over met veel woorden niets zeggen. Mijn 'klacht' van 9-11 en hun antwoord van vandaag 15-11
> Geachte heer Franken,
>
> In reactie op uw bericht:
>
>
> Hierbij spreek ik mijn ongenoegen uit over de behaalde prestaties van
Chello. Al weken kijk ik tegen snelheden aan waar mijn broek van af zakt
maar
> hedenavond is het wel heeel heel heel erg. Ik heb warempel 14 minuten
nudig gehad om dit fomulier te bereiken. De door mij gemeten snelheden van
de laatste
> weken/dagen, en vooral in de avonduren, hebben meer weg van een 33k3
modempje dan van een vaste kabel verbinding. Ik mat snelheden van upload 12
> KB/s en download van 3 KB/s en zelfs uw eigen meetresultaaten, naar mijn
mening nog sterk geflateert zitten ik de buurt van een 40 kb/s. Dat kan toch
niet zo?
> Wat dacht u daaraan te gaan doen?
>
>
>
> Informeren wij u graag als volgt:
>
>
> Wij bieden onze excuses aan voor het feit dat ons product niet aan uw
wensen voldoet. UPC kan snel internet bieden, maar de werkelijke snelheid
hangt af van
> meerdere factoren. De snelheid van chello is afhankelijk van de drukte op
het net. Hier heeft chello vanzelfsprekend geen invloed op. chello kan geen
minimale
> snelheid garanderen. De maximale snelheid wordt niet in kbps (kilobits per
seconde) gespecificeerd. Chello probeert een gemiddelde snelheid te halen
die hoger
> ligt dan de traditionele modem of isdn toegang. Ook is de snelheid
afhankelijk van andere computers. Als die traag zijn of de verbinding is
traag, dan kan het zijn
> dat dit de snelheid vermindert. De uiteindelijke snelheid blijft
natuurlijk in grote mate afhankelijk van de drukte op het net. Er kan dus
geen garantie over de
> snelheid worden gegeven. Chello heeft na onderhandeling met een aantal
netwerk- en service-providers de routering naar de Nederlandse sites
verbeterd.
> Daarnaast heeft chello haar huidige internationale Europese
netwerkcapaciteit vergroot met 30% tot 1.8 Gigabit. Dit leidt tot een
verhoging van de snelheid voor
> onze gebruikers. UPC heeft nu ook een objectief meetsysteem voor de
snelheden. Een onafhankelijke instantie zal hierop toezicht gaan houden.
Potentiële en
> bestaande klanten van UPC kunnen op de website van Coax inzicht krijgen in
de recent werkelijk gehaalde snelheden per gemeente: www.coax.nl. UPC zal
via
> haar eigen website inzicht geven in de status van het netwerk en de
knelpunten en verbeteringen. De capaciteit van de internet-slagader van het
UPC netwerk,
> de IP backbone, is volgens planning uitgebreid. Inmiddels ondervinden de
meeste klanten een duidelijke verbetering zowel voor wat betreft de
beschikbaarheid
> als in de snelheid van het netwerk. Dit blijkt onder meer uit metingen van
COAX Nederland. Zie voor gedetailleerde informatie: www.coax.nl. De komende
weken
> zal UPC zich richten op de verdere verbetering van het regionale netwerk.
>
> Een tweede oorzaak is de drukte op ons CAI-netwerk. Hoewel wij het netwerk
constant verbeteren kan het voorkomen dat er plaatselijk sprake is van
> overbelasting. Mocht dit het geval zijn dan merkt u dit aan een
snelheidsafname of zelfs een schijnbaar verbroken verbinding (ook
bijvoorbeeld ftp.chello.nl is
> ongewoon traag (enkele kb/s). Ook zult u langer werk hebben om hetzelfde
bestand te downloaden dan bijvoorbeeld een kennis uit een andere woonplaats
op
> hetzelfde moment. Mocht u vermoeden dat er sprake is van een ongewoon
trage verbinding in de piekuren dan verzoeken wij u contact op te nemen met
onze
> storingsdienst. Onze medewerkers zijn te bereiken op ons storingsnummer
0900- 15 80 (? 0,10 per minuut). Zij kunnen dan met uw hulp het probleem in
kaart
> brengen en eventuele verdere stappen ondernemen.
>
>
>
> Met vriendelijke groet,
>
> UPC Nederland