• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beeld van ipad met zwarte balken.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rcs
  • Startdatum Startdatum

rcs

Berichten
2.376
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Goedenmorgen,
Ik heb een ipad2 en wat ik erg jammer vindt zijn de zwarte balken die je ziet bij het draaien van een filmpje van b.v. you tube. Wie weet of dit te verhelpen is of komt het door het formaat van het scherm?
En als ik een ipad3 zou kopen heb ik waarschijnlijk hetzelfde probleem dus wat is wijsheid. Misschien beter een android kopen met een andere beeldverhouding? Wie weet hier meer van? b.v.d.
 
Dit heeft te maken met de (breed) beeldverhouding van het afgespeelde filmpje. In de standaard videospeler van de iPad kun je hier nog wel iets aan doen. Wanneer je een film(pje) afspeelt in volledig scherm, tik je éénmaal ergens midden op het scherm en de controlebalken verschijnen. Je ziet dan als het goed is rechtsboven in je scherm een rechthoekje met twee pijltjes (één omhoog en één naar beneden). Als je hierop tikt, wordt het beeld uitgerekt naar volledig scherm. Tik nogmaals ergens midden op het scherm en de controlebalken verdwijnen weer. Wanneer je dit doet, moet je je wel realiseren dat er nu wat van het beeld aan de zijkanten is "afgeknipt". Zelf kijk ik liever naar het originele breedbeeldformaat en neem de balken boven en onder voor lief, maar dat is uiteraard een persoonlijke keuze. Met de iPad 3 of een Android tablet verwacht ik niet dat dit anders zal zijn. Tenzij je scherm dezelfde breedbeeldverhouding heeft als de film die je kijkt, maar dan krijg je weer balken aan de zijkant bij het bekijken van 4:3 materiaal.
 
RonV zei:
Wanneer je een film(pje) afspeelt in volledig scherm, tik je éénmaal ergens midden op het scherm en de controlebalken verschijnen. Je ziet dan als het goed is rechtsboven in je scherm een rechthoekje met twee pijltjes (één omhoog en één naar beneden). Als je hierop tikt, wordt het beeld uitgerekt naar volledig scherm. Tik nogmaals ergens midden op het scherm en de controlebalken verdwijnen weer.

Of je tikt gewoon twee keer snel achter elkaar in het midden van het scherm... zelfde effect.
Zelfde handelingen om beeld weer in originele verhouding te bekijken.
 
Dank voor je antwoord Ron, ik zal het nog eens uitgebreid uitproberen in de winkel voordat ik beslis wat ik koop. Het is wel zo dat het scherm van b.v. een samsung of asus tablet wat anders van vorm is en zodoende dacht ik van dan zal het beeld daarop wel vol zijn. Ik ben trouwens wel benieuwd naar de nieuwe ipad, 7maart zeer waarschijnlijk. groeten Robert.
 
Creative Solution zei:
Of je tikt gewoon twee keer snel achter elkaar in het midden van het scherm... zelfde effect.
Zelfde handelingen om beeld weer in originele verhouding te bekijken.

Eureka!
Hier was ik nog niet opgekomen ;D
 
Ook dank creative, ik ga dit uitproberen, ik dacht eigenlijk dat als je 2x tikt op het scherm dat het beeld alleen maar vergroot werd maar niet vol. groet Robert.
 
RonV zei:
Wanneer je dit doet, moet je je wel realiseren dat er nu wat van het beeld aan de zijkanten is "afgeknipt". Zelf kijk ik liever naar het originele breedbeeldformaat en neem de balken boven en onder voor lief, maar dat is uiteraard een persoonlijke keuze.

Zoals Ron al zegt...
 
rcs zei:
Ook dank creative, ik ga dit uitproberen, ik dacht eigenlijk dat als je 2x tikt op het scherm dat het beeld alleen maar vergroot werd maar niet vol. groet Robert.

Wanneer je het beeld "vol" zou maken, dus zonder beeldmateriaal te verliezen, dan pas je als het ware de beeldverhoudingen aan. Dit lijkt mij niet wenselijk, omdat je dan van die uitgerekte gezichten krijgt. Ik zie wel vaker mensen op deze manier TV kijken en persoonlijk stoor ik me daar mateloos aan.
 
Terug
Bovenaan