• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Batterij sneller leeg door wifi ?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jean
  • Startdatum Startdatum
J

Jean

Zou het zo kunnen zijn dat de batterij van mijn IPhone 4S en Ipad 4 sneller leeggaan door het Wifideel vd Horizon. Ik heb de indruk dat dit sinds ik de Horizon heb , zo is.
Het bereik en signaalsterkte zijn overigens altijd goed.
 
Sinds wanneer heb je de Horizonbox staan?

19 september is iOS6 uitgekomen... als je die geïnstalleerd hebt is de kans groot dat het gewoon aan iOS6 ligt. Ik heb WiFi voor de iPhone4 en 5 en iPad3 via een accesspoint (aangesloten op Horizonbox) en heb juist het gevoel dat het sinds iOS6 slechter is geworden met de batterij.
 
Ja, die IOS 6 heeft er denk ik ook mee te maken.
Zou het in theorie kunnen , dat het wifi signaal de batterij meer of minder aanspreekt ?
 
Gebruik je het 5GHz signaal of het 2.4 GHz signaal van de HB?

Volgens https://www.mf2fm.com/blog/index.php?entry=entry120809-081313 verbruikt 5GHz meer energie, zij het in hun woorden 'slightly'.

Daarnaast weet ik dat een mobiele telefoon meer energie verbruikt als het GSM signaal zwakker is omdat hij dan sterker moet uitzenden. Ik weet niet of dit ook voor WiFi geldt maar het klinkt op zich logisch dus dat kan ook uitmaken. Er wordt hier veel geklaagd dat het WiFi signaal van de HB zwakker zou zijn dan van andere routers.
 
Op de iPhone 4S zit sowieso al geen 5GHz... dus die vlieger gaat voor deze telefoon niet op.
 
sowieso houdt de batterij het maximaal een dag uit van een iphone, kan hij nog sneller leeg?

in principe zou 3G meer energie kosten dan de WiFi stand.
 
gerben zei:
sowieso houdt de batterij het maximaal een dag uit van een iphone

Elke 2 dagen moet mijn iPhone opgeladen worden en deze wordt toch vrij intensief gebruikt, dus ik deel je ervaring niet.
 
De accutijd voor iedereen anders.
0,5 - 1 - 2 dagen kunnen allemaal correct zijn.
Het hangt er van af wat je allemaal hebt aanstaan, wat je er allemaal mee doet, hoe lang en hoe vaak.
 
4s is een half jaar oud, de Ipad 4 twee dagen ;-)

Uiteraard begrijp ik dat instellingen en gebruik een hoop schelen. ( locatievoorzieningen en dergelijke)
IOS6 heeft zeer zeker grote invloed.
 
Terug
Bovenaan