• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Asterisk/Digium + analoge telefonie, hung-up detection werkt niet goed.

  • Onderwerp starter Preatorian
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Preatorian

Hoi allemaal,

Wie gebruikt er i.c.m. de analoge poorten op de Ziggo modems een Asterisk omgeving + Digium controller of heeft hier ervaring mee.

Misschien ben ik namelijk niet de enige hierin dit merkt dat Ziggo geen hang-up notification verstuurd en daardoor menig telefooncentrale niet goed detecteerd of er opgehangen is.

Voorbeeld:
- Iemand belt je, en je telefooncentrale registreert de call
- Telefoon rinkelt zonder problemen
- Maar de beller bedenkt zich en hangt up na 2 seconden o.i.d.
- De dahdi controller registreert de hang-up pas 4-8 seconden later.

Heeft iemand hier ervaring mee. Bij de meeste Telco's kan ik dat namelijk aanvragen maar helaas kom ik bij de Ziggo helpdesk hier niet verder mee. Ik kan de arme mensen niet eens begrijpbaar maken wat ik bedoel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan