Beeld blijft haperen?

hansfrl

Forum Gebruiker
Berichten
27
Hebben jullie daar ook wel eens last van...dat het beeld even hapert en dan bedoel ik niet alleen bij het zappen?
 

xptje

Forum Gebruiker
Berichten
125
ja, af en toe inderdaad. de laatste weken ook wat vaker. daarvoor eigenlijk nooit last van. typisch...
 

Tony

Forum Gebruiker
Berichten
2.653
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
hansfrl zei:
En het resetten van de Set Top Computer helpt ook weinig....

Klopt......heb gebeld met helpdesk en ze zouden de decoder softwarematig resetten. Tot nu toe niks gebeurd en het beeld "bevriest" nog steeds heel regelmatig.
 

René

Moderator
Berichten
9.576
Internet
  1. T-Mobile
Hier hetzelfde probleem.. niet zo heel erg hinderlijk, maar af en toe een freeze.
 

Tony

Forum Gebruiker
Berichten
2.653
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Maandag komt monteur decoder vervangen....de software is vervangen maar beeld blijft "freezen".
Is zeer irritant om naar te kijken.

Ik heb hier een Motorola 5000; is dat bij anderen die dit probleem hebben ook dezelfde decoder of hebben jullie de 4000 of 3000 type?
 

René

Moderator
Berichten
9.576
Internet
  1. T-Mobile
Heb hier ook een 5000, denk niet dat het vervangen van de decoder gaat helpen.. maarja, als je een nieuwer type krijgt is dat altijd fijn natuurlijk!
 
S

Sys_Doc

Hmmm...
een haperend beeld betekend een signaal probleem.
Bij analoge TV zou dat sneeuw of strepen in het beeld geven, maar omdat het hier een digitaal signaal is zal de box proberen het te herstellen.
En als het dat niet kan, omdat de signaal te slecht is gaat het blokken vertonen of zal het blijven hangen.
Het gaat dan weer verder als het weer een goed signaal heeft ontvangen dat het kan verwerken en weergeven.
Als het probleem aanhoudt zou ik eens naar de helldesk bellen en vragen of ze het signaal door kunnen (laten) meten in de straat / wijk.
 
Topicstarter
Topicstarter
H

hansfrl

Forum Gebruiker
Berichten
27
Sys_Doc zei:
Hmmm...
een haperend beeld betekend een signaal probleem.
Bij analoge TV zou dat sneeuw of strepen in het beeld geven, maar omdat het hier een digitaal signaal is zal de box proberen het te herstellen.
En als het dat niet kan, omdat de signaal te slecht is gaat het blokken vertonen of zal het blijven hangen.
Het gaat dan weer verder als het weer een goed signaal heeft ontvangen dat het kan verwerken en weergeven.
Als het probleem aanhoudt zou ik eens naar de helldesk bellen en vragen of ze het signaal door kunnen (laten) meten in de straat / wijk.

Dat zou best eens kunnen, bedankt voor de tip!
 
Bovenaan