• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

ASUS RT-N66U instellen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter kokdaniel
  • Startdatum Startdatum
K

kokdaniel

Hallo,

Ik heb Alles-in-1 pakket van UPC met internet snelheid van 100MB. Deze snelheid haal ik met wifi echt nooit. Ik weet dat ik met wifi zoiezo nooit de 100 ga halen, maar ik haal nu rond 50 MB, nou, dat vind ik echt slecht.

Ik gebruikt mijn ASUS RT-N66U in combinatie met de Thomson TWG870. En de Thomson is nu ingesteld dat de gateway > switch mode disable is en dat de wifi ook uit is. Voor de ASUS heb ik niks bijzonder gedaan.

Wat doe ik fout?

Alvast bedankt
 
Hoi Johnny,

ik heb de link bekeken, maar ik zie geen verandering. Net weer een test gedaan, snelheid van 35 Mbps, met een UPC 100 Mbps.

Ik heb wel het programma inSSIDer gedownload, en ik zie wel iets raar. Ik zie mijn netwerk namelijk 2 keer op:
- een met signaal 59 dBm channel 1
- een met signaal 62 dBm channel 36+40

Geen idee waarom, via windows zie ik namelijk mijn netwerk alleen maar een keer.

Ik denk nog steeds dat mijn eigen router (niet van upc) niet goed is ingesteld. Want de UPC monteur is hier geweest, en gezorgd dat de upc router wel goed is, en ik moest nog alleen mijn eigen router regelen. Hij kon het niet omdat ik anders extra aan upc zal moeten betalen, zo verhaal was het.

Iemand?
 
Hoe zijn je draadloze instellingen,

WPA2-AES ingeschakeld. wat voor adapter heb je in je laptop/pc
 
Ik heb een TP-LINK 450 MbpsWireless N Adpater in mijn computer (geen laptop dus).

- WPA2-Personal.
- De SSID van de 2.4GHz en de SSID van de 5GHz zijn gelijk.
- DHCP server is enable.
 
kokdaniel zei:
Ik heb wel het programma inSSIDer gedownload, en ik zie wel iets raar. Ik zie mijn netwerk namelijk 2 keer op:
- een met signaal 59 dBm channel 1
- een met signaal 62 dBm channel 36+40

Geen idee waarom, via windows zie ik namelijk mijn netwerk alleen maar een keer.
De ASUS RT-N66U is een dual band router, dus 2,4 en 5 GHz tegelijk.
Kanaal 1 is de 2,4 GHz radio en 36+40 is de 5 GHz radio.

Jouw computer ziet maar 1 verbinding, waarschijnlijk die met de beste ontvangst.

Je kunt de 2,4 en 5 GHz verbinding het beste ieder een eigen naam geven, bv naam2 en naam5.
 
Netwerk gescheiden, snelheid iets beter, 50 Mbps, maar nog steeds niet goed aangezien ik een 100 Mbps heb.
 
Het is alweer ruim een maand later, maar ik weet niet of je er nu bij neer heb gelegd.

Ik had echter nog een vraag, want misschien dat je het niet in de hoek van de router moet zoeken, maar van de 'ontvanger'. Welk wifi kaartje/stick gebruik je?
Wellicht is deze niet in staat deze snelheid te behalen of heeft deze simpelweg een firmware update nodig om dit wel te kunnen.
 
Terug
Bovenaan