• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

auto registratie

  • Onderwerp starter Onderwerp starter kodak
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

kodak

Misschien niet de juiste plek voor deze post, maar lijkt mij de meest geschikte.

Een tijd terug heb ik alles wat ik van Multikabel gekregen had aangesloten en kreeg toen een auto registratie (oid) pagina te zien als ik wilde surfen. Niet al te veel naar gekeken, ingelogd paar knopjes geklikt en ik mocht van Multikabel het internet op.

Nu ben ik erg geintresseerd in techniek en wilde nu wel eens wat meer weten waar die registratie precies voor is. Helaas staat er totaal niets over vermeld op de Multikabel helpdesk pagina's.
Kan hier iemand wat uitleg geven, of verwijzen naar meer info?
 
kodak zei:
Misschien niet de juiste plek voor deze post, maar lijkt mij de meest geschikte.

Een tijd terug heb ik alles wat ik van Multikabel gekregen had aangesloten en kreeg toen een auto registratie (oid) pagina te zien als ik wilde surfen. Niet al te veel naar gekeken, ingelogd paar knopjes geklikt en ik mocht van Multikabel het internet op.

Nu ben ik erg geintresseerd in techniek en wilde nu wel eens wat meer weten waar die registratie precies voor is. Helaas staat er totaal niets over vermeld op de Multikabel helpdesk pagina's.
Kan hier iemand wat uitleg geven, of verwijzen naar meer info?
Die autoregistratie is een eenmalig ding om het modem wat je van multikabel gekregen hebt, toegang te geven tot het netwerk. Een kabelmodem heeft pas toegang tot het netwerk van Multikabel nadat het geregistreerd is. De eerste keer dat je het modem aanzet kun je alleen op die autoregistratie-pagina komen, je zit dan op een soort 'intern netwerk' en hebt nog geen verbinding met het internet. Daar vul je de gegevens in die je door multikabel zijn toegestuurd en daarna is je modem klaar voor gebruik en bekend in het systeem, na een reset van je modem. Normaal gesproken hoef je dat dus nooit meer te doen, tenzij je een nieuw modem krijgt, omdat ieder kabelmodem een uniek nummer heeft (mac-adres) waarmee het bekend is bij Multikabel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan