P
peppes
Hallo.
Heb zaterdag ook de cisco opgehaald. Inderdaad werkt het interactieve gedeelte al. Maar waar ik mee zit, en dit begrijp ik niet helemaal als ik jouw post lees, is de beeldkwaliteit.
Ik heb de samsung hd tuner, en ik moet zeggen dat de samsung een VEEL beter beeld geeft dan de cisco!
Kleuren, scherpte ook op de sd kanalen vind ik van de samsung veel beter.
Ik vind op dat met de cisco er een soort waas over het scherm komt. Veel minder mooie kleuren (rood lijkt soms oranje) in grote vlakken zoals muren zie ik allerlei "gefriemel" in beeld, zelfs bij de hd zenders.
Het hele beeld vind ik vlak, waar ik bij de samsung juist zo blij was met het mooie strakke en rustige plaatje wat deze gaf.
Enig idee wat er mis kan zijn? Het ligt niet aan de bijgeleverde retourklare verdeler die bij cisco wordt geleverd. Want als ik de cisco weer vervang met de samsung heb ik weer perfect beeld.
Hoop op wat reacties met misschien een oplossing, want als dit de "standaard" is ga ik weer terug naar de samsung, ondanks dat ik dan vele leuke dingen ga missen. (interactieve tv)
groeten
Heb zaterdag ook de cisco opgehaald. Inderdaad werkt het interactieve gedeelte al. Maar waar ik mee zit, en dit begrijp ik niet helemaal als ik jouw post lees, is de beeldkwaliteit.
Ik heb de samsung hd tuner, en ik moet zeggen dat de samsung een VEEL beter beeld geeft dan de cisco!
Kleuren, scherpte ook op de sd kanalen vind ik van de samsung veel beter.
Ik vind op dat met de cisco er een soort waas over het scherm komt. Veel minder mooie kleuren (rood lijkt soms oranje) in grote vlakken zoals muren zie ik allerlei "gefriemel" in beeld, zelfs bij de hd zenders.
Het hele beeld vind ik vlak, waar ik bij de samsung juist zo blij was met het mooie strakke en rustige plaatje wat deze gaf.
Enig idee wat er mis kan zijn? Het ligt niet aan de bijgeleverde retourklare verdeler die bij cisco wordt geleverd. Want als ik de cisco weer vervang met de samsung heb ik weer perfect beeld.
Hoop op wat reacties met misschien een oplossing, want als dit de "standaard" is ga ik weer terug naar de samsung, ondanks dat ik dan vele leuke dingen ga missen. (interactieve tv)
groeten
Afgezien van wat aanloopproblemen, is het bij mij in ieder geval wel zo dat het afspelen als een zonnetje gaat en ik geen vastlopers heb gehad met het afspelen van on-demand content. Inmiddels staat er ook (beperkt) wat HD spul op en dat spettert je scherm af. Qua series momenteel "Hotel Babylon" wat door het camerawerk en kleurgebruik zeker baat heeft bij HD en "Robin Hood" wat door de buitenopnames in de bossen ook retestrak op het scherm staat. Uiteraard gebruiken deze ook een flink hogere bitrate wat sowieso een strakker en scherper totaalbeeld levert. De sd uitzendingen komen hier en daar nog wel eens een tikkeltje bandbreedte tekort. Jammer genoeg staan series als Lost en Grey's Anatomy er (nog) niet in HD maar uitsluitend in sd op.
Het interface alleen...... man man man, echt duidelijk door een paar techneuten in elkaar gerost. Het was toch fijn geweest als Ziggo / Scientific American / Cisco het begrip "usability testing" wat serieuzer hadden genomen.