• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Aspect in de war

  • Onderwerp starter Onderwerp starter sylvester_25
  • Startdatum Startdatum
S

sylvester_25

Goed ik weet niet of ik de enigste ben.

heb alle andere storingen gelezen sinds de nieuwe zenders en van veel heb ik ook last.

Maar ik heb sinds de nieuwe zenders ook last van de Aspect ratio. Ik moet nu steeds mijn TV handmatig instellen op 16:9. voor de zender veranderingen hoefde dat niet. maar zodra ik nu de box aan zet verspringt hij naar zoom en mis ik een deel van het beeld.

hebben meer mensen last van hun aspect instelling??

btw.
HDTV box
TV th37pv70 panasonic
 
sylvester_25 zei:
Goed ik weet niet of ik de enigste ben.

heb alle andere storingen gelezen sinds de nieuwe zenders en van veel heb ik ook last.

Maar ik heb sinds de nieuwe zenders ook last van de Aspect ratio. Ik moet nu steeds mijn TV handmatig instellen op 16:9. voor de zender veranderingen hoefde dat niet. maar zodra ik nu de box aan zet verspringt hij naar zoom en mis ik een deel van het beeld.

hebben meer mensen last van hun aspect instelling??

btw.
HDTV box
TV th37pv70 panasonic

Heb je je Mediabox settings al gecontroleerd ? Op Tweakers las ik dat de box bij hem in zijn geheel gereset was na de zenderupdate en zijn box stond toen op 4:3 ipv 16:9
 
jep heb ik gedaan staat nog gewoon op breedbeeld
 
Bij welke kanalen?

RTL gaat morgen ( 1 juni ) over ic echt breedbeeld.
Ned 1, 2, 3, Tien, BBC1 en BBC2 zouden dit nu al moeten doen.
 
sylvester_25 zei:
Goed ik weet niet of ik de enigste ben.

heb alle andere storingen gelezen sinds de nieuwe zenders en van veel heb ik ook last.

Maar ik heb sinds de nieuwe zenders ook last van de Aspect ratio. Ik moet nu steeds mijn TV handmatig instellen op 16:9. voor de zender veranderingen hoefde dat niet. maar zodra ik nu de box aan zet verspringt hij naar zoom en mis ik een deel van het beeld.

hebben meer mensen last van hun aspect instelling??

btw.
HDTV box
TV th37pv70 panasonic

Ja heb ik ook. Uiteraard de instellingen gecontroleerd maar ik krijg het niet voor mekaar. Volgens mij bij een breedbeeld uitzending mis ik een stuk van de linkerkant van het scherm. Voor de zenderveranderingen van gisteren had ik dit niet.
 
sylvester_25 zei:
Goed ik weet niet of ik de enigste ben.

heb alle andere storingen gelezen sinds de nieuwe zenders en van veel heb ik ook last.

Maar ik heb sinds de nieuwe zenders ook last van de Aspect ratio. Ik moet nu steeds mijn TV handmatig instellen op 16:9. voor de zender veranderingen hoefde dat niet. maar zodra ik nu de box aan zet verspringt hij naar zoom en mis ik een deel van het beeld.

hebben meer mensen last van hun aspect instelling??

Heb ik ook al tijdje last van. Van alles al geprobeerd, andere instellingen, andere kabel, andere aansluiting, probleem blijft. Ik heb dat als een zender in breedbeeld uitzendt, de TV netjes naar breedbeeld schakeld. Zap ik dan naar een volgende zender welke niet in breedbeeld uitzendt, dat blijft de TV in breedbeeld staan. Ik moet de TV dan weer handmatig terug schakelen naar de 'Auto' stand. Dit is zeer irritant, hierdoor kijk ik weer voornamelijk analoog.
 
Ik heb mijn Philips 32pf9966 van de automatische stand afgehaald en breedbeeld vastgezet
(TV en EXT2)
HD staat automatisch op breedbeeld

Dat bevalt beter dan steeds de juiste aspect ratio kiezen
 
Hier gaat me jvc bb wel eens raar met die aspect ratio's afentoe weet i niet op welke stand die moet.
 
Als je een "normale" 4:3 tv hebt en je wilt breedbeeld uitzendingen geheel zien (dus met de bekende zwarte balken onder en boven dan moet je mediabox op plat staan. Bij 4:3 zoomt hij in en bij 16:9 moet je tv dat wel kunnen schakelen. Niet elke 4:3 tv heeft die mogelijkheid.
Ook moeten de uitzendingen dan anamorf (o.a. ned 1,2,3, en bbc) zijn en niet letterboxed (o.a. de belgen).
 
het probleem is dat de box mijn TV het verkeerde commando geeft.
Hij staat vast op 16:9 en met gewoon analoog gaat het ook goed. Mar zodra ik naar digitaal ga verspringt hij naar zoom1 en mis ik dus een stuk. Ook een stuk van het UPC beeld waarop de zender info etc staat. Heel erg Irri. dit heb ik sinds een week of 2 nadat ze gingen kloten met de zenders
 
Terug
Bovenaan