• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beeldkwaliteit UPC digital Samsung LED

  • Onderwerp starter Onderwerp starter erwin969
  • Startdatum Startdatum
E

erwin969

Vandaag een Samsung LED TV gekregen maar het valt me op dat beeldkwaliteit minder is dan met mijn oude Philips breedbeeld (met beeldbuis) TV. Ik heb hem nu op de 'film' preset staan bij beeld kwaliteit en dat is dan nog de enigzins beste setting maar ik blijf maar, wat ik ook doe, van die rare karteltjes om de station logo's en letters in beeld houden. Hoe krijg ik dat weg? Is dit normaal bij UPC digital en gaat dat alleen weg als je een HD abbonnement afsluit of is er een goede instelling omdat weg te krijgen? Ik lees het graag. Alvast dank.
 
Je moet zorgen dat alle beeld verbeteraars uitstaat, nu weet ik niet welke opties je samsung allemaal heeft maar zou daar evenmee spelen.

Je kan via je tv ook al digitale hd zenders ontvangen zoals ned 1 2 3 zonder ci module, dan kan je iedergeval vergelijken(ned 1 2 3 hd staan dan op 71/72/73.
 
Ik heb geen HD in mijn pakket dus kan het niet vergelijken. En ik weet niet wat wordt verstaan onder beeldverbeteraars ik heb een Samsung UE40EH5000 LED tv.
 
erwin969 zei:
Ik heb geen HD in mijn pakket dus kan het niet vergelijken. En ik weet niet wat wordt verstaan onder beeldverbeteraars ik heb een Samsung UE40EH5000 LED tv.
En je hebt de UPC box met HDMI op je TV aangesloten?
 
En je hebt de laatste software van de tv geïnstalleerd? ;D

(Als dat kan tenminste, weet niet wat voor model het is).
 
Dit zou hem moeten zijn? https://www.samsung.com/uk/support/model/UE40EH5000KXXU-downloads
Uitgepakt op de USB stick maar mijn tv zegt dat er geen updates op staan.
 
Ik zie inderdaad net dat ik Nederland 1 t/m 3 gewoon in HD kan bekijken. Daar is de beeldkwaliteit goed, en zonder karteltjes in logo's en tekst. Maar nu de rest nog dus.
 
Heb nog nooit een LCD gezien die beter beeld geeft dan een beeldbuis van pak 'm beet 10 jaar geleden als het om SD gaat. LCD heeft dan weer andere voordelen, zoals een veel groter beeld, energie zuinig en de mogelijkheid op HD materiaal te kijken.
Neem voor die paar euro extra gewoon een HD abonnementje. Dat is het meer dan waard.
 
Terug
Bovenaan