• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beeld problemen

Berichten
270
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik kan er zelf niet de vinger opleggen maar het wordt erg irritant;

Tot 2 weken geleden hadden we prima beeld op TV (Horizon), met uitzondering van blokkerigheid af en toe op de spitsuren van de RTL zenders. Vervelend maar mee leren leven.
2 weken geleden bleken de problemen van onze buren nog groter dus heeft UPC de complete kabel naar de straatkast vernieuwd. Elk hebben we dus een splinternieuwe kabel rechtsreeks op de straatkast zonder splitsingen.
Deze kabel komt bij ons uit in de woonkamer (AOP vorig jaar vernieuwd, huis van 1985) vanaf daar een nieuwe kabel (UPC kabelkeur label) met nieuwe (kabelkeur) pluggen opnieuw aangesloten en rechtstreeks naar de TV.
signaal sterkte staat halverwege "goed", signaal kwaliteit staat op volledig "uitmuntend", en schommelt naar halverwege uitmuntend.
Beter kan dus bijna niet.....

Maar na de eerste week perfect beeld ontstaan nu dezelfde problemen maar dan erger.
RTL4/RTL5/Veronica (en nog een paar) zenders stotteren, of beeld pauzeert gewoon.....
Retour signaal heeft onderbrekingen op die zenders, duidelijk in display van Horizonbox te zien.
On demand werkt op die momenten dus natuurlijk ook niet.

Maar het vreemde; een paar uur later kan er weer niets meer aan de hand zijn. Er zit ook geen logica in qua tijdstip. Gisterochtend was het bagger en viel het beeld zelfs op zwart bij deze zenders, en 's-avonds is er weer geen probleem. vandaag stotterde het beeld van die zenders, en momenteel 19:30 (toch aardig druk moment op TV) loopt het weer probleemloos.

Kan het signaal ook té sterk zijn voor de horizonbox, ondanks geen gebruik van versterkers? Ik zag van de week namelijk op Nederland 1 opeens het testbeeld van zender 0 er doorheen breken met momenten?
een andere reden waarom ik dit denk is omdat mijn Internet signaal ook veel te sterk is, welke ik afgezwakt heb met splitters (alleen op de data lijn).
 
Volgens één monteur die bij mij is geweest. Probeer dan net als bij internet met één splitte of het signaal minder word
 
Eergisteren avond is er een storing geweest. Het lijkt erop dat die storing nog wat na-ijlt.
 
Van die storing wist ik, had ook via Twitter gevraagd of dat de oorzaak van mijn probleem kon zijn, maar dat bleek niet zo te zijn.
Vanochtend rond 11 uur trad het probleem weer op. Splitter er tussen gezet (-3.5dB), in de hoop dat dat inderdaad een oplossing zou zijn. Eerste 20 seconden daarna dacht ik de heilige graal gevonden te hebben, RTL4 deed het weer. Maar na die 20 seconden, stotter-de-stotter, en RTL5 meteen zwart, Horizonbox toont meteen weer OFFLINE in display na die zenders bekeken te hebben.
Uiteindelijk toch maar besloten de Horizonbox terug te zetten naar fabrieksinstellingen (niet blij mee want ben erg lang bezig geweest met netwerk instellingen naar mijn wens in te stellen). Blijkbaar is hiermee weer iets goed gezet (???) Want de afgelopen 2 uur geen hakkel gezien, en ondemand werkt weer, ook wanneer ik hem aanroep vanuit RTL4/5.
Zegt nog niet veel; want de problemen traden spontaan op, dus kan zo weer toch weer beginnen. Maar het is hoopgevend op het moment.

(Ben wel benieuwd wat zo'n factory reset veranderd/corrigeert wat daarvoor fout was dat juist die zenders alleen problemen gaven)
 
Terug
Bovenaan