• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bedraad internet valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Metalhead

Hallo iedereen,

De laatste tijd heb ik veel last van uitvallend internet. Er komt dan een geel gevarendriehoekje op het netwerk icoontje tevoorschijn. Het gebeurt voornamelijk wanneer ik filmpjes laad en bestanden download. Het internet doet het dan tussen de 3 en 15 minuten en dan stopt hij er weer mee. Vervolgens gebruik ik de optie "problemen oplossen", waar er 3 verschillende dingen kunnen zijn:

- De standaard gateway is niet beschikbaar
- Geen geldige IP-configuratie
- De verbinding tussen uw toegangspunt, router of kabelmodem en internet is defect


Overigens werkt het weer nadat de probleemoplosser de adapter van de Lan verbinding opnieuw ingestelt heeft.


Ik heb de volgende dingen geprobeerd:

- Router ge-reset
- Andere internetkabel
- Instellingen bij IPv4 op automatisch gezet
- Instellingen bij IPv4 handmatig ingevoerd
- Andere DNS servers geprobeerd
- Instellingen van de router veranderd.

De router in kwestie is een Ubee EVW3200. Hij heeft het een tijd lang goed gedaan, maar de laatste 1 á 2 weken doet hij het dus vrij slecht. Ook televisiekijken lukt soms niet omdat er dan geen signaal is.

Heeft iemand een oplossing voor dit vervelende probleem?
 
De router in kwestie is een Ubee EVW3200. Hij heeft het een tijd lang goed gedaan, maar de laatste 1 á 2 weken doet hij het dus vrij slecht.

Ook televisiekijken lukt soms niet omdat er dan geen signaal is.

Internet loopt via je router. Televisie kijken loopt niet via de router.
Dus het is geen routerprobleem.

Je schrijft het zelf eigenlijk al: omdat er dan geen signaal is.

Dat kan aan je binnenhuisbekabeling liggen?
Hoe is eea bij je aangesloten vanaf het abonnee-overname-punt?
Wat voor splitters, versterkers, wandcontactdozen, bekabeling gebruik je allemaal?

Als dat allemaal goed is, dan kan het aan het signaal van Ziggo liggen.
Als je de helpdesk belt, dan kunnen die dat nameten.
 
Het is zo'n modem/router combinatie. De telefoonverbinding is er ook op aangesloten.

Er is wel signaal, maar geen toegang. Er staat wel dat de verbinding bestaat, maar ik krijg er op de een of andere manier geen toegang op. Dat is ook het moment waar dat gele gevarendriehoekje er staat. Deze om precies te zijn:

https://defaultreasoning.files.wordpress.com/2010/05/w2k8r2_nointernetaccess.jpg?w=203&h=104

Maar het is inderdaad een goed idee om Ziggo te bellen, bedankt voor de tip:)

De bekabeling is voor zover ik weet goed, we zijn ongeveer een jaar geleden verhuist en toen zijn alle kabels opnieuw aangelegd door een vakdeskundig bedrijf.
 
Wat voor splitters, versterkers, wandcontactdozen, bekabeling gebruik je allemaal?

Het is zo'n modem/router combinatie. De telefoonverbinding is er ook op aangesloten.

Dat is niet wat ik vraag

De bekabeling is voor zover ik weet goed, we zijn ongeveer een jaar geleden verhuist en toen zijn alle kabels opnieuw aangelegd door een vakdeskundig bedrijf.

Heb je het over coax kabels (vanaf je AOP naar je router en naar je wandcontactdoos) Of heb je het over netwerkkabels.
En het is niet alleen een kwestie van bekabeling. Ook een splitter of versterker kan storing geven.
Aangezien je en internet van ziggo en tv gebruikt, zul je een splitter hebben of een versterker.
 
Ooh ik dacht dat de TV ook via de router ging. Sorry, heb er niet zo veel verstand van :-P

Als het goed is gaat er een coax kabel van de AOP naar een versterker. Daar word hij opgesplitst naar de TV op zolder en de TV in de huiskamer. De versterker(met een plastic behuizing) staat ongeveer 10 centimeter van de router vandaan, wellicht dat dat storing kan geven? Ook staat er een subwoofer, receiver en een TV in de buurt, alhoewel dat al enkele maanden zo is.

Letterlijk alle kabels zijn vervangen, zelfs de elektriciteit en dergelijken. Ik weet niet of er internetkabels waren(het is een huis uit de jaren 40) maar die zijn nu allemaal goed aangelegd. Het zijn, als het goed is, ook kabels die goedgekeurd zijn door Ziggo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan