• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

BBC 2 HD vervangt BBC HD

Berichten
16.432
Internet
  1. Odido
Digitale TV
  1. Odido
De BBC heeft vandaag ingrijpende plannen aangekondigd als gevolg van bezuinigingen. Er zijn gevolgen voor alle programma's waaronder BBC HD dat volgend jaar een simulcast van BBC2 zal worden.


Bron: Totaaltv, https://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6545
 
Lijkt me niet verkeerd.

BBC HD is nu toch een soort van compilatie zender.
Als er gewoon een BBC One HD en Two HD is hebben ze het aardig voor elkaar.
De BBC maakt vrij serieus werk van HD TV.
 
Vindt ik helemaal niet gek met de ontvangst van BBC one en Two in HD is het HD plaatje van BBC compleet en er geen behoefte meer aan de BBC HD zender voor binnenlandse ontvangst en aangezien wij hier meegenieten van de binnenlandse BBC one en Two hier ook niet en samen met BBC 3 en 4 en entertainement hebben we dan het vrijwel complete BBC aanbod.
Alhoewel 3 en 4 minder belangrijk worden als feeder kanalen van BBC One en Two en de te combineren ingekrompen redacties.
 
BBC HD was altijd een experimentele, tijdelijke zender. Ik hoop dat UPC BBC 2 HD meteen doorgeeft wanneer de stekker uit BBC HD wordt getrokken.
 
Nogal wiedes dat ze dat zullen doen! Ze hebben het hele BBC Portfolio en dit is gewoon BBC HD naar BBC 2 HD....that's all.
 
JHV zei:
Nogal wiedes dat ze dat zullen doen! Ze hebben het hele BBC Portfolio en dit is gewoon BBC HD naar BBC 2 HD....that's all.

Bij een normale bedrijf zou dat idd zo gaan, maar bij upc is het altijd maar afwachten.
 
Het blijft alleen jammer dat de BBC kanalen door de scheiding van HD en SD niet meer netjes bij elkaar staan.
Wanneer konden we de nummering ook alweer zelf gaan bepalen? Oh ja, een jaar geleden of zoiets... :(
 
Nisei zei:
Wanneer konden we de nummering ook alweer zelf gaan bepalen? Oh ja, een jaar geleden of zoiets... :(

•Eind 2011 met mogelijke uitloop naar begin 2012
https://ziggoforum.nl/posts/474212/

Waarschijnlijk dus eind 2012
 
Laatst bewerkt door een moderator:
coco zei:
•Eind 2011 met mogelijke uitloop naar begin 2012
https://ziggoforum.nl/posts/474212/

Waarschijnlijk dus eind 2012

Sterker nog, het zelf nummeren zal helemaal niet mogelijk worden. Alleen het zelf sorteren van zenders voor het zappen etc. Dus als je Nederland 1 HD vooraan hebt staan en je drukt 1 in dan ga je nog steeds naar Nederland 1 SD. De enige oplossing is dan om CI+ module te gebruiken.

René [Mr. Jinx] zei:
Het gaat dus nog minimaal 1 jaar duren voordat het mogelijk wordt om zelf je zender indeling te bepalen. Helaas is dit slechts een deel van de oplossing. Het zelf indelen van de nummering zal niet mogelijk worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan