• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beeld en geluid vallen weg als download/upload-test gedraaid wordt.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter RoGaR
  • Startdatum Startdatum
R

RoGaR

Hebben jullie ook last van het volgende?

Als de tv aan staat en ik ga naar www.speedtest.net en doe de speedtest op m'n laptop, dan gaat de tv helemaal over de zeik. Blokken en artifacts in het beeld en haperend en piepend geluid.

Is hier een oplossing voor? Aan de bekabeling kan het niet liggen, want ik heb inmiddels al 3 monteurs over de vloer gehad vanwege blokjes op rtl 4 en 5. De monteurs kunnen dit niet oplossen, omdat ze aangeven dat het een software probleem is. De laatste monteur liet er zelfs een interne mail over lezen.

Ik heb de laatste software op de Horizonbox staan.
 
Ik heb alle diverse berichten gelezen over netwerkproblemen met de Horizon box. Vooral in combinatie met een mediaspeler in het netwerk. Dit klinkt mij niet echt bekend in de oren.
Maar ik vermoed toch dat, ondanks 3 monteurs, je signaal niet goed is. Te zwak, of te sterk. Dat komt ook overeen met je problemen met RTL 4 en 5.

Hebben ze je niet aangeboden om internet via een los modem te laten lopen i.p.v. de Horizon box? Dat lost vaak netwerkproblemen op.
 
Ik heb geen mediaspeler in m'n netwerk. Alleen een receiver, blu-rayspeler, PS3, TV en weegschaal (allemaal bedraad aangesloten). Verder hangt er een iPad, iPhone en laptop op de wifi.

De 1e monteur heeft bij de installatie van de Horizon een versterker geplaatst, een nieuw AOP, een nieuwe WCD in de woonkamer en alles werkte perfect. Na de H2-update begonnen de problemen met RTL 4 en 5. De 2e monteur heeft nogmaals de WCD vervangen (hielp niets) en de laatste heeft niets gedaan, behalve alles vanaf de groene kabel nagelopen. De laatste 2 monteurs zeiden dat het signaal helemaal prima is en het probleem in de software zat. De laatste monteur liet zelfs een e-mail lezen van zijn aanstuurder dat er met betrekking tot de blokken op RTL 4 en 5 niets gedaan kon worden, omdat dat een software probleem is.

Lang verhaal, maar ik denk dus dat het niet aan m'n bekabeling ligt.

Mijn wifi levert trouwens ook maar 75MB, terwijl ik bedraad de 150MB gewoon haal. Maar ik ben dus de enige die hier last van heeft? Misschien toch een apart modem nemen, maar dat hebben ze nog nooit aangeboden helaas. Wel om heel die Horizon om te wisselen, maar dat wilde ik niet omdat je dan ook weer met meerdere kastjes zit.
 
Dat je draadloos niet de volle snelheid van 150 Mbit/s haalt is normaal.
Zie: Draadloze netwerken optimaliseren en/of beveiligen

Ik weet niet of je de enige bent, maar ik kan mij zo een, twee, drie geen bericht erover herinneren, maar met ± 250 berichten per dag vergeet je wel eens wat.

De hele mediabox omruilen zou het probleem kunnen oplossen, maar er is geen garantie.
Ook een los modem is geen garantie dat er geen problemen meer zijn, maar het is vaak wel zo.

Helaas heb ik geen kant en klare oplossing.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blijft wel gek... Ik ga vanavond maar weer eens bellen en misschien een apart modem ernaast nemen dan maar. Weer een extra kastje, jammer dat dat alles-in-1 niet werkt.
 
Mijn wifi levert trouwens ook maar 75MB, terwijl ik bedraad de 150MB gewoon haal. Maar ik ben dus de enige die hier last van heeft? Misschien toch een apart modem nemen, maar dat hebben ze nog nooit aangeboden helaas. Wel om heel die Horizon om te wisselen, maar dat wilde ik niet omdat je dan ook weer met meerdere kastjes zit.
[/quote]

Ik heb een abonnement van 100 mb, dit haal ik bedraad, maar met WiFi kom ik niet boven de 50mb.
Ik had dit met de horizonbox als modem en met nu een los modem is er geen verschil in de snelheden.
 
Ik had zowel via wifi 58 mb als bedraad meestal 59mb dus bijna de maximale snelheden van de 60 mb.
Sinds een paar maanden heb ik ineens via wifi nog 40 maar mb en bedraad wel 59 mb.
Vreemd dus waar deze verandering vandaan komt. Misschien dat onze babyfoon stoort dat is het enige wat hier in huis verandert is????
 
Heb je dan geen buren? Kijk met wifi-analyzer of een dergelijke app wat voor andere accesspoints in de buurt opereren en op welke kanalen.
 
Thanks ik heb vorige week proberen te spelen om een aantal andere kanalen te selecteren. Maar het lijkt erop dat elk kanaal welke ik kies rond de 40mb wifi geeft.
 
Eindelijk een los modem besteld dinsdag en gisteren geïnstalleerd. Helaas is het stilstaande beeld op RTL 4 en 5 niet verholpen en als ik (bedraad en wifi) speedtest.net doe, gaat de tv-zender die ik dan kijk compleet over de zeik. Dikke hickups en scrambled geluid.

Vanavond maar weer eens bellen met de helpdesk. Kijken of er nog een monteur langs kan komen ::)
 
Terug
Bovenaan