• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

BBC 3/4, Fashion, Sky News, Interactive & Netwerk foutcode 1

T

Timvw

BBC 3/4, Fashion, Sky News, Interactive, deze kanalen kan ik niet goed ontvangen. Heel veel blokjes en geluid dat hapert. Heb al gelezen dat ze op dezelfde transponder zitten en dat het probleem in de coaxcabel zit. Mijn signaal wordt in de meterkast door een versterker gesplitst naar 5 wandcontactdozen in huis. Al een paar kabels geprobeerd op de 2 wandcontactdozen die in onze woonkamer zitten, maar het signaal op deze zenders blijft slecht. Ook heb ik op 999 bij Netwerk foutcode 1 staan. Dit betekent dus mogelijk dat mijn versterker niet retourgeschikt is. Alleen heb ik niet echt zin om de helpdesk te bellen en een dure monteur langs te laten komen. In ieder geval zou ik graag willen dat ik de genoemde zenders gewoon kan ontvangen. Dat ik geen films of spelletjes kan bestellen is voor mij van iets mindere zorg. Wat kan ik hieraan nog doen? In de meterkast komt het signaal van upc (géén groene kabel overigens) binnen op een soort wandcontactdoos met maar één gat en die loopt naar de versterker. Ik vraag me af of je de kabel van de mediabox als test hier direct op aan kunt sluiten, aangezien er dus geen onderverdeling tussen radio en tv is. Ik ben alleen een beetje bang dat ik vervolgens iets sloop en dan helemaal zonder televisie zit, dus als er een beter alternatief is zou ik dat graag horen.

De andere zenders uit het Extra Channel Packet en het Basis Pakket doen het wel gewoon goed.

Wat kan ik doen zodat ik in ieder geval BBC3/4, Sky News en die andere kanalen van die transponder goed kan ontvangen? IK heb overigens een Thomson (zilver).
 
Om te testen kun je de mediabox gewoon aansluiten op dat eengats wcd in de meterkast.
Daar gaat echt niets van kapot.
 
Inderdaad.. Zoals Johnny zegt, daar gaat niets van kapot. Wanneer je de kanalen hier wel kunt ontvangen dan is dat in ieder geval iets wat in de binnenshuisinstallatie fout gaat.

Let er wel op dat het even kan duren voordat de foutcode 1 verdwijnt, die is niet direct -zodra de mediabox aanstaat- verdwenen. Er zit een soort van kabelmodem in die waarshijnlijk nog nooit online is geweest, deze zal eerst online moeten komen en hou dan rekening met een maximumtijd van zo'n 2 uur
 
Terug
Bovenaan