M
meegja
Ontving vandaag een "Afwijzing automatisch incasso" brief. Blijkbaar is er eind November wat mis gegaan. Volgens de brief is er op 25-11-2013 een betaling mislukt vanwege een blokkade op mijn rekening (wat dat ook mag betekenen). Op zich al bijzonder want voor, op en na die datum hebben er genoeg andere afschrijvingen plaats gevonden.
Echter staat er een redelijk groot bedrag op die brief: 128,33 Euro? Het eea opgezocht op Mijn UPC (kom ik anders nooit) en daar blijkt dat het een totaal is: 63,46 Euro van November en 64,87 Euro voor December. Het is voor het gemak maar alvast bij elkaar opgeteld.
Maar op de brief zelf is geen énkele specificatie aanwezig anders dan die 128,33 Euro en dat ik die moet betalen. Hoezo verwarrend?
Oh, en nou komt het: moet binnen 2 weken betalen anders zijn er direct 25 Euro herinneringskosten én worden een aantal van mijn UPC diensten beperkt. Geen herinnering of wat dan ook ontvangen.
De helpdeskmedewerker die ik net sprak (ik ben heel netjes gebleven tijdens het gesprek
) vertelde mij dat ik dat gewoon als een soort waarschuwing moet beschouwen.
Beste UPC, dit is geen waarschuwing, dit is gewoon een botte dreiging. Er is 1 (één!) keer een betaling mislukt en gelijk wordt er met van alles en nog wat gedreigd zonder ook maar goed te specificeren op de afwijzings brief wat het allemaal betreft en waar het bedrag is uit opgebouwd.
En dus geen herinnering gestuurd of wat dan ook: nee hup, gelijk dreigen. Dit is gewoon puur asociaal.
Echter staat er een redelijk groot bedrag op die brief: 128,33 Euro? Het eea opgezocht op Mijn UPC (kom ik anders nooit) en daar blijkt dat het een totaal is: 63,46 Euro van November en 64,87 Euro voor December. Het is voor het gemak maar alvast bij elkaar opgeteld.
Maar op de brief zelf is geen énkele specificatie aanwezig anders dan die 128,33 Euro en dat ik die moet betalen. Hoezo verwarrend?
Oh, en nou komt het: moet binnen 2 weken betalen anders zijn er direct 25 Euro herinneringskosten én worden een aantal van mijn UPC diensten beperkt. Geen herinnering of wat dan ook ontvangen.
De helpdeskmedewerker die ik net sprak (ik ben heel netjes gebleven tijdens het gesprek
) vertelde mij dat ik dat gewoon als een soort waarschuwing moet beschouwen.Beste UPC, dit is geen waarschuwing, dit is gewoon een botte dreiging. Er is 1 (één!) keer een betaling mislukt en gelijk wordt er met van alles en nog wat gedreigd zonder ook maar goed te specificeren op de afwijzings brief wat het allemaal betreft en waar het bedrag is uit opgebouwd.
En dus geen herinnering gestuurd of wat dan ook: nee hup, gelijk dreigen. Dit is gewoon puur asociaal.
En dat ze December er gelijk maar bij doen is dan wel makkelijk maar het staat echt zo raar en verwarrend dat dat dus ook bij die dreiging opgeteld wordt terwijl de uiterste betaal datum daarvan nog niet eens is verlopen?