Inderdaad werkt het interactieve gedeelte al. Maar waar ik mee zit, en dit begrijp ik niet helemaal als ik jouw post lees, is de beeldkwaliteit.
Ik heb de samsung hd tuner, en ik moet zeggen dat de samsung een VEEL beter beeld geeft dan de cisco!
Kleuren, scherpte ook op de sd kanalen vind ik van de samsung veel beter.
Ik vind op dat met de cisco er een soort waas over het scherm komt. Veel minder mooie kleuren (rood lijkt soms oranje) in grote vlakken zoals muren zie ik allerlei "gefriemel" in beeld, zelfs bij de hd zenders.
Het hele beeld vind ik vlak, waar ik bij de samsung juist zo blij was met het mooie strakke en rustige plaatje wat deze gaf.
Enig idee wat er mis kan zijn? Het ligt niet aan de bijgeleverde retourklare verdeler die bij cisco wordt geleverd. Want als ik de cisco weer vervang met de samsung heb ik weer perfect beeld.
Hoop op wat reacties met misschien een oplossing, want als dit de "standaard" is ga ik weer terug naar de samsung, ondanks dat ik dan vele leuke dingen ga missen. (interactieve tv)

groeten

Afgezien van wat aanloopproblemen, is het bij mij in ieder geval wel zo dat het afspelen als een zonnetje gaat en ik geen vastlopers heb gehad met het afspelen van on-demand content. Inmiddels staat er ook (beperkt) wat HD spul op en dat spettert je scherm af. Qua series momenteel "Hotel Babylon" wat door het camerawerk en kleurgebruik zeker baat heeft bij HD en "Robin Hood" wat door de buitenopnames in de bossen ook retestrak op het scherm staat. Uiteraard gebruiken deze ook een flink hogere bitrate wat sowieso een strakker en scherper totaalbeeld levert. De sd uitzendingen komen hier en daar nog wel eens een tikkeltje bandbreedte tekort. Jammer genoeg staan series als Lost en Grey's Anatomy er (nog) niet in HD maar uitsluitend in sd op.

Het interface alleen...... man man man, echt duidelijk door een paar techneuten in elkaar gerost. Het was toch fijn geweest als Ziggo / Scientific American / Cisco het begrip "usability testing" wat serieuzer hadden genomen.
 
ik heb ook de samsung 360 ernaast en qua beeld doet de cisco het zelfs iets beter zoals ook door anderen bevestigd. Ik neem aan dat je m hdmi hebt aangesloten? Anders misschien toch een maandagmorgen model geweest
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
slecht beeld

Hallo Peppes,

ik heb sinds een paar dagen de Cisco en ik ondervind hetzelfde als jij. Het is een vlak onscherp beeld, er zit geen body in, het mist wat. Mijn vorige decoder, een panasonic, deed het met scart veel mooier. Is jouw beeld inmiddels veranderd? Je melding op het forum is al wat ouder en ik zie geen reacties. Wanneer dit niet beter wordt breng ik de Cisco terug, ik ben erg teleurgesteld omdat ik een super strak beeld verwachtte.

gr. Petar
 
Hallo Peppes,

ik heb sinds een paar dagen de Cisco en ik ondervind hetzelfde als jij. Het is een vlak onscherp beeld, er zit geen body in, het mist wat. Mijn vorige decoder, een panasonic, deed het met scart veel mooier. Is jouw beeld inmiddels veranderd? Je melding op het forum is al wat ouder en ik zie geen reacties. Wanneer dit niet beter wordt breng ik de Cisco terug, ik ben erg teleurgesteld omdat ik een super strak beeld verwachtte.

gr. Petar


Hoi Petar

Ik heb hem gewoon terug gebracht, was niet om aan te zien. Heb nu de humax en die is bijna net zo goed als de samsung.
 
Dan zit er toch iets niet goed in je instelling van je Cisco of je TV. Bij mij is het beeld echt super.
 
Dan zit er toch iets niet goed in je instelling van je Cisco of je TV. Bij mij is het beeld echt super.

ALLE instelling geprobeerd op zowel de cisco en de tv. Cisco waardeloos beeld, cisco eraf, samsung erop, perfect beeld.

Overigens is deze klacht bekend, zoek maar eens via google en op dit forum.
 
ALLE instelling geprobeerd op zowel de cisco en de tv. Cisco waardeloos beeld, cisco eraf, samsung erop, perfect beeld.

Overigens is deze klacht bekend, zoek maar eens via google en op dit forum.

Zoek ook maar eens via Google en dit forum voor genoeg mensen die het tegendeel beweren. Kortom: of er zit echt verschil van apparaat naar apparaat, of in de gebruikte apparatuur/instellingen of combinaties daarvan

Ik heb iig perfect beeld.
 
Waar ik dus pas net achter ben na het lezen van dit forum is dat de HDMI resolutie telkens weer terug springt naar 576p en je dus zelf elke keer na opstarten dat ding in de instellingen op 1080i moet zetten om scherp beeld te krijgen.

Vandaar dat de HD kanalen maar een fractie beter er uit zagen dan de SD kanalen .. maar nu is alles een heel stuk beter.

Ik snap niet dat deze instelling niet vast blijft.

Hetzelfde met audio voorkeuze .. ook pas achter gekomen na lezen van dit forum dat er wel DolbyD is mits je maar telkens opnieuw audio channel 2 kiest met rood (mits het kanaal het ondersteund).

Het zou erg fijn zijn als de Cisco was vasthoudender zou zijn met de instellingen.
 
Waar ik dus pas net achter ben na het lezen van dit forum is dat de HDMI resolutie telkens weer terug springt naar 576p en je dus zelf elke keer na opstarten dat ding in de instellingen op 1080i moet zetten om scherp beeld te krijgen.

Vandaar dat de HD kanalen maar een fractie beter er uit zagen dan de SD kanalen .. maar nu is alles een heel stuk beter.

Ik snap niet dat deze instelling niet vast blijft.

Hetzelfde met audio voorkeuze .. ook pas achter gekomen na lezen van dit forum dat er wel DolbyD is mits je maar telkens opnieuw audio channel 2 kiest met rood (mits het kanaal het ondersteund).

Het zou erg fijn zijn als de Cisco was vasthoudender zou zijn met de instellingen.
De resolutie hoort ie ook vast te houden en dat doet hij bij mij ook meestal wel, maar soms is ie het ineens kwijt. Het lijkt een hdmi handshake probleem te zijn. ik denk dat ie het hier 1 a 2 keer per maand kwijt is.
 
Ik had mijn cisco eerst in de woonkamer staan (gekoppeld aan een HD-ready tv) en daarbij moest ik ook 'regematig' de resolutie weer van 576 of 1080 af halen en op 720 zetten.
Nu staat hij boven in het naaiatelier (duur woord voor hobbykamer met 4 varianten naaimachine) van mijn vrouw (gekoppeld aan een andere HD-ready tv) en nu blijft hij rostvast op 720 staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan