F
freakie
Even een vraag over het aansluiten van mijn Philips HD DVR stb, receiver en Philips 47pfl9732 tv. Om te beginnen, ik ben een nOOb op dit gebied. Het zijn misschien domme vragen, maar ik stel ze toch maar.
Ik wil mijn Philips HD DVR via HDMI rechtstreeks op mijn tv aangesloten laten. Met andere woorden, het videosignaal gaat niet via de receiver. Het voordeel hiervan is (volgens mij) dat iedereen van ons gezin nog gewoon op de “ouderwetse” manier tv kan kijken. Wanneer ik het video signaal via de receiver laat lopen, dan moet de receiver altijd aangezet en juist ingesteld zijn om tv te kunnen kijken en dat lijkt me niet erg handig.
Het audiosignaal kan ik volgens mij op twee manieren aansluiten. Of via de digitale uitgang van de Philips HD DVR naar de receiver. Of via de digitale uitgang van de tv naar de receiver. Het laatste heeft volgens mij het voordeel dat alle audiosignalen van de op de tv aangesloten apparaten naar de receiver worden geleid.
Graag zou ik van jullie horen of mijn beredenering juist is. Wat zijn de voor- en nadelen? Alle tips/adviezen zijn welkom.
Alvast bedankt!
Grtz,
Freakie
Ik wil mijn Philips HD DVR via HDMI rechtstreeks op mijn tv aangesloten laten. Met andere woorden, het videosignaal gaat niet via de receiver. Het voordeel hiervan is (volgens mij) dat iedereen van ons gezin nog gewoon op de “ouderwetse” manier tv kan kijken. Wanneer ik het video signaal via de receiver laat lopen, dan moet de receiver altijd aangezet en juist ingesteld zijn om tv te kunnen kijken en dat lijkt me niet erg handig.
Het audiosignaal kan ik volgens mij op twee manieren aansluiten. Of via de digitale uitgang van de Philips HD DVR naar de receiver. Of via de digitale uitgang van de tv naar de receiver. Het laatste heeft volgens mij het voordeel dat alle audiosignalen van de op de tv aangesloten apparaten naar de receiver worden geleid.
Graag zou ik van jullie horen of mijn beredenering juist is. Wat zijn de voor- en nadelen? Alle tips/adviezen zijn welkom.
Alvast bedankt!
Grtz,
Freakie