• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beeldkwaliteit Cisco DVR

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Roygsxf
  • Startdatum Startdatum
R

Roygsxf

Gisteravond voor het eerst gekeken via de Cisco DVR.
Het beeld valt best tegen.
De HD kanalen zijn wel scherper dan de anderen maar niet om van mijn stoel te vallen.
Het grootste minpunt vind ik het gebrek aan contrast, als je zapt dan is de achtergrond eerder donkergrijs dan zwart.
Ik weet niet of dat überhaupt wat zegt echter de kleuren zijn ook flets,het bijregelen van contrast en kleur maakt het beeld geforceerd en niet mooi.
De vorige box (Thomson niet HD,geen DVR) deed dat echt veel beter, niet HD kanalen zijn op deze box zowiezo veel beter.
Andere ervaringen?
 
Hi Roygsxf,

Ik denk, dat je gelijk hebt en dat het contrast en de kleurverzadiging van de gewone Thomson box hoger liggen. Ik moest hier op mijn Sony LCD het contrast en de kleur een behoorlijk stuk terug regelen om een prettig plaatje te krijgen (dit in vergelijking met mijn Cisco HDDVR op HDMI).
Wat een mooi plaatje is, moet natuurlijk iedereen voor zichzelf uitmaken, maar verschil zit er bij deze boxen volgens mij wel in.

Mvg,

Rolin
 
Gisteren ook de Cisco box ontvangen i.p.v. de Thomson. Bij mij betere kwaliteit van alle zenders. Heb een Panasonic 42pv60 plasma. Plasma geeft sowieso beter beeld dan LCD i.v.m. beter contrast en kleuren. Zwart is echt zwart bij plasma. Bij LCD wordt altijd licht gegevens achter een zwarte achtergrond, dus is het nooit pikzwart, maar neigt het naar grijs.
 
Bij de Cisco twijfel ik nog of ik deze moet instellen op " auto " tbv de beeldresolutie of op 1080i. Kan iemand hier mogelijk een passend antwoord opgeven. Als het signaal wordt aangeleverd in 1080i, dan is het toch eigenlijk onzin om de box dit signaal weer te laten bewerken of zie ik dat verkeerd ?
 
Ahum... De Cisco is de flop van UPC! Je hebt hoogstwaarschijnlijk een LG-tv (of Philips, is toch min of meer hetzelfde). Die werken niet goed met een Cisco-box. UPC denkt dat niemand een LG-tv heeft. Ook al timmert dat bedrijf het hardst aan de weg en heeft half Nederland inmiddels een LG-tv in huis.

Ook hier niet tevreden. En sinds gisteren erachter gekomen waar het aan ligt: de HD-zenders zijn niet in 720 of 1080 te bekijken, enkel in 576p.
 
uhm als ik een HD zender bekijk op mijn cisco dvr geeft mijn philips tv gewoon 1080 aan...

op mijn oude philips tv had ik ook het probleem dat alles aangegeven werd met 576p maar dat is een HD ready LCD...
 
henkjan99 zei:
Ahum... De Cisco is de flop van UPC! Je hebt hoogstwaarschijnlijk een LG-tv (of Philips, is toch min of meer hetzelfde). Die werken niet goed met een Cisco-box. UPC denkt dat niemand een LG-tv heeft. Ook al timmert dat bedrijf het hardst aan de weg en heeft half Nederland inmiddels een LG-tv in huis.

Ook hier niet tevreden. En sinds gisteren erachter gekomen waar het aan ligt: de HD-zenders zijn niet in 720 of 1080 te bekijken, enkel in 576p.
Nogmaals, om te voorkomen dat je mensen op het verkeerde spoor zet, HD met de Cisco is echt HD, als je maar geen LG televisie hebt. Je zegt het zelf al, LG werkt niet goed (met een Cisco)
 
In combinatie met mijn panasonic lcd ben ik tevreden over het HD beeld.
SD vind ik wat minder. Met name als het gaat om de kleurenweergave. In HD vind ik die juist echt goed.
 
regillio1979 zei:
op mijn oude philips tv had ik ook het probleem dat alles aangegeven werd met 576p maar dat is een HD ready LCD...
Op mijn HD Ready LCD wordt gewoon 1080i aangegeven hoor.
 
Terug
Bovenaan