• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beeld en geluid haperen aantal zenders digitale TV

  • Onderwerp starter Onderwerp starter frankj91
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
F

frankj91

Hallo,

Met de Humax IR-Fox C heb ik het probleem dat beeld en geluid hapert sinds een dag of 2. Er is niks veranderd, bekabeling is nieuw sinds een paar jaar, vorige week enzo nergens last van. Ook hapert het als ik het direct zonder tussenkomst van splitters (dus modem ontkoppelt) in de meterkast aansluit waar het signaal binnen komt met meerdere testkabels, dus dan hebben we eigenlijk alle binnenhuiskabels uitgesloten.

Het is niet op alle zenders, alleen onderstaande zenders hebben dit probleem:
Ned 1, 2 en 3. RTL 4, Net5, TLC.

Andere zenders werken uitstekend.

De waarden van signaalsterktes variëren tussen de 48 en 52%. De kwaliteit is 100%. De BER (E-6) waarde wisselt op storingszenders naar 3-4 en af en toe zakt kwaliteit daar in naar 50%.
TLC is een uitzondering, hierbij is de BER (E-6) waarde 2300 en zender valt niet naar te kijken.
Andere zenders die ik niet benoemd heb werken uitstekend met BER (E-6) 0 en geen storingen.

Wat kan er aan de hand zijn als ik ontvanger in meterkast heb aangesloten?

De waarden van de internetmodem zijn als volgt:

https://oi46.tinypic.com/i1frxe.jpg

Daar ook totaal geen problemen mee (ik weet dat dit volledig los staat van mijn probleem, maar ik stuur dit om het feit dat jullie de signaalsterkte dat van Ziggo bij mij binnen komt kunnen verifiëren, maar zover ik zie keurige waarden).

Verder ben ik verbonden met Ziggo Sneek: Code 8600, frequentie 369.00.

Al fabrieksinstellingen herladen op Humax IR Fox C. Analoog valt kwaliteit reuze mee op TV (niet opvallend veel ruis op TV).

Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Het speelt dus sinds een paar dagen, daarvoor nergens ellende mee en er is niks veranderd in huis aan kabels. En het is niet altijd zo... Andere momenten werkt het prima.

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nu weer gekeken, nu is er weer niks aan de hand. BER (E-6) = 0 en geen storingen.
Het gebeurd op hele willekeurige momenten, want zaterdagavond was het raak, zondagochtend niet, zondagmiddag, zondagavond wel weer en nu niet meer.
Heb hem aan laten staan, kijk vanmiddag en vanavond weer.

Nu ik me herinner, een paar maanden terug was hetzelfde probleem.

Ligt dit dan niet aan Ziggo, storing op het net op bepaalde tijden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan