• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beeld even op zwart tijdens zappen met Cisco box

Berichten
938
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb sinds het samengaan met Ziggo met mijn Ciscobox het volgende probleem. Als ik zap van het ene kanaal naar het andere is het beeld gedurende 1, 2 of 3 seconden zwart. Wel komt vaak de blauwe balk even in beeld, maar verdwijnt dan weer en komt dan weer te voorschijn op het moment dat ik weer beeld heb. Ik heb gemerkt dat het beeld langer zwart blijft als ik van een HD naar een SD kanaal zap (of omgekeerd) dan van een HD zender naar de volgende HD zender of van SD naar SD kanaal. Maar ook van HD naar HD en SD naar SD heb ik gedurende minimaal 1 a 2 seconden zwart beeld. Herkent iemand dit sinds begin april? Ik heb overigens wel vaak meteen geluid bij het zappen naar het volgende kanaal. Ik heb een Cisco 8685. Voorheen heeft ie dit nooit gedaan. Bedankt alvast voor de reacties.
 
Za;pen duurt inderdaad iets langer na het toevoegen van de Ziggo Irdeto code op het UPC netwerk.
 
heb het zelfde probleem,maar ik heb niet het vertrouwen dat men hier iets aan zal doen.
fijn van ziggo om de irdeto code toe te voegen,maar dat het zeer storend is en irritant.
 
Dit heeft, denk ik, te maken met het zoeken naar de versleuteling. Doordat er een dubbele versleuteling is duurt het soms eventjes wat langer met het ontgrendelen van de zender. Irdeto versleuteling zit er nu bij zodat "oud Ziggo" klanten nog steeds gebruik kunnen maken van hun apparatuur.
 
Het is hier een combinatie.
De ene keer zwart beeld een andere keer dat bevriezen van het laatste beeld dat je nog had van het laatste kanaal.
 
Kortom niet alleen meteen duurder maar ook nog eens slechter.
Heb hier de laatste week ook allerlei problemen waaronder zappen dat veel trager is blokjes hier daar en overal geluid wat niet altijd synchroon meer is...
En internet is er ook niet beter op geworden.
van de 200/20 die ook normaal in de piekuren volle snelheid was is nog maar een krampachtige 45/16 mbit over in de avonduren...
Paar dagen helemaal geen internet en mijn up en downstream waarden zijn sinds dien ook veel anders geworden.
down power is van rond de 0 naar bijna 4 gegaan en upstream power van 45 naar 41.

Verder werkt on demand zo goed als helemaal niet meer omdat ik niks dan een grote blokkendoos krijg...

En ziggo had de betere naam haha. Wwas het maar gewoon apart gebleven heb in 17 jaar UPC/chello/A2000 nog nooit zoveel irritatie gehad als nu.
 
Wij hebben dit nu ook met zappen op de philips box.
Doet me denken aan de beta test waar dit zwarte beeld dramatisch langer duurde tijdens zappen.

Al met al nu niet vervelend, maar toch voelt zappen niet prettig aan op dit moment.
Aan de andere kant : zo kennen we upc weer die ondanks een naams verandering nog steeds dezelfde wolf in schaapskleren is.
 
Terug
Bovenaan