• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

bcc bericht geweigerd als spam

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

maria-en-henri

Zojuist getracht een aantal mensen via bcc een bericht te sturen. Dat is eenmaal als test gelukt. Later toen ik meerdere adressen onder bcc invulde kreeg ik steeds de volgende foutmelding: Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde: Message refused by spam filter.. Controleer het bericht en probeer het opnieuw.
Wat kan ik doen om toch een groep van circa 25 mensen via bcc een bericht te versturen?
 
Lukt het wel als je het aantal afzenders splitst in 2 e-mails?
 
Van wie kwam die melding, van jouw mailserver (Ziggo) of van de mailserver van de ontvanger ?
En had je wel minstens 1 geldig adres in het 'aan' veld staan, dus niet alleen maar BCC adressen ?
 
Weet je zeker dat alle bbc adressen geweigerd zijn, of dat er één tussen zat die geweigerd is. Elke ontvangende partij heeft een eigen spam-filter en één ervan kan de Ziggo server in de spam-list hebben staan. (Zie elders op dit forum)
 
Van wie kwam die melding, van jouw mailserver (ziggo) of van de mailserver van de ontvanger ?
En had je wel minstens 1 geldig adres in het 'aan' veld staan, dus niet alleen maar BCC adressen ?
Er staat geen afzender bij. Maar de reactie kwam zo snel dat het vrijwel zeker van Ziggo komt. Ik had inderdaad ook een geldig adres in 'aan' opgenomen
 
Weet je zeker dat alle bbc adressen geweigerd zijn, of dat er één tussen zat die geweigerd is. Elke ontvangende partij heeft een eigen spam-filter en één ervan kan de Ziggo server in de spam-list hebben staan. (Zie elders op dit forum)
Beste Briolet. Ik vermoed dat alle bcc adressen geweigerd zijn omdat ik een (collectieve) reactie kreeg van Ziggo en mijn eigen account (die ik in 'aan' als controle heb opgenomen) ook geen bericht kreeg. Als één van emailadressen fout was had ik na verloop van tijd een reactie van Ziggo gekregen dat dat adres niet bereikbaar was.
 
Er staat geen afzender bij. Maar de reactie kwam zo snel dat het vrijwel zeker van Ziggo komt.

Ook een reactie van de ontvangende kant kan 'ogenblikkelijk' zijn. Ik stuurde mijn zus deze week een e-mail terwijl we aan het telefoneren waren, en zij had het plaatje erin al gezien terwijl mijn mailprogramma nog beweerde bezig te zijn met zenden. :)

Wil je echt zien van wie de reactie komt en welke route de mail afgelegd heeft, dan moet je de uitgebreide kopteksten bekijken. In Ziggo webmail doe je dat door boven aan de mail, de optie 'meer…' te kiezen en vervolgens "Bron tonen".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan