• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Asociale betalings herinnering

  • Onderwerp starter Onderwerp starter meegja
  • Startdatum Startdatum
M

meegja

Ontving vandaag een "Afwijzing automatisch incasso" brief. Blijkbaar is er eind November wat mis gegaan. Volgens de brief is er op 25-11-2013 een betaling mislukt vanwege een blokkade op mijn rekening (wat dat ook mag betekenen). Op zich al bijzonder want voor, op en na die datum hebben er genoeg andere afschrijvingen plaats gevonden.
Echter staat er een redelijk groot bedrag op die brief: 128,33 Euro? Het eea opgezocht op Mijn UPC (kom ik anders nooit) en daar blijkt dat het een totaal is: 63,46 Euro van November en 64,87 Euro voor December. Het is voor het gemak maar alvast bij elkaar opgeteld.
Maar op de brief zelf is geen énkele specificatie aanwezig anders dan die 128,33 Euro en dat ik die moet betalen. Hoezo verwarrend?
Oh, en nou komt het: moet binnen 2 weken betalen anders zijn er direct 25 Euro herinneringskosten én worden een aantal van mijn UPC diensten beperkt. Geen herinnering of wat dan ook ontvangen.

De helpdeskmedewerker die ik net sprak (ik ben heel netjes gebleven tijdens het gesprek ;) ) vertelde mij dat ik dat gewoon als een soort waarschuwing moet beschouwen.
Beste UPC, dit is geen waarschuwing, dit is gewoon een botte dreiging. Er is 1 (één!) keer een betaling mislukt en gelijk wordt er met van alles en nog wat gedreigd zonder ook maar goed te specificeren op de afwijzings brief wat het allemaal betreft en waar het bedrag is uit opgebouwd.
En dus geen herinnering gestuurd of wat dan ook: nee hup, gelijk dreigen. Dit is gewoon puur asociaal.
 
In de komende weken c.q.maanden kan er veel fout gaan qua betalingen.
Oorzaak IBAN nummer. Net alleen UPC, maar een ieder bedrijf.
 
Probleem van UPC dus, niet van ons. Ze verzinnen er maar wat op.
 
Kan je nu wel zeggen, maar als jij om wat voor reden niet betaald ben je altijd nog zelf verantwoordelijk. Een Acceptmail (via 1200) is snel geregeld (binnen minuten).

En 25 november is alweer 2 weken geleden... ik vind het vrij schappelijk dat je tot eind december hebt gekregen om de factuur van november (01-12-2013 / 31-12-2013 vooraf en gebruikskosten) te betalen. Dat ze december er gelijk bij doen is toch alleen maar handig? Betalen moet je toch. Vele bedrijven doen dit zo, waaronder Nuon. Zeker tegenwoordig. Maar til er toch niet zo zwaar aan... je bereikt er helaas niets mee.
 
@ Creative Solution
Uiteraard moet ik betalen, is het mijn eigen verantwoordelijkheid. Het betreft een geleverde dienst en ik heb een contract, daar heb ik ook geen enkel probleem mee.
Maar heb dus wel een probleem dat er direct zo gedreigd wordt zonder ook maar een normale herinnering. Alsof ik 1 of andere notoire wanbetaler ben :-\ En dat ze December er gelijk maar bij doen is dan wel makkelijk maar het staat echt zo raar en verwarrend dat dat dus ook bij die dreiging opgeteld wordt terwijl de uiterste betaal datum daarvan nog niet eens is verlopen?
Ik weet dat ik er eigenlijk niet zo zwaar aan moet tillen maar soms moet je toch ff dingen uiten eh? ;)
 
Ik begrijp je volledig meegja... kregen laatst ook een sms dat er een betalingsachterstand was terwijl UPC zelf te laat was. Dat was ook de reden, dus dan maak ik me er echt niet zo druk om. Als het maar verwerkt is op de volgende factuur en er in Mijn UPC heel mooi Betaald achter de factuur staat.

En ja, nu alvast december erbij kan heel raar staan... totdat het een beetje bezonken is. En zie daar, nu zie je zelf ook de handigheid. Zelf ook wel eens zo'n moment gehad, op hoge poten bellen en het was allemaal zo simpel hehe.

Maar wat ik ook bedoel, zie die mail niet zo als een dreiging. Die woorden staan er wel in, maar je bent toch van plan om te gaan betalen? Dus moet je die mail eigenlijk gewoon beschouwen als niet verzonden. Aan de andere kant begrijp ik UPC ook wel, iedereen poeslief aanschrijven helpt ook niet als je geld wil/moet innen.
 
Richard1988 zei:
Bij mij staat al betaald terwijl het nog niet van de rekening is afschreven.. Dat vind ik nou service van upc

Bij mij staat dat ook ,maar staat inmiddels ook bij de bank van mij ;-)
 
Ik ben het met je eens dat het toevoegen van de maand december niet netjes is van UPC omdat dit de schijn wekt dat ze menen, al dan niet terecht, dat die afschrijving dan ook wel zal mislukken.
 
Nee, want december is aan de beurt en 1 maand achterstand, maakt 2 factuurbedragen... Glas is niet altijd half leeg ;)

Al heb je soms...
 
Terug
Bovenaan