• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Arris TM602B komt niet voorbij DS/US/Online

Berichten
54
Beste,

Ik probeer sinds gister UPC Fiber 25 Internet/Telefonie aan te sluiten, maar zonder resultaat. Dit is de situatie:

Het betreft een huis uit eind jaren 70 (1978). In de meterkast kan ik geen AOP vinden. Ook is er geen groene coax kabel te bekennen. In de woonkamer is er een wandcontactdoos waar al digitale televisie van UPC op aangesloten zit (wat overigens perfect functioneert).

De eerste keer had ik voor een minuut of 10 internet, met een downloadsnelheid van 0.55 Mbps. Daarna is het uitgevallen en niet meer online geweest.

Ik heb alles netjes volgens de handleiding aangesloten, maar het werkt niet meer.

Op dit moment komt het modem af en toe verder dan DS maar nooit verder dan US. Hij springt dan gewoon weer terug naar DS om het opnieuw te doen. Ook begint het beeld van de mediabox te haperen als het modem aanstaat.

Uiteraard, dit is gewoon een goed voorbeeld van slecht signaal, maar hoe kan ik dit oplossen?


Met vriendelijke groet,

Kevin
 
Je hebt de UPC Splitter erop gedaan?

Kan je de groene kabel direct in je modem hangen?
Komt hij dan wel online?
 
Bedankt voor je reactie, maar ik zou als ik jou was de startpost nog 1x goed doorlezen. Daar kun je namelijk lezen dat er geen groene coax kabel te vinden is.

Ja, ik heb de UPC splitter erop gedaan.
 
Kevinsky zei:
Bedankt voor je reactie, maar ik zou als ik jou was de startpost nog 1x goed doorlezen. Daar kun je namelijk lezen dat er geen groene coax kabel te vinden is.

Ja, ik heb de UPC splitter erop gedaan.
Welke kabel komt er dan binnen in je wandcontactdoos?
 
Oh wacht even, ik heb het dus over een wandcontactdoos in de woonkamer. Om te zien wat daaruit komt moet ik hem open schroeven. In de meterkast is dus geen groene coax kabel / wandcontactdoos te vinden.
 
en achter de wandcontactdoos zit de coax kabel kan blauw of groen zijn
 
Mijn vermoeden gaat in de richting van de WCD. Als dat nog de eerste doos is sinds de bouw in 1978 is de kans heel groot dat je te maken hebt met corrosie. Ook het feit dat DTV stoort op de modem wijst in de richting van de WCD.

Zelf heb ik in mijn huidige woning die stamt uit 1980 iets soortgelijks meegemaakt toen ik in 2005 UPC internet nam. De modem kwam ook niet online. Een monteur laten komen die direkt zag dat de WCD aan vervanging toe was. WCD (gratis) vervangen en de modem kwam daarna binnen enkele seconden online.
 
Klopt in de meeste huizen komt de kabel binnen in de woonkamer!
Kijk even achter je WCD, en schroef eens even dat kabeltje in je modem.

Als modem werkt ligt het sowieso aan de wcd.
 
Dan zal ik morgen het wandcontactdoosje eens losmaken om te kijken wat erachter zit. Jullie horen nog van mij.
 
De groene kabel zit dus inderdaad achter de wandcontactdoos in de woonkamer. Hoe kan ik dit nu oplossen?

Zie bijlage...

Groet
 

Bijlagen

  • DSC00995.png
    DSC00995.png
    470,4 KB · Weergaven: 166
Terug
Bovenaan