• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beeld verspringt niet meer

  • Onderwerp starter Onderwerp starter C0re
  • Startdatum Startdatum
Berichten
5.111
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Satelliet TV
  2. Ziggo
Afgelopen week had ik de scart kabel van de digitale decoder naar mijn TV vervangen door een eigen gekochte scart. Na een paar dagen kon ik ineens niet meer in de TV Guide komen. Kreeg steeds de melding 'even wachten aub', maar er kwam niets. Ook begon 13th street te haperen. Ik heb de oude scart erweer aan gezet. Ook heb ik een geforceerde firmware update geprobeerd. Ik heb een Thompson (zwart), dus ik hield de Ch- toets ingedrukt en haalde de elektricitieit er even af. Er verscheen geen melding dat hij ging updaten. Alleen ging het rode lampje langdurig knipperen (aantal minuten). Ook heb ik de fabriekinstellingenherstel gedaan. De zenders haperen gelukkig niet meer en ook kan ik de TV Gids weer in (echter duurt het vaak wel lang voordat ik erin ben). Alleen nu heb ik het volgende probleem: als ik de decoder aanzet gaat de TV niet automatisch meer naar het scartkanaal. Ook worden de breedbeeldkanalen niet meer automatisch op de TV in de goede stand gezet (breedbeeld-stand op mijn Philips lcd tv). Voor de zekerheid heb ik gekeken of het aan mijn TV lag, maar bij de DVD-speler gaat dit nog wel steeds automatisch. De instellingen van de decoder staat toch echt op 16:9 en RGB zoals het ook altijd is geweest. Wat kan het probleem zijn (ik kan wel gewoon TV kijken, maar het is toch wel erg ongemakkelijk zo)? Alvast bedankt!
 
Je beschrijft dingen die niet helemaal met elkaar te maken hebben:

breedbeeld stand en automatisch naar de mediabox springen van je tv als je de mediabox aanzet hebben te maken met de scartkabel, en alleen met de scartkabel.

even geduld aub en blokjes en haperingen en langzaam vullen van de Guide heeft te maken met een slechte signaalontvangst en daarvoor moet je 'voor de box' zoeken, in je huiskamer of bij UPC
 
Het haperen van het beeld is ook het probleem niet meer. Ik heb beschreven wat ik precies gedaan heb om van het haperende beeld af te komen. Nadat ik dat alemaal gedaan had, verspringt het beeld ineens niet meer automatisch op de TV en ook gaat de TV niet automatisch meer naar het scart kanaal als ik de mediabox aandoe. Voordat ik die handelingen uitgevoerd had om van het haperende beeld af te komen, ging dat wel allemaal automatisch. Misschien heeft dat niets met elkaar te maken, maar het is dan wel heeel toevallig.
 
Je hebt de decoder teruggezet op fabrieksinstellingen, dus ik neem aan dat het een kwestie is van je eigen voorkeuren weer even instellen.
 
Dat heb ik ook al gedaan.

Sowieso zou de TV automatisch naar het scartkanaal moeten springen wanneer ik de mediabox aan zou doen. Dat doet hij ook niet meer. Ik had de mediabox gelijk al op 16:9 gezet en het signaal staat automatisch al op RGB. Ik heb ook maar letterbox 4:3 geprobeerd en later weer terug naar 16:9, niets helpt.
 
C0re zei:
Dat heb ik ook al gedaan.

Sowieso zou de TV automatisch naar het scartkanaal moeten springen wanneer ik de mediabox aan zou doen. Dat doet hij ook niet meer.
Heb je de scartkabel niet héél toevallig op de VCR-Scart van de mediabox aangesloten?
 
Ik voel me nu echt heel stom :embarassed: :embarassed: :embarassed:
Ik had de scart inderdaad aan VCR uitgang gedaan in plaats van de TV uitgang. Logisch dat het niet automatisch ging! Thx Sylvester!
 
Terug
Bovenaan