• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Audio aansluiting via S/pdif

  • Onderwerp starter Onderwerp starter M. van Breugel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

M. van Breugel

Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik de DCB-B270R in bezit. Een prima apparaat tot nu toe.

Omdat ik achterop een digitale audio aansluiting zag zitten, heb ik hiervoor een glasvezel kabel gekocht om op de versterker aan te sluiten, in de hoop dat ik op deze manier ook van uitzendingen in dolby surround kan genieten.

Echter blijkt dit allemaal nog niet zo vanzelfsprekend als het eruitziet: de versterker reageert wel, maar produceert geen geluid.

Het gaat om de volgende setup:
De Samsung is via de S/Pdif poort via een glasvezelkabel aangesloten op een digitale ingang een mijn versterker, een Yamaha DSP-AX630SE.

Van de Yamaha weet ik dat deze werkt met een samplefrequentie van 96kHz en dat de optische poort volgens de EIA standaard werkt.

De kabel en ingang op de versterker zijn goed, want als ik de DVD speler (ook Yamaha) via deze kabel op dezelfde poort aansluit, werkt alles goed.

Mijn vermoeden is dat Yamaha een ander protocol gebruikt dan Sony of Philips (S/Pdif).

Weet iemand of dit vermoeden juist is, en wat ik dan evt. kan/moet doen?

M. van Breugel
 
Heb je ook op je Samsung via het menu ingesteld dat het geluid via de digitale uitgang gaat?

[PS Als dit kan, ik heb de handleiding even gelezen, maar hier staat er niets over in...]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan