• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Autoswitchen naar andere Webmailaccount?

Berichten
624
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Beste forummers,

Ik heb een probleem ontdekt, misschien dat de UPC medewerkers hierop een antwoord hebben.

Als ik mij aanmeldt bij Webmail en ik voer mijn ww en gebruikersnaam in, dan kom ik in het Postvak In van de Webmail. Als ik dan de berichten begin te lezen, dan "schiet" ik soms zonder dat ik mij afmeldt weer op de inlogpagina. Na mij opnieuw te hebben ingelogt kan het zomaar gebeuren dat ik plots in de account van mijn vrouw zit zonder daadwerkelijk haar username en ww te hebben gebruikt. Vaak heb ik ook dat ik op een duitstalige inlogpagina kom. Is dit een probleem binnen UPC?

Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat ik "zomaar" in de mailbox van anderen kan komen zonder dat ik daar zelf iets aan kan doen? Ik hoop niet dat dit ook gebeurt met andere vreemde accounts, dat ik in mailberichten kan komen (en vise versa) van mij onbekende gebruikers. :o
 
Op een ander forum signaleerde iemand dit probleem ook, en naar ik me herinner werd dit opgelost door middel van een scan met het programma Hijack This (spyware scan).

Maar allereerst dit, en dat zul je zelf ook wel beseffen, kom je niet "zomaar" in de mailbox van anderen. Het is niet van zomaar iemand, maar die van je vrouw, dus een medegebruiker van de zelfde PC. Je PC onthoudt met een cookie wellicht de gebruikersnamen en de wachtwoorden. Je komt dus nooit in de mailbox van totaal iemand anders.
Heel goed mogelijk dat je met het wissen van alle cookies van het probleem af bent, alleen dat is natuurlijk maar tijdelijk. En uiteraard hoort dit niet zo, want bij UPC-webmail bevindt zich niet de opdracht om dit te onthouden. Heel terecht natuurlijk, want dat inloggen kun je ook in elk internetcafe overal ter wereld. Ik doe dat overigens nooit, is me veel te link.
 
Terug
Bovenaan