• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beeld verhouding Boomerrang en VH1 Classic

Berichten
172
Kunnen de mensen van Ziggo eens kijken wat er aan de hand is met Boomerang en VH1 Classic.
Beide zenders lijken wel te zijn in gezoomd.
Het is op de Satelliet ook dus lijkt wel dat het in de aanvoer vanuit Engeland iets fout gaat.
 
guppje25 zei:
Kunnen de mensen van Ziggo eens kijken wat er aan de hand is met Boomerang en VH1 Classic.
Beide zenders lijken wel te zijn in gezoomd.
Het is op de Satelliet ook dus lijkt wel dat het in de aanvoer vanuit Engeland iets fout gaat.

we moeten er mee leven denk ik met antieke 4:3. En ja als ziggo het zo geleverd krijgt kan ziggo er ook weinig aan doen.
 
Ik heb al in geen eeuwigheid meer gekeken, maar het zijn toch vooral oude tekenfilms en oude clips die je op die zenders te zien krijgt? Die zijn merendeels ook niet in breedbeeld gemaakt. Dus moet je daar niets aan veranderen, net zomin als je oude zwartwitfilms moet gaan inkleuren, lijkt mij.
 
Paul4321 zei:
Ik heb al in geen eeuwigheid meer gekeken, maar het zijn toch vooral oude tekenfilms en oude clips die je op die zenders te zien krijgt? Die zijn merendeels ook niet in breedbeeld gemaakt. Dus moet je daar niets aan veranderen, net zomin als je oude zwartwitfilms moet gaan inkleuren, lijkt mij.

Eens maar daarvoor hebben ze WSS https://en.wikipedia.org/wiki/Widescreen_signaling uitgevonden, maar ook dat gebruiken ze niet.
 
kijk eens naar de zenders. Dan zie je dat het niet klopt. Zelfs het logo vat buiten het beeld. Het is alleen bij deze versie van Boomerang.
VH1 Classic wordt door MTV zelf opgestraald naar de astra 1, maar volgens mij kijken ze zelf nooit naar die zender want is al een tijdje zo.
 
guppje25 zei:
kijk eens naar de zenders. Dan zie je dat het niet klopt. Zelfs het logo vat buiten het beeld. Het is alleen bij deze versie van Boomerang.
VH1 Classic wordt door MTV zelf opgestraald naar de astra 1, maar volgens mij kijken ze zelf nooit naar die zender want is al een tijdje zo.

Klopt gewoon prima hoor voor een 4:3 zender, antieke video clip is bios formaat zender is 4:3 en dus valt logo buiten beeld en komt gedeeltelijk in zwarte balk. Zie de 2 1op1 pictures.

VH1 classic 544x576 4:3
00000001_snapshot_00.00_[2015.12.17_07.21.34].jpg


boomerang 720x576 4:3
00000002_snapshot_00.00_[2015.12.17_07.20.56].jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan