Ik heb een POE NVR beveiligingcamera's set gekocht van het merk Zosi.
Alles gemonteerd en de beelden zijn perfect zichtbaar op een aangesloten monitor (met een HDMI aansluiting).
Alle (4)camera's zijn op de NVR aangesloten en de NVR is met een UTP-kabel aangesloten op een (nieuwe) Connectbox.
Volgens de meegeleverde omschrijving de DHCP-server geactiveerd en de firewall uitgezet.
De testfunctie van het bijbehorende programma geeft aan dat de NVR is gekoppeld aan het netwerk.
Bij het benaderen van het systeem via de PC en/of mob.telefoon geeft het programma echter aan dat de camera's offline zijn.
Helpdesk van de Zosi diverse malen om hulp gevraagd maar tot nu toe geen oplossing gevonden.
De NVR heeft op dit moment een IP-adres 192.168.178.199
De camera's hebben een vast IP-adres 192.168.138.xxx en gebruiken daarbij poort 8080.
Moet ik nu de instellingen van de router/modem verder op punten aanpassen om het systeem werkend te krijgen?
Heeft iemand een suggestie om het probleem op te lossen.
Ik ben zeker geen IT-hobbyist en zou daarom geholpen zijn met eenvoudig omschreven oplossingen.
Alvast bedankt voor de geboden oplossingen.
Teun Plug
Alles gemonteerd en de beelden zijn perfect zichtbaar op een aangesloten monitor (met een HDMI aansluiting).
Alle (4)camera's zijn op de NVR aangesloten en de NVR is met een UTP-kabel aangesloten op een (nieuwe) Connectbox.
Volgens de meegeleverde omschrijving de DHCP-server geactiveerd en de firewall uitgezet.
De testfunctie van het bijbehorende programma geeft aan dat de NVR is gekoppeld aan het netwerk.
Bij het benaderen van het systeem via de PC en/of mob.telefoon geeft het programma echter aan dat de camera's offline zijn.
Helpdesk van de Zosi diverse malen om hulp gevraagd maar tot nu toe geen oplossing gevonden.
De NVR heeft op dit moment een IP-adres 192.168.178.199
De camera's hebben een vast IP-adres 192.168.138.xxx en gebruiken daarbij poort 8080.
Moet ik nu de instellingen van de router/modem verder op punten aanpassen om het systeem werkend te krijgen?
Heeft iemand een suggestie om het probleem op te lossen.
Ik ben zeker geen IT-hobbyist en zou daarom geholpen zijn met eenvoudig omschreven oplossingen.
Alvast bedankt voor de geboden oplossingen.
Teun Plug