bagger vandaag

F

Freek

Ok, we weten het allemaal maar vandaag was het wel heel erg extreem bagger in de regio rotterdam. Ik had warempel een kwewartier nodig om de klachtenpagina/kontakt opnemen van sjello zelf te bereiken. Nu gaat weer iets beter van vandaag vanaf 16.00 t/m ca. 20.00 duurde alleen al het ophalen van 6 tekst mailtjes 13 minuten. zijn er meer die dit vandaag zo hebben ervaren? :][
 

BrammeS

Forum Gebruiker
Berichten
1.303
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Freek zei:
Ok, we weten het allemaal maar vandaag was het wel heel erg extreem bagger in de regio rotterdam. Ik had warempel een kwewartier nodig om de klachtenpagina/kontakt opnemen van sjello zelf te bereiken. Nu gaat weer iets beter van vandaag vanaf 16.00 t/m ca. 20.00 duurde alleen al het ophalen van 6 tekst mailtjes 13 minuten. zijn er meer die dit vandaag zo hebben ervaren? :][

Het is/wordt misschien ééntonig, maar hier is er nog iemand... :(
 
R

R-WiN

ik weet niet in welk postcodegebied je zit, maar in 3028 was het niet slechter dan normaal ;D
 
Topicstarter
Topicstarter
F

Freek

ik zit in 3206, spijkcity dus en verder was vabndaag ook best redelijk (treeg dus) maar de genoemde uren was het gewoon te erg
 

BrammeS

Forum Gebruiker
Berichten
1.303
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
R-WiN zei:
ik weet niet in welk postcodegebied je zit, maar in 3028 was het niet slechter dan normaal ;D

Hier 3244, en het was echt erg gisteren, en als je dan kijkt naar andere delen waar Chelo aktief is ??? Waarom dan niet in de regio Rotterdam >:(

Verbinding is er altijd, maar als je dan geen snelheid heb.. :)
 
E

Erik_van_H

in 3261 is het ook maanden bagger geweest, echter sinds vier weken haal ik regelmatig de 180Kbps. Ook 's avonds om 21.00 uur!
 
Topicstarter
Topicstarter
F

Freek

ach, volgens de chello meter (hun eigen metingen dus) haalden we die uren wel.... schrik niet... 25 KB/s met alle andere regio's op 100 +. Zelfs op de ''snelle'' uren komen we nooit boven de 100 :'(
 
Topicstarter
Topicstarter
F

Freek

over met veel woorden niets zeggen. Mijn 'klacht' van 9-11 en hun antwoord van vandaag 15-11

> Geachte heer Franken,
>
> In reactie op uw bericht:
>
>
> Hierbij spreek ik mijn ongenoegen uit over de behaalde prestaties van
Chello. Al weken kijk ik tegen snelheden aan waar mijn broek van af zakt
maar
> hedenavond is het wel heeel heel heel erg. Ik heb warempel 14 minuten
nudig gehad om dit fomulier te bereiken. De door mij gemeten snelheden van
de laatste
> weken/dagen, en vooral in de avonduren, hebben meer weg van een 33k3
modempje dan van een vaste kabel verbinding. Ik mat snelheden van upload 12
> KB/s en download van 3 KB/s en zelfs uw eigen meetresultaaten, naar mijn
mening nog sterk geflateert zitten ik de buurt van een 40 kb/s. Dat kan toch
niet zo?
> Wat dacht u daaraan te gaan doen?
>
>
>
> Informeren wij u graag als volgt:
>
>
> Wij bieden onze excuses aan voor het feit dat ons product niet aan uw
wensen voldoet. UPC kan snel internet bieden, maar de werkelijke snelheid
hangt af van
> meerdere factoren. De snelheid van chello is afhankelijk van de drukte op
het net. Hier heeft chello vanzelfsprekend geen invloed op. chello kan geen
minimale
> snelheid garanderen. De maximale snelheid wordt niet in kbps (kilobits per
seconde) gespecificeerd. Chello probeert een gemiddelde snelheid te halen
die hoger
> ligt dan de traditionele modem of isdn toegang. Ook is de snelheid
afhankelijk van andere computers. Als die traag zijn of de verbinding is
traag, dan kan het zijn
> dat dit de snelheid vermindert. De uiteindelijke snelheid blijft
natuurlijk in grote mate afhankelijk van de drukte op het net. Er kan dus
geen garantie over de
> snelheid worden gegeven. Chello heeft na onderhandeling met een aantal
netwerk- en service-providers de routering naar de Nederlandse sites
verbeterd.
> Daarnaast heeft chello haar huidige internationale Europese
netwerkcapaciteit vergroot met 30% tot 1.8 Gigabit. Dit leidt tot een
verhoging van de snelheid voor
> onze gebruikers. UPC heeft nu ook een objectief meetsysteem voor de
snelheden. Een onafhankelijke instantie zal hierop toezicht gaan houden.
Potentiële en
> bestaande klanten van UPC kunnen op de website van Coax inzicht krijgen in
de recent werkelijk gehaalde snelheden per gemeente: www.coax.nl. UPC zal
via
> haar eigen website inzicht geven in de status van het netwerk en de
knelpunten en verbeteringen. De capaciteit van de internet-slagader van het
UPC netwerk,
> de IP backbone, is volgens planning uitgebreid. Inmiddels ondervinden de
meeste klanten een duidelijke verbetering zowel voor wat betreft de
beschikbaarheid
> als in de snelheid van het netwerk. Dit blijkt onder meer uit metingen van
COAX Nederland. Zie voor gedetailleerde informatie: www.coax.nl. De komende
weken
> zal UPC zich richten op de verdere verbetering van het regionale netwerk.
>
> Een tweede oorzaak is de drukte op ons CAI-netwerk. Hoewel wij het netwerk
constant verbeteren kan het voorkomen dat er plaatselijk sprake is van
> overbelasting. Mocht dit het geval zijn dan merkt u dit aan een
snelheidsafname of zelfs een schijnbaar verbroken verbinding (ook
bijvoorbeeld ftp.chello.nl is
> ongewoon traag (enkele kb/s). Ook zult u langer werk hebben om hetzelfde
bestand te downloaden dan bijvoorbeeld een kennis uit een andere woonplaats
op
> hetzelfde moment. Mocht u vermoeden dat er sprake is van een ongewoon
trage verbinding in de piekuren dan verzoeken wij u contact op te nemen met
onze
> storingsdienst. Onze medewerkers zijn te bereiken op ons storingsnummer
0900- 15 80 (? 0,10 per minuut). Zij kunnen dan met uw hulp het probleem in
kaart
> brengen en eventuele verdere stappen ondernemen.
>
>
>
> Met vriendelijke groet,
>
> UPC Nederland
 
Bovenaan