• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beeldkwaliteit Philips HD box

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mr_rolin
  • Startdatum Startdatum
M

mr_rolin

Ik ben sinds zaterdag in het bezit van een Philips HD box als tweede ontvanger.
Wat mij opvalt is, dat de beeldkwaliteit op zowel de scart- als de hdmi-uitgang niet echt scherp is. Het beeld is een beetje wollig.
Dit in vergelijking met de beeldkwaliteit van mijn Thomson DVR.
Ook de HD-kanalen zijn niet echt scherp in vergelijking met mijn HD satellietontvanger en de Philips HD-DVR van mijn buurman.
Dit alles is bekeken op een Sony full-hd LCD en een Panasonic full-hd Plasma (alle mogelijke resoluties zijn geprobeerd, dus daar ligt het niet aan).

Ook heeft de Philips HD box dezelfe irritante onhebbelijkheid als mijn oude Philips HD-DVR om op de HDMI-uitgang niet automatisch 16:9 en 4:3 om te schakelen.
Dit werkt alleen maar goed op de scart-uitgang.

Hoe is de mening van anderen met een Philips HD boxen over de beeldkwaliteit?

Mvg,

Rolin
 
- Ten eerste, ik hoop dat je begrijpt dat je met SCART geen HD zult zien... kun je resoluties wisselen wat je wilt, het blijft dan altijd 576i, SD dus...
- Verder zijn niet alle HD kanalen al voorzien van HD content... oppassen dus. Vooral NL1/2/3 en RTL7/8 hebben mondjesmaat echte HD content, ook al heten ze 'HD'.
- zet de HD box op 'auto' of '1080i' en kijk naar DiscoveryHD, is over het algemeen erg ok.
- oh ja nogmaals, sluit het ding DIGITAAL aan met HDMI...
- de Philips HD-DVR (zoals in de advertentie hierboven, dus de zwarte met de kromme zijkanten) gaat uitstekend om met 16:9 / 4:3 materiaal... als daar iets niet goed gaat ligt het aan je tv, of je hebt hem in het menu niet goed ingesteld.

Beeldkwaliteit van de boxjes is op zich prima. Het ligt eerder aan wat er aangeboden wordt ;)
 
Hi Jowi,

Ja, ik snap uiteraard dat je op de scart uitgang geen HD definities kunt verwachten en dat daar alleen 576i wordt uitgegeven.
De Philips HD-DVR (zoals in de advertentie hierboven, dus de zwarte met de kromme zijkanten) geeft in vergelijking met de gewone Philips HD box een zichtbaar beter plaatje (allebei op HDMI en in de stand "auto"), vandaar mijn teleurstelling.
Inderdaad is het aanbod van "echte" hd-content nog niet echt spectaculair, maar als je beide boxen vergelijkt op b.v. EurosportHD met een "native HD" programma, is de Philips HD-DVR verreweg de winnaar. Vandaar mijn vraag naar de ervaringen van andere mensen.

Mvg,

Rolin
 
Ik heb de 2 boxen rechtstreeks vergeleken op een 42"panasonic plasma, en bij ons gaf de HDDVR ook een scherper plaatje en tevens was het contrast groter met de HDDVR.
Hierdoor was de algehele beeldkwaliteit van de HDDVR beter dan de standaard HD box.
 
Ik had hiervoor een jaartje de normale HD box, die lelijke grijze, maar het is mij niet echt opgevallen dat die een minder goed plaatje gaf destijds. En ik ben best een zeikerd wat dat betreft :)
 
Misschien een volkomen overbodige opmerking, waarvoor mijn excuses, maar op mijn Samsung heb ik voor elke HDMI ingang verschillende instellingen.
Om vergelijkingen te doen moet ik dan eerst alle instellingen gelijk zetten. En dat zijn er nogal wat.
 
Martin E-EDID zei:
Misschien een volkomen overbodige opmerking, waarvoor mijn excuses, maar op mijn Samsung heb ik voor elke HDMI ingang verschillende instellingen.
Om vergelijkingen te doen moet ik dan eerst alle instellingen gelijk zetten. En dat zijn er nogal wat.

Inderdaad, hier gaan mensen vaak de fout in als ze 2 HDMI bronnen vergelijken, de beeldinstellingen moeten voor iedere HDMI uitgang eerst gelijk gezet worden voor een juiste vergelijking.

Ik heb een poosje de normale HD box en HD-DVR met elkaar vergeleken en op de stand "auto" kon ik geen noemenswaardige verschillen ontdekken.
 
Ik had wel degelijk de instellingen van beide ingangen hetzelfde gezet en toch duidelijk verschil in beeldkwaliteit, niet gigantisch maar zeker goed zichtbaar.
 
Ook bij mij zijn de instellingen van de hdmi-ingangen uiteraard gelijk gehouden.
Hier toch nog even beide boxen afwisselend op dezelfde ingang gezet met hetzelfde resultaat.
Maar misschien Densen ligt het aan onze plasma's (ook ik heb een 42'' Panasonic, de 42PZ85, waar ik overigens zeer tevreden mee ben) ;D.

Mvg,

Rolin
 
jowi zei:
zijkanten) gaat uitstekend om met 16:9 / 4:3 materiaal... als daar iets niet goed gaat ligt het aan je tv, of je hebt hem in het menu niet goed ingesteld.

Dit klopt niet, dit werkt alleen met de Cisco goed met de overige hd boxen werkt dit niet goed en maakt de philips box geen pilars aan de zijkanten met gevolg uitgerekt 4:3 beeld, en nee dit zit niet in de tv maar puur aan de philips box, Cisco heb ik hier ff gehad en die gooit netjes zwarte balkes aan de zijkant met 4:3 uitzending.

Zoek ff op het forum en je zal zien dat dit een Philips probleem is.
 
Terug
Bovenaan