• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Baggerkwaliteit sinds storing UPC-station Zevenaar

  • Onderwerp starter Onderwerp starter henkjan99
  • Startdatum Startdatum
H

henkjan99

Sinds de grote UPC storing is het beeld in Apeldoorn echt megaslecht. Alleen Nederland 3 is kraakhelder te ontvangen. De rest is slecht. Daarnaast zijn sommige zenders zelfs niet meer in de juiste verhoudingen zichtbaar, zoals beide regioanle omroepen en TV Apeldoorn. Vlak voor de storing in het zendstation van Zevenaar waren de zenders goed te ontvangen.

Nederland 2 is ook slecht. RTL zenders en SBS zijn van redelijke kwaliteit, al is er altijd wel iets ruis te zien. De tv staat vlak voor de WCD en is met één kabel verbonden. 100 procent zeker dat het niet aan de huisaansluiting ligt. In andere delen van Apeldoorn spelen exact dezelfde problemen een grote rol. Schandalig!!! Zit er niemand dag en nacht de kwaliteit te controleren? Waar betalen we dan eigenlijk voor?

UPC: DOE ER IETS AAN!!!
 
Ik woon ook in Apeldoorn, maar bij mij is de beeldkwaliteit zeer goed zowel analoog als digitaal. maar het kan per wijk verschillend zijn.
 
Kijk dan eens kritisch naar je signaal! ;-)
 
henkjan99 zei:
Kijk dan eens kritisch naar je signaal! ;-)

Typisch, en digitaal werkt wel storingsvrij?? Hier in ZHZ is de beeldkwaliteit overal redelijk goed. Het was lange tijd niet al te best met vooral Ned2 maar daar is wat aan gedaan. Alleen Family 7 is echt wazig maar dat is een low budget zender, ligt dus aan het bronmateriaal.
 
Signaal hier is tegenwoordig ook goed, na die grote storing in Numansdorp.

Helaas denkt UPC van niet, want deze week zijn er al 3 mensen bij de hoofdkast geweest. (aldus de Arris modem)

***** 17000400 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period
***** 17000100 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing

Misschien zitten ze ook bij jou in de wijk te kloten met de bedrading, net als hier bij mij.

Maar ik ga niet meer bellen, want wij betalen de werknemers van UPC.
https://forum.upclive.nl/thread.jspa?threadID=2009&tstart=0

En dit vindt ik kloppen!
 
Die meldingen betekenen niet per definitie dat men bezig is in je wijkkast.....

O ja, die Meneer of Mevrouw friede uit jouw linkje weet duidelijk niet waar die het over heeft. Het is begrijpbaar maar aan de andere kant ook spijtig dat velen nog steeds denken dat UPC geld verdient aan haar helpdesk.
 
knuffa zei:
Even zoeken: https://ziggoforum.nl/topics/16908/
Jaa,

SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing: Als het downstream signaal (kortstondig) wegvalt of onvoldoende van kwaliteit is/blijft komt deze foutmelding terug. In het bovenstaande screenshot is dit diverse malen te zien, die dag waren er monteurs buiten bezig met werkzaamheden, waarbij ook het kabelsignaal een aantal keer kortstondig onderbroken werd.

Maare dit al de 3de keer in 1 week, is wel erg veel aan die werkzaamheden?
Ene problemen bij iedereen hierzo zijn weg, maar toch doen zei die werkzaamheden, ze kunnen beter mensen gaan helpen die op dit moment nog problemen hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom blijf je steeds denken dat er werkzaamheden zijn? Die melding betekent alleen dat het downstreamsignaal onderbroken wordt. Er kunnen zoveel oorzaken daarvoor zijn. :-\
 
Terug
Bovenaan