- Berichten
- 3.019
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Gisteren avond opeens een probleem geconstateerd wat ik tot op heden nog niet gehad heb met de HB.
Was nog niet klaar met koken toen het 6 uur journaal kwam, dus uit gemak even op de pauze knop en het eten afmaken.
In totaal een kleine 10 minuten live TV gepauzeerd.
Maar toen we eenmaal met het bord op schoot weer op de play knop.
Een paar minuten ging het goed, maar toen ineens begon het geluid te haperen.
Betrof een duidelijke buffer underrun error, beeld liep gewoon door.
Na ongeveer 30 seconden was het weer opgelost.
Dit ritueel herhaalde zich nog 4 keer dezelfde avond, ongeveer om de 5 minuten.
Tijdens het terugkijken opname's met de HB is dit nooit geconstateerd.
Nu was de box op de achtergrond nog een andere zender aan het opnemen ook.
Zou het hier aangelegen hebben ?
Ik weet nog dat met de oude HD box van philips je geen opname terug moest kijken terwijl je dit met een HD zender op de achtergrond deed. Altijd eerst terug zappen naar een SD zender, anders ging de opname stotteren.
Zou dit bij de HB nu ook zo'n geval zijn geweest ?
Limiet van de HD die er in zit misschien, teveel I/O tijdens opname en live TV op pauze ?
Of is dit een limiet van de overige hardware ?
Technisch gezien is het natuurlijk 2x een opname en 1x playback van 3 HD streams die plaats vind.
Meer mensen die dit al eens ervaren hebben ?
Was nog niet klaar met koken toen het 6 uur journaal kwam, dus uit gemak even op de pauze knop en het eten afmaken.
In totaal een kleine 10 minuten live TV gepauzeerd.
Maar toen we eenmaal met het bord op schoot weer op de play knop.
Een paar minuten ging het goed, maar toen ineens begon het geluid te haperen.
Betrof een duidelijke buffer underrun error, beeld liep gewoon door.
Na ongeveer 30 seconden was het weer opgelost.
Dit ritueel herhaalde zich nog 4 keer dezelfde avond, ongeveer om de 5 minuten.
Tijdens het terugkijken opname's met de HB is dit nooit geconstateerd.
Nu was de box op de achtergrond nog een andere zender aan het opnemen ook.
Zou het hier aangelegen hebben ?
Ik weet nog dat met de oude HD box van philips je geen opname terug moest kijken terwijl je dit met een HD zender op de achtergrond deed. Altijd eerst terug zappen naar een SD zender, anders ging de opname stotteren.
Zou dit bij de HB nu ook zo'n geval zijn geweest ?
Limiet van de HD die er in zit misschien, teveel I/O tijdens opname en live TV op pauze ?
Of is dit een limiet van de overige hardware ?
Technisch gezien is het natuurlijk 2x een opname en 1x playback van 3 HD streams die plaats vind.
Meer mensen die dit al eens ervaren hebben ?