• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

BDA01 versterker nodig voor 2 tv maar signaalwaardes EPC3212 te hoog

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Stumper
  • Startdatum Startdatum
S

Stumper

Ik heb laatste tijd veel resets modem Cisco EPC3212
BDA01 versterker er tussen uit gehaald en waardes zijn nu beter.
Dat lost het reset probleem van modem op maar:

Zonder de versterking is mijn signaal naar beide tv's te zwak.
Ik heb 2 CI+ Modules gecertificeerde UPC tv's.
Beneden kan ik nog net sterk genoeg signaal krijgen voor redelijk beeld maar veel artifacts.
Boven is signaal zo zwak dat zenders wel gevonden worden maar niet zichtbaar zijn.

Nu heb ik nog een eenvoudige splitter liggen
Kan ik BDA01 gebruiken om signaal voor beide tv's te versterken en tussen BDA01 en modem een splitter gebruiken zodat modem niet overstuur wordt.

Of is er een andere manier om BDA01 modem uitgang niet te versterken?
Of is het beter om in wijkcentrale signaal aan te passen?

Dit zijn mijn huidige waardes zonder versterker:

Downstream
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 2.1 dBmV 36.3 dB
Channel 2: 1.6 dBmV 36.2 dB
Channel 3: 1.3 dBmV 36.0 dB
Channel 4: 1.1 dBmV 35.8 dB
Channel 5: 1.5 dBmV 36.5 dB
Channel 6: 1.7 dBmV 36.8 dB
Channel 7: 1.7 dBmV 36.6 dB
Channel 8: 2.1 dBmV 36.3 dB

Upstream:
Power Level:
Channel 1: 53.9 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
 
1. zet de versterker NA de splitter.
of
2. versterk alles en plaats een extra splitter op de modem ingang zodat deze extra splitter voor een paar Db verzwakking zorgt.
 
Ik heb de splitter Qamtex VQ1002 met een verloopstukje van coax naar schroefdraad op coax uitgang 4 van de BDA01 aangesloten.
Het cisco modem op 1 van de uitgangen van de Qamtex VQ1002 aangesloten.
Ik heb nu beide tv's goed signaal en beeld
modem geeft tot nu toe geen resets en stabiele waardes.

Huidige waardes met versterking BDA01 en Qamtex VQ1002 splitter tussen BDA01 en EPC3212.

Downstream

Channel 1: 7.6 dBmV 36.8 dB
Channel 2: 6.9 dBmV 36.2 dB
Channel 3: 6.9 dBmV 36.2 dB
Channel 4: 6.8 dBmV 36.1 dB
Channel 5: 7.6 dBmV 36.6 dB
Channel 6: 7.1 dBmV 36.5 dB
Channel 7: 7.8 dBmV 36.6 dB
Channel 8: 7.9 dBmV 36.6 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 50.4 dBmV

Is het niet vreemd dat er bij BDA01 signaal naar modem versterkt.
Hadden ze dat niet beter apart kunnen houden of dempen?
Of is het soms noodzakelijk het signaal naar modem ook te versterken.
Het werkt op deze manier, maar twijfel of ik het beste zo kan laten omdat het mij beetje houtje touwtje constructie lijkt.
 
Die BDA01 versterkt inderdaad alles.
Dat komt ook wel omdat er ook mensen zijn waar de signaalwaardes in de - staan, die willen dit dan omhoog hebben.

Je kan makkelijk een ''verzwakking'' er tussen hebben hoor. (Splitter etc kan gewoon)
 
Terug
Bovenaan