Automatische incasso - geen factuur ??

Johnny54

Moderator
Berichten
19.108
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb zojuist, zoals iedere maand, naar de helpdesk gebeld omdat ik weer geen factuur had ontvangen. >:(
Alle andere keren werd er een kopie uitgedraaid en naar mij toegestuurd en werd er een aantekening gemaakt dat ik ze gewoon wilde ontvangen.

Dit maal werd er ook een kopie gemaakt en deze wordt mij toegezonden.
Ik kreeg echter te horen dat er bij betaling via automatische incasso geen facturen worden verstuurd en dat dit ook niet mogelijk is. ???
De helpdesk medewerker vond het zelf vreemd en kon het ook niet verklaren / uitleggen.

De aangeboden oplossingen:
- Iedere maand bellen voor een kopie. (Dit kost mij dus extra geld en Chello /UPC extra werk.)
- Ga betalen per accept giro. (Extra € 0,60 / maand en meer kans op fouten / niet betalen)
- Vraag tegen betaling op het eind van het jaar een jaaroverzicht.

Die rare administratie van Chello / UPC houd er erg vreemde praktijken op na. Zijn zij soms bang dat ik kan controleren of hun administratie wel / niet klopt.

Vraag:
Willen de mensen die ook via automatische incasso betalen hierop reageren?
Wel / niet iedere maand een factuur.
 

sylvester(rr)

Quality Member
Berichten
9.691
Willen de mensen die ook via automatische incasso betalen hierop reageren?
*meldt*

Wij krijgen gewoon iedere maand één factuur voor alle UPC-diensten (Priority Telecom, Kabeltv, Chello). Alles wordt netjes automatisch afgeschreven.
Als er een keer teveel wordt afgeschreven, wordt dat de volgende keer netjes gecrediteerd.
 
S

sonja

Wij betalen automatisch, en krijgen geen factuur, maar op de afschrijving staat wel welke maand het betreft.(voor de duidelijkheid: Wij hebben allen Internet via Chello/UPC. T.V. gaat via energiebedrijf)
 

BrammeS

Forum Gebruiker
Berichten
1.303
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
sonja 49 zei:
Wij betalen automatisch, en krijgen geen factuur, maar op de afschrijving staat wel welke maand het betreft.(voor de duidelijkheid: Wij hebben allen Internet via Chello/UPC. T.V. gaat via energiebedrijf)

Hier hetzelfde, alleen Chello internet. Ik heb het in het begin ook al eens gevraagd waarom ik geen faktuur krijg. Maar het schijnt dat als je alleen Chello hebt dan is het bedrag toch ieder maand hetzelfde, dus wordt er geen fakturen verstuurd. Dit is in ieder geval tegen mij gezegd destijds..
Ik vind het geen probleem, want ik hoef geen faktuur te hebben, moet het toch zelf betalen :) Er wordt netjes iedere maand 49,95 euro afgeboekt en dat klopt gewoon. TV gaat ook hier via de energierekening.
Ik heb er geen probleme mee, geen faktuur.
 

sjappie

Forum Gebruiker
Berichten
79
In het begin had ik alle betalingen automatische van UPC echter nooit een faktuur gezien nadat ik een keer of 3 benadeeld was :'( door hun heb ik besloten om van de automatische incasso af te zien en gewoon elke maand netjes m'n acceptgiro bij de bank in de bus te doen vanaf die heb ik geen problemen gehad. ;D ;D
 
L

lucasvanos

Ik krijg iedere maand 2 facturen (het moet natuurlijk niet te makkelijk worden) maar heb tot nu toe nog nooit gehad dat er onrechtmatig wordt afgeschreven.
 
E

emiledj

Ik heb alléén chello en ontvang elke maand netjes een factuur. In het begin ben ik een half jaar bezig geweest om het juist geadministreerd te krijgen, maar nu gaat het prima.

Ligt het dan niet aan de regio?

De opmerking:
Maar het schijnt dat als je alleen Chello hebt dan is het bedrag toch ieder maand hetzelfde, dus wordt er geen fakturen verstuurd. Dit is in ieder geval tegen mij gezegd destijds..

...is wel heel merkwaardig! Vooral bij UPC gaat er nogal wat mis qua administratie en tevens sta ik er niet meer van te kijken als het weer iets hoger is, omdat ze weer verlies draaien o.i.d.
 
D

darkness

Hoi,

Ik betaal ook automatisch, maar ontvang geen factuur, maar hou natuurlijk wel goed bij of ze wel elke maand het juiste bedrag eraf boeken!!

Darkness
 
Topicstarter
Topicstarter
Johnny54

Johnny54

Moderator
Berichten
19.108
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Bedankt voor de reacties die er tot nu toe zijn.
Het lijkt er dus op dat die laatste helpdesk medewerker gelijk had en dat Chello bij automatische incasso dus niet automatisch een factuur stuurt.
das wel minder van chello, @home mailt elke maand een Factuur
Dit zou inderdaad een goede en goedkope oplossing zijn. Ik zal dit eens per email aan Chello voorstellen. Je weet maar nooit.
 
Bovenaan