• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

beamer via scart-rgb op humax ir-fox c

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

robberry

Ik wil mijn beamer (Infocus X9) aansluiten op de Humax IR-Fox C decoder. Dit zou moeten kunnen, zegt Ziggo. Ik heb een Scart naar RGB verloop kabel aangesloten op de TV uitgang van de decoder en de decoder in het AV menu ingesteld op RGB. De beeld formaat instellingen heb ik zowel op 4:3 als op 16:9 geprobeerd. De beamer krijgt geen signaal op zijn RGB ingang. Wat moet ik doen?
 
Zit er wel RGB op? Volgens mij niet.
Er zit wel component, hdmi en s-video op.
 
component = rgb

component en rgb zijn hetzelfde
 
Ik wil mijn beamer (Infocus X9) aansluiten op de Humax IR-Fox C decoder. Dit zou moeten kunnen, zegt Ziggo. Ik heb een Scart naar RGB verloop kabel aangesloten op de TV uitgang van de decoder en de decoder in het AV menu ingesteld op RGB.

"Scart naar RGB verloop kabel" zeg je, wat voor kabel is dat precies?
Veel beamers gebruiken een speciale verloopkabel of verloopstukje om met een SCART RGB signaal te kunnen werken.

Edit:
Ik zie in de handleiding van die beamer zo snel niet of deze beamer wel met een PAL-RGB (SCART) signaal overweg kan.
Als er niet specifiek wordt aangegeven of die die beamer daarmee overweg kan dan zal het waarschijnlijk ook niet gaan werken.
Je enige optie is dan S-Video, wat gelukkig ook nog een zeer goed beeld zal leveren.

Ook nog een mogenlijkheid is om het RGB signaal the converteren naar component met een eventueel aanwezige DVD-Recorder. :wink:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
maar wat nu?

ok, dank je, ik snap nu dat RGB niet hetzelfde is als YPbPr en het zijn allebei verschijningsvormen van component, maar hoe krijg ik de boel nu aan de praat?

Ik heb inmiddels ook gelezen dat de RGB in SCART niet bi-directioneel is, dus met mijn verloop kabel kan ik alleen van RGb naar SCART en niet andersom.

Kennelijk werkt dat hele Rood / Groen / Blauw verhaal niet. Moet ik dan een SCART naar S-Video verloopstekker gebruiken?
 
Kennelijk werkt dat hele Rood / Groen / Blauw verhaal niet. Moet ik dan een SCART naar S-Video verloopstekker gebruiken?

Die Rood / Groen / Blauw connectors zijn (in dit geval) inderdaad niet voor RGB, die verwarring onstaat wel vaker.
De eenvoudigste oplossing is inderdaad om een SCART naar S-Video kabel en/of verloopstukje te gebruiken.
De Humax decoders kunnen gelukkig een S-Video signaal uitsturen. :applause:
 
verloopkabel

"Scart naar RGB verloop kabel" zeg je, wat voor kabel is dat precies?
Veel beamers gebruiken een speciale verloopkabel of verloopstukje om met een SCART RGB signaal te kunnen werken.

Edit:
Ik zie in de handleiding van die beamer zo snel niet of deze beamer wel met een PAL-RGB (SCART) signaal overweg kan.
Als er niet specifiek wordt aangegeven of die die beamer daarmee overweg kan dan zal het waarschijnlijk ook niet gaan werken.
Je enige optie is dan S-Video, wat gelukkig ook nog een zeer goed beeld zal leveren.

Ook nog een mogenlijkheid is om het RGB signaal the converteren naar component met een eventueel aanwezige DVD-Recorder. :wink:

ik heb een verloopkabel 'Scart stekker < > 3 x RCA /RGB stekker' van Scanpart. Aan deene kant een 'male' Scart stekker en aan de andere kant van de draad 3 RCA stekkers in rood, blauw, groen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan