• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beeld valt continu weg na 3-4 minuten

M

marcoaken

Hallo,

Mijn beeld valt na ongeveer 3-4 continu weg. In het scherm van de Mediabox verschijnt een paar tellen "8888". Hierbij knippert heel snel een rood lampje naast het standby logo, waarna ook heel kort een lampje bij het envelopje gaat branden. Als ik hierna op de afstandsbediening weer op channel + ofzo klik, komt het beeld weer terug. Dit blijft zich steeds herhalen.

Inmiddels heb ik al een update geforceerd met de alom bekende "derde knop van rechts".


Kan iemand mij helpen,

Groet, Marco
 
marcoaken zei:
Hallo,

Mijn beeld valt na ongeveer 3-4 continu weg. In het scherm van de Mediabox verschijnt een paar tellen "8888". Hierbij knippert heel snel een rood lampje naast het standby logo, waarna ook heel kort een lampje bij het envelopje gaat branden. Als ik hierna op de afstandsbediening weer op channel + ofzo klik, komt het beeld weer terug. Dit blijft zich steeds herhalen.

Inmiddels heb ik al een update geforceerd met de alom bekende "derde knop van rechts".


Kan iemand mij helpen,

Groet, Marco

Update doe je toch met de eerste knop? En anders denk ik dat alleen de HD je kan helpen :'(
 
Denk dat jouw BOX DOA is ( dead on arrival. Je scart aannsluiting op je box is gewoon defect en jouw box moet gewisseld ( geswapt ) worden

Gewoon HD bellen met storing van je box en dan swapt de monteur je box.
 
In dit geval heb je twee drie mogelijkheden:

1. Er is een slecht inkomend signaal (versterker of video aangesloten vóór de mediabox?) zodat de mediabox dénkt dat er een sw-update klaarstaat.

Advies in dit geval: sluit de mediabox direct op de WCD aan met een goeie (dubbel afgeschermde) kabel of het zwarte kabeltje wat je bij de mediabox hebt gekregen. Controleer ook je analoge signaal even op de laagste tv-frequentie, is deze wel in orde?

Helaas heb je niet ingevuld waar je woont, anders had ik je kunnen vertellen welke TV zender je kunt controleren, zie hiervoor https://www.upc.nl/frequencies_select.php en kies je gemeente, ga hier op zoek naar een zender die rond de 170 MHz zit indien aanwezig (niet in omgeving rotterdam)


2. Het kan zijn dat de mediabox te warm wordt.
- als de mediabox te warm wordt: zet hem op een plaats waar deze goed gekoeld kan worden. Hou er rekening mee dat het in principe een complete pc is met bijna alles erop en eraan. PC's worden nou eenmaal warm ;)

Normaal warm is iets warmer dan handwarm. Kun je er een eitje op bakken terwijl die 'vrij' staat? Dan issie veel te warm en treed punt 3 in werking ::)

3. De mediabox is defect en slaat waarschijnlijk de sw-update niet of niet goed op waardoor deze het steeds opnieuw gaat proberen.
- www.upc.nl/qmail (mail je probleem naar UPC, zorg dat er een telefoonnummer vermeld is waarop je te bereiken bent, vermeld ook wat je al gedaan hebt om het probleem op te lossen)
- 0900-1580, leg je verhaal uit en ze zullen waarschijnlijk een monteur aansturen



@UPC Monteur 2: ehm, scart aansluiting defect?
 
Ja wat denk jij als hij zijn beeld terug valt kan hier een interne defect in zitten maar terug vallen en zichzelf opnieuw opstarten is sowieso sprake van een defect box, bij een overkill doet deze t ook maar na langdurige blootstelling hiervan is de box ook al genuked. 99% wordt alleen al om door t opnieuw opstarten van de box al geswapt

En helemaal die bagger dingen uit Romenia alias de PACE box
 
Weet ik,

maar ik vind het wel knap dat je dat weet:
- zonder de box in kwestie gezien te hebben
- zonder dat je weet wat voor box het is
- zonder dat je weet hoe het is aangesloten
- dat je weet dat het de scartaansluiting is die het probleem veroorzaakt

ps: geen flame, vroeg het me zomaar af ;)

En ja, ik weet dat de box omgewisseld gaat worden... dat kan bijna niet anders :D
 
plankie zei:
In dit geval heb je twee drie mogelijkheden:

4. De mediabox staat open. Dit probleem krijg ik namelijk als mijn mediabox open staat tot 2 uur nadat ie dicht is.
 
Bedankt voor jullie reactie tot dusverre. Ik heb inmiddels de HD gebeld, in eerste instantie probeerde ze de box op afstand uit te lezen, maar dit lukte niet. De medewerker zat aan de ene kant te denken dat de box in een continu loop van software updates blijft hangen, aan de andere kant sprak hij ook over het al dan niet aanwezig zijn van een retoursignaal op de WCD.

Medewerkers van UPC uit deze regio gaan proberen de box uit te lezen (of retoursignaal checken). Ik heb geen wat en hoe ze dat willen gaan doen. Tevens werkt het analoge signaal, ook op lage frequenties goed.

Hebben jullie nog meer ideeen, welke ik eventueel zou kunnen proberen?

Groet, Marco

Verder info:

Woonplaats: Heerenveen
MediaBox: zilverkleurig
Geheel is aangesloten zonder splitter, met de kabels die door UPC meegeleverd worden
 
Nou plankie,


ALs jij 7 tot 8 boxen per dag moet bekijken waar de fout meldingen zitten, dan heb je al vrij snel een bepaald waar de storing zich kan bevinden.
 
Jij krijgt dan waarschijnlijk de bonnen onder ogen die ik wel eens maak (niet vaak overigens ;) )
 
Terug
Bovenaan