F
frankj91
Hallo,
Met de Humax IR-Fox C heb ik het probleem dat beeld en geluid hapert sinds een dag of 2. Er is niks veranderd, bekabeling is nieuw sinds een paar jaar, vorige week enzo nergens last van. Ook hapert het als ik het direct zonder tussenkomst van splitters (dus modem ontkoppelt) in de meterkast aansluit waar het signaal binnen komt met meerdere testkabels, dus dan hebben we eigenlijk alle binnenhuiskabels uitgesloten.
Het is niet op alle zenders, alleen onderstaande zenders hebben dit probleem:
Ned 1, 2 en 3. RTL 4, Net5, TLC.
Andere zenders werken uitstekend.
De waarden van signaalsterktes variëren tussen de 48 en 52%. De kwaliteit is 100%. De BER (E-6) waarde wisselt op storingszenders naar 3-4 en af en toe zakt kwaliteit daar in naar 50%.
TLC is een uitzondering, hierbij is de BER (E-6) waarde 2300 en zender valt niet naar te kijken.
Andere zenders die ik niet benoemd heb werken uitstekend met BER (E-6) 0 en geen storingen.
Wat kan er aan de hand zijn als ik ontvanger in meterkast heb aangesloten?
De waarden van de internetmodem zijn als volgt:
https://oi46.tinypic.com/i1frxe.jpg
Daar ook totaal geen problemen mee (ik weet dat dit volledig los staat van mijn probleem, maar ik stuur dit om het feit dat jullie de signaalsterkte dat van Ziggo bij mij binnen komt kunnen verifiëren, maar zover ik zie keurige waarden).
Verder ben ik verbonden met Ziggo Sneek: Code 8600, frequentie 369.00.
Al fabrieksinstellingen herladen op Humax IR Fox C. Analoog valt kwaliteit reuze mee op TV (niet opvallend veel ruis op TV).
Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Het speelt dus sinds een paar dagen, daarvoor nergens ellende mee en er is niks veranderd in huis aan kabels. En het is niet altijd zo... Andere momenten werkt het prima.
Alvast bedankt
Met de Humax IR-Fox C heb ik het probleem dat beeld en geluid hapert sinds een dag of 2. Er is niks veranderd, bekabeling is nieuw sinds een paar jaar, vorige week enzo nergens last van. Ook hapert het als ik het direct zonder tussenkomst van splitters (dus modem ontkoppelt) in de meterkast aansluit waar het signaal binnen komt met meerdere testkabels, dus dan hebben we eigenlijk alle binnenhuiskabels uitgesloten.
Het is niet op alle zenders, alleen onderstaande zenders hebben dit probleem:
Ned 1, 2 en 3. RTL 4, Net5, TLC.
Andere zenders werken uitstekend.
De waarden van signaalsterktes variëren tussen de 48 en 52%. De kwaliteit is 100%. De BER (E-6) waarde wisselt op storingszenders naar 3-4 en af en toe zakt kwaliteit daar in naar 50%.
TLC is een uitzondering, hierbij is de BER (E-6) waarde 2300 en zender valt niet naar te kijken.
Andere zenders die ik niet benoemd heb werken uitstekend met BER (E-6) 0 en geen storingen.
Wat kan er aan de hand zijn als ik ontvanger in meterkast heb aangesloten?
De waarden van de internetmodem zijn als volgt:
https://oi46.tinypic.com/i1frxe.jpg
Daar ook totaal geen problemen mee (ik weet dat dit volledig los staat van mijn probleem, maar ik stuur dit om het feit dat jullie de signaalsterkte dat van Ziggo bij mij binnen komt kunnen verifiëren, maar zover ik zie keurige waarden).
Verder ben ik verbonden met Ziggo Sneek: Code 8600, frequentie 369.00.
Al fabrieksinstellingen herladen op Humax IR Fox C. Analoog valt kwaliteit reuze mee op TV (niet opvallend veel ruis op TV).
Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Het speelt dus sinds een paar dagen, daarvoor nergens ellende mee en er is niks veranderd in huis aan kabels. En het is niet altijd zo... Andere momenten werkt het prima.
Alvast bedankt
Laatst bewerkt door een moderator: