• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beeldformaat SyFy & 13e Street veranderd.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Papa_Doc
  • Startdatum Startdatum
P

Papa_Doc

Heb sinds een week ineens 2 kanalen scifi en 13th street in 4:3 inplaats van 16:9. In eerste instantie dacht ik dat ik een instelling verkeerd had op mijn box maar daar staat alles correct. Dus nu vraag ik me af heb ik een instelling verkeerd of is het een probleem dat iemand anders ook heeft.
 
Je hebt niks verkeerd staan hoor.

Lees dit maar even:

https://ziggoforum.nl/topics/36898/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt het beste deze draad lezen https://ziggoforum.nl/topics/36898/

Op 14.10.2010 zijn beide kanalen begonnen met het uitzenden van alles in 16:9 breedbeeld. Oude series worden in de de juiste 4:3 beeldverhouding uitgezonden met zwarte balken aan de linker en rechter kanten van het scherm. Echte breedbeeld programma's worden nu in 16:9 anamorfisch breedbeeld uitgezonden. Het probleem dat je meemaakt ligt niet aan de kanalen zelf maar aan de manier waarop je je TV hebt ingesteld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
HP Deskjet zei:
Het probleem dat je meemaakt ligt niet aan de kanalen zelf maar aan de manier waarop je je TV hebt ingesteld.
Het ligt natuurlijk ook aan de kanalen zelf doordat deze nu geen echt 4:3 formaat meer uitzenden.
Men had er ook voor kunnen kiezen om 4:3 gewoon als echt 4:3 uit te zenden zoals de meeste zenders gelukkig nog wel doen.
Zie het voorbeeld van RTL7 in het aangegeven forumdraadje.
 
mmm okay nu snap ik het deels alleen een aantal programmas zijn echt niet zo oud die ik nu in 4:3. Voorbeeld daarvan is enterprise die voorheen gewoon beeld vullend was op breedbeeld en nu ineens 4:3 is en deze serie is echt niet zo oud. Nu kan ik me wel wat bij 13th street voorstellen met Jag (oudere afleveringen) maar Law & order is ook ineens 4:3 wat ook voorheen niet zo was....
 
Papa_Doc zei:
mmm okay nu snap ik het deels alleen een aantal programmas zijn echt niet zo oud die ik nu in 4:3. Voorbeeld daarvan is enterprise die voorheen gewoon beeld vullend was op breedbeeld en nu ineens 4:3 is en deze serie is echt niet zo oud. Nu kan ik me wel wat bij 13th street voorstellen met Jag (oudere afleveringen) maar Law & order is ook ineens 4:3 wat ook voorheen niet zo was....

Nee klopt dit is denk ik gewoon een fout van syfy aangezien ze nog 4:3 uitzende weer letterboxed was vanaf s01e01
 
Sinds een paar dagen is het beeld van sommige programma's op syfy, 13street en comedy central family veranderd in een kleiner formaat. Ik weet niet wie dit heeft verzonnen maar word het niet eens tijd dat UPC hier tegen gaat klagen als ze er zelf niks aan kunnen doen.

Is toch belachelijk als je een scherm hebt van 107cm breed dat je daar nu ongeveer maar de helft in het midden van over hebt? Waarom kopen mensen anders een groot breed beeld. En laat ze niet zeggen dat het niet meer kan, want een week of wat geleden kon het ook.

Vind het echt asso om zo tv uit te zenden.
 
helaas zijn er vele zenders die nog 4:3 uitzenden of 16:9 materiaal in 4:3 formaat uitzenden niks aan te doen helaas.
 
Ach mensen die geen breedbeeld hebben, die hebben pas echt recht van klagen. Die hebben nu onder, boven, links en rechts zwarte balken... :embarassed:
 
0059099 zei:
Ach mensen die geen breedbeeld hebben, die hebben pas echt recht van klagen. Die hebben nu onder, boven, links en rechts zwarte balken... :embarassed:

Tja dan moeten ze eens met de tijd meegaan, vind ik, of je moet er de geld niet voor hebben dat is andere verhaal.

En ja als bij jouw beeld kleiner is geworden dan heb je toch een instelling op je 107cm scherm verkeerd staan of je mediabox staat verkeerd ingesteld.
 
Terug
Bovenaan